خانهاخبار
چه سرنوشتی در انتظار ویندوز فون مایکروسافت است؟

چه سرنوشتی در انتظار ویندوز فون مایکروسافت است؟

به نظر می‌رسد لومیاهای مایکروسافت به‌زودی به کار خود پایان دهند و جایشان را به سرفیس فون‌های ویندوزی بدهند.
۱۳۹۴/۱۰/۳۰

غول نرم‌افزاری دنیا، مایکروسافت، با وجود موفقیت در زمینه کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها و نقش پررنگ ویندوز در آنها، در حوزه موبایل عملکرد موفقی نداشته است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به‌صراحت اعلام کرده این شرکت به‌جای اینکه بر تولید گوشی هوشمند متمرکز شود و به فکر افزایش سهم بازار گوشی‌های ویندوزی باشد، بر تولید نرم‌افزار برای همه پلتفرم‌ها تمرکز خواهد کرد تا تجربه‌ای خوب برای کاربران رقم بزند.

 

image

 

چندی پیش نیز مایکروسافت اعلام کرده بود به‌جای عرضه گوشی‌های مختلف در رده‌های پرچم‌دار، میان‌رده و ارزان‌قیمت تنها به تولید یک گوشی در هر رده اکتفا خواهد کرد. البته این وعده مایکروسافت هنوز محقق نشده و در سال 2015 شاهد گوشی‌های لومیای مختلفی بودیم و تا اوایل فوریه میان‌رده جدید مایکروسافت، لومیا 650، نیز رسما معرفی خواهد شد.

این احتمال وجود دارد که مایکروسافت تولید گوشی‌های هوشمند سری لومیا را با لومیا 650 پایان ببخشد و سراغ سری سرفیس فون برود. تبلت‌های سرفیس مایکروسافت جایگاهی بسیار محبوب میان کاربران دارند؛ آن‌قدر که شرکت‌های مختلف به فکر تولید تبلت‌هایی ویندوزی با کیبورد افتاده‌اند و امسال سامسونگ نیز برای اولین بار تبلتی از سری گلکسی با سیستم عامل ویندوز معرفی کرد.

 

image

 

مایکروسافت ابتدا لپتاپ‌هایی تولید کرد که نام سرفیس را یدک می‌کشند و اکنون نیز بعید نیست این نام را برای موبایل‌های خود برگزیند و سرفیس فون‌ها را جایگزین لومیاهای خودش کند.

البته همان‌طور که در CES 2016 شاهد بودیم، دیگر تولید گوشی‌های ویندوزی به مایکروسافت محدود نخواهد بود و شرکت‌هایی همچون ایسر و در آینده احتمالا سامسونگ، ال‌جی و... نیز سراغ گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز 10 موبایل خواهند رفت. سامسونگ در گذشته گوشی‌های ویندوز فونی تولید کرده؛ گوشی‌هایی که در مقایسه با لومیاهای نوکیا و مایکروسافت دوربین ضعیف‌تری داشتند. اما اکنون سری گلکسی این شرکت از سخت‌افزار خوب و قابل قبول بهره می‌برد و سامسونگ می‌تواند در ادامه راه اولین تبلت گلکسی ویندوزی، اولین گوشی سری گلکسی خود را نیز با ویندوز 10 موبایل عرضه کند.

image

بعید است مایکروسافت با این همه تبلیغی که برای ویندوز 10 موبایل، اپلیکیشن‌های یونیورسال، کانتینیوم، سرویس‌های موبایلی برای پلتفرم‌های مختلف و همکاری با تولیدکنندگان گوشی هوشمند به راه انداخته به فکر تعطیل کردن بخش گوشی هوشمندش باشد؛ بلکه ناامید شدن این شرکت از گوشی‌های ویندوز فونی مایکروسافت را وادار کرده تا دست به خلاقیتی جدید در این زمینه بزند و احتمالا اولین کار در این راه تغییر نام گوشی‌های ویندوزی خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمد ا

۱۳۹۶/۵/۲
جوک میگی؟!

Alireza

۱۳۹۴/۱۱/۳
ببین یه چی بهت میگم خودت درک کن
از تعداد منفی هایی که خوردی معلومه که وینفون از بین نمیره
خخخخخخ حالا برو گریه کن

Ali

۱۳۹۴/۱۱/۲
اين قد اين دوست عزيزمون حرفاي خنده دار زد كه ي ربع داشتم ميخنديدم،مرگ اندرويد،:)))اخه عزيز سيستم عاملي ميتونه با ويندوز فون رقابت كنه كه امكانات بيشتر داشته باشه نه زندان اي او اس اين اندرويد هست كه ميتونه با ويندوز رقابت كنه ،بدا تمام كسايي كه حرفه اي بخواد با موبايل كار كنه بايد سراغ اندرويد بره نه اي اي او اس كه يه فايل منيجير هم نداره

Alireza

۱۳۹۴/۱۱/۱
زهی خیال باطل.

amir.nasri

۱۳۹۴/۱۰/۳۰
خواب دیدی خیر باشه...
:)