خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: تقویم اذان گو باد صبا

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: تقویم اذان گو باد صبا

برای مطلع شدن از وقت نماز از چه راهی استفاده می‌‌کنید: بلندگوی مسجد، صدای رادیو یا اخبار تلویزیون؟ اپلیکیشن اذان‌گوی باد صبا یک تقویم مذهبی است که براساس اوقات شهری شهر شما و فرا رسیدن وقت نماز صدای اذان را از گوشی‌تان پخش می‌کند.
۱۳۹۴/۷/۲۷

مطلع شدن از اوقات شرعی و وقت نماز همیشه برای مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است. در سال‌های نه‌چندان دور، که هنوز از دستگاه‌های هوشمند خبری نبود، مردم بیشتر از طریق بلندگوی مساجد یا اخبار رادیو و تلویزیون از اوقات شرعی روزانه آگاه می‌شدند. اما دستگاه‌های هوشمند حتی این بخش زندگی و فرهنگ ما را متحول کرده‌اند و به وسیله خوبی برای مشاهده تقویم و اطلاع از اوقات شرعی تبدیل شده‌اند.
تقویم اذان‌گوی باد صبا یکی از بهترین و کامل‌ترین تقویم‌های شمسی سیستم عامل اندروید است که امکان مشاهده اوقات شرعی و پخش صدای اذان را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما با نصب این اپلیکیشن مطمئن می‌شوید که هیچ‌گاه نماز اول وقت را از یاد نمی‌برید و هر کجا که باشید، متوجه فرارسیدن وقت نماز می‌شوید.

 

image

 

با اجرای اپلیکیشن باد صبا تقویم ماه جاری پیش رویتان قرار می‌گیرد که بالای آن تاریخ امروز و پایین آن اوقات شرعی به وقت محلی نمایش داده می‌شود.

image

 

همان‌طورکه می‌دانید، اوقات شرعی در شهرهای مختلف با یکدیگر اختلاف دارد، اما برای تعیین شهر موردنظر خود کافی است نام شهر فعلی را در نوار اوقات شرعی لمس کنید و شهر دیگری را از لیست موجود انتخاب نمایید. حتی شما قادرید موقعیت مکانی جدیدی به برنامه بیفزایید.
شما می‌توانید تاریخ شمسی، قمری و میلادی هر یک از روزهای سال را با انتخاب کردن آن مشاهده کنید و با کشیدن صفحه به چپ و راست بین ماه‌ها حرکت نمایید.

image

 

اگر انگشتتان را روی هر یک از روزهای تقویم نگه دارید، پنجره جدیدی با سه گزینه یادداشت و یادآوری، اعمال روز و اوقات شرعی مشاهده خواهید کرد.

image

 

وقتی لوگوی باد صبا را در گوشه سمت راست لمس کنید، منویی نمایان می‌شود که شامل دو بخش اصلی گنجینه و امکانات است.
در بخش گنجینه ادعیه و اعمال مذهبی هر روز برایتان نشان داده می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق راهنمای برنامه جهت قبله را پیدا کنید.

image

 

یادداشت‌نویسی در تقویم، جستجو در مناسبت‌های سال، و تبدیل تاریخ امکانات دیگری است که در این بخش قرار داده شده‌اند.

image

 

تقویم اذان‌گوی باد صبا در بخش تنظیمات گزینه‌های خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا خدمات برنامه را بر اساس خواسته‌ها و نیازهای خودش تنظیم کند. در این بخش، که با زدن آیکون چرخ‌دنده در نوار بالایی باز می‌شود، اجازه مدیریت موقعیت مکانی و زمانی، مدیریت پخش صدای اذان، انتخاب نام موذن و مدیریت اعلان‌های برنامه را خواهید داشت.

image

 

در نوار بالایی آیکون دیگری به شکل خورشید و باد می‌بینید که درواقع بخش جانبی این تقویم است و امکاناتی اضافه همچون دانلود نیایش‌ها، چک‌لیست آمادگی سفر، پیامک‌های مذهبی و تلفن‌های ضروری را در دسترس شما قرار می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن تقویم اذان گو بادصبا از بازار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مرضیه برومند

۱۴۰۲/۱/۱۶
ساعت اذان من تنظیم نیست چطور باساعت اذان تنظیم کنم؟

حمیدرضا

۱۳۹۶/۸/۲۷
با سلام .در تنظیمات برنامه به قسمت پخش اذان رفته و وقتی موذن را انتخاب کردید عکس بلند گو هست که به صورت افقی قابل زیاد کردن است

حسین میرزایی

۱۳۹۵/۱۲/۲۹
توی اندروید ۶ مثل قبلا یا مثل اندرویدای پایینتر تاریخو توی نوار اعلان نمیزنه و فقط ایکون باد صبا هست

سجاد

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
با سلام من گوشی خود را از طریق خروجی هندزفری به ورودی آوکس آمپلی فایر مسجد وصل کردم ولی با مشکل کم شدن صدا در هنگام پخش اذان مواجه شدم وقتی شروع به اذان گفتن میکند باید با ولم روی گوشی صدا را بیشتر کرد با چه روشی میتوان این مشکل را حل کرد باتشکر

عبدالکریم

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
باسلام بادصباازهرنظربرنامه پربارواگاهنده است متشکرم