خانهاخبار
معرفی ویژگی‌های سیستم عامل واچ اواس 2

معرفی ویژگی‌های سیستم عامل واچ اواس 2

اپل سیستم عامل واچ اواس 2 را برای اپل واچ معرفی کرده است. در این مطلب سعی می‌کنیم نگاهی به ویژگی‌های سیستم عامل جدید اپل واچ بیندازیم تا با قابلیت‌های جدیدش آشنا شویم. با ما همراه باشید.
۱۳۹۴/۷/۲۶

گجت دور مچ شما بیش از هر زمان دیگری هوشمند شده است. ویژگی‌های جدید واچ اواس تجربه‌ای متفاوت برایتان رقم می‌زند: سیری با‌هوش‌تر شده و واچ‌فیس‌های جدیدی اضافه شده است.

image

 

اپلیکیشن‌های جدید

image

 

خبرهایی زیادی در مورد افزوده شدن اپلیکیشن‌های جدید به WatchOS 2 شنیده می‌شد، اما به نظر می‌رسد همه این اپ‌ها در عرضه اولیه این سیستم عامل حضور ندارند.
سرانجام اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک اصلاح شد و امکان ارسال پیام متنی، فایل صوتی و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از طریق مچ دست فراهم شد.
گوپرو (GoPro) به شما امکان مشاهده منظره از طریق اپل واچ را می‌دهد. دیگر نیازی نیست برای تنظیم دوربین وقت زیادی صرف کنید و به‌زحمت بیفتید.
آی‌ترنسلیت (iTranslate) اجازه دیدن، شنیدن و ترجمه کلمات 90 زبان زنده دنیا را به شما می‌دهد. برای این کار کافی است با ساعت خودتان صحبت کنید و کلمه موردنظر را بر زبان بیاورید.
ایراستریپ (Airstrip) اپلیکیشنی بومی است که به‌عنوان ابزاری برای ارتباط بهتر بین پزشک و بیمار استفاده می‌شود.

سنسور و کنترل‌ها

image

 

دیجیتال کراون قابلیت بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی را فراهم می‌کند. چرخاندن این تاج دیجیتالی سفر در زمان را به همراه دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید اتفاقاتی را مشاهد کنید که در طول 72 ساعت گذشته رخ داده یا در 72 ساعت آینده روی می‌دهد. آب‌و‌هوا و گزیده اخبار از جمله موضوعاتی‌اند که می‌توانند با سفر زمانی کار کنند.
این موضوع ممکن است بر سرنوشت اپل واچ تاثیر بسیار داشته باشد، اما کمی زمان می‌برد که کاربر با آن اخت شود. بسیار جالب است که به مچ خود نگاه کنید و از وضعیت آب‌وهوایی در روزهای آینده مطلع شوید؛ یا اگر از تقویم خیلی استفاده می‌کنید و قرارهایتان را در آن مکتوب می‌کنید، این ویژگی بسیار کمک‌حال شما خواهد بود.
به‌هرحال کمی زمان لازم است تا توسعه‌دهندگان قابلیت‌های بیشتر و جذاب‌تری برای این ویژگی فراهم کنند.
در واچ اواس 2 امکان دسترسی به میکروفون در اپ‌ها وجود دارد؛ یعنی توسعه‌دهندگان می‌توانند از فرامین صوتی در ساخت اپ‌ها استفاده کنند که این قابلیت اپل‌‌واچ را جذاب‌تر از همیشه می‌کند.

تنظیمات نمایشگر

image

 

در گذشته هنگام لمس صفحه، اپل واچ 15 ثانیه نمایشگر را روشن نگه می‌داشت، اما در به‌روزرسانی جدید زمان جدید نیز اضافه شده است. اکنون می‌توانید با لمس اپل‌واچ صفحه آن را به مدت 70 ثانیه روشن نگه دارید. هنوز مشخص نیست این زمان چه کمکی می‌کند یا چه فایده‌ای دارد، اما جالب است که چنین امکانی در اپل واچ می‌بینیم.

وای‌فای مستقل

image

 

این قابلیت را می‌توان بهترین ویژگی واچ اواس جدید دانست: اپل‌واچ به‌راحتی و بدون نیاز به اتصال به آیفون می‌تواند به شبکه‌های وای‌فای متصل شود. ممکن است گوشی در دسترستان نباشد، ولی با استفاده از اپل واچ می‌توانید بعضی کارها را به‌راحتی انجام دهید.
پیش‌تر این قابلیت در آخرین به‌روزرسانی پوشیدنی‌های اندرویدی دیده شده بود و اکنون می‌بینیم اپل واچ نیز این ویژگی را درون خود جای داده است.

واچ فیس

image

 

در زمان عرضه اپل واچ 10 واچ فیس قابل شخصی‌سازی در این ساعت حضور داشت و اکنون شاهد افزایش تعداد این واچ فیس‌ها هستیم. نمایش ماژولار با افزوده شدن رنگ‌های بیشتر بسیار جالب و زیبا شده است.
اپل ویدو‌ئوهای تایم‌لپس 24 ساعته‌ای از شهرهای هنگ‌کنگ، لندن، مک‌لیک، نیویورک، شانگهای و پاریس تهیه کرده است که برای ساخت واچ فیس‌های جدید به کار رفته‌اند. این ویژگی پویایی و چشم‌نوازی را به ارمغان می‌آورد. با هر بار حرکت مچ دستتان شاهد صحنه جدیدی خواهید بود که در نوع خود بسیار لذت‌بخش است. بسیار جالب می‌شود اگر بتوان با استفاده از ویژگی تایم‌لپس فیلم‌هایی ثبت کرد و با استفاده از زمان محلی واچ‌فیس‌هایی داشت.
مانند عکس‌های پشت‌زمینه آیفون، کلکسیون عکس‌هایتان را می‌توانید وارد واچ‌فیس‌های اپل‌واچ کنید؛ البته انتخاب عکس‌های مناسب کمی زمان‌بر است، چون باید پوشه مخصوصی برای این کار ایجاد کنید تا با ساعت همگام شود. از لایو فوتوهایی که با آیفون‌های جدید گرفته می‌شوند هم می‌توان روی ساعت استفاده کرد. خلاصه اگر اپل‌باز باشید، ویژگی‌های پویای واچ اواس 2 شما را شگفت‌زده می‌کند!

اپل‌واچ موزیک


image

 

رابط موزیک در به‌روزرسانی جدید تغییر کرده و با ویژگی‌های جدید طراحی دوباره شده است. پخش سریع (Quick Play) برای راحتی بیشتر اضافه شده است تا موزیک‌ها به‌صورت شافل پخش شوند. کم و زیاد کردن صدا از طریق لمس صفحه امکان‌پذیر شده است و منبع فایل صوتی نیز به نمایش درمی‌آید.

اطلاعات

image

 

اطلاعات و نکاتی را که در واچ فیس‌های مختلف دیده می‌شوند می‌توان در اپ‌های غیر بومی نیز نمایش داد، اگرچه هنوز اپ‌های زیادی از این ویژگی استفاده نکرده‌اند که بتوان با مثال نحوه کار این ویژگی را توضیح داد.
ساعت پروازها و سیستم‌های کنترل منزل با دستگاه‌های هوم‌کیت اکنون از طریق مچ قابل کنترل‌اند. اطلاعات نحوه شارژ شدن ماشین الکتریکی‌ را هم می‌توان مشاهده کرد و انتظار می‌رود در آینده قابلیت‌های بیشتری به این لیست افزوده شود.
اطلاعات و نکات می‌توانند در فیس‌های ماژولار و بیشتر فیس‌های معمولی تغییر پیدا کنند.

نایت‌استند (Nightstand)

image

 

این ویژگی به شما کمک می‌کند هنگامی که اپل واچ در حال شارژ شدن است، واچ‌فیس ساعت را به‌صورت افقی مشاهده کنید. این حالت بیشتر برای شب‌ها تعبیه شده است که کاربر ساعتش را به برق متصل می‌کند و برای بیدار شدن از آلارم استفاده می‌کند. دیجیتال کراون به دکمه خواب کوتاه (Snooze) تبدیل می‌شود و دکمه‌های کناری برای کنترل آلارم و هشدار به کار می‌روند؛ البته نمایشگر تا زمانی که صفحه یا دکمه‌ها را لمس می‌کنید روشن نمی‌شود.
هرچه به زمان آلارم نزدیک شوید، نور صفحه بیشتر می‌شود، اما این افزایش به‌حدی نیست که اختلالات خواب ایجاد کند. با کمک این ویژگی می‌توان گفت اپل‌واچ به ساعت مینی آلارم تبدیل می‌شود.

پاسخ به ایمیل‌ها

image

 

یکی از بارزترین نقص‌های اپل‌واچ نداشتن دکمه‌ای برای پاسخ به ایمیل‌ها بود. خوشبختانه در حال حاضر این امکان وجود دارد که از طریق مچتان به ایمیل‌ها، مانند پیامک، پاسخ دهید؛ حتی برای این کار می‌توانید از دیکته صوتی، اموجی‌ها و واکنش‌های هوشمندانه استفاده کنید، هرچند که هنوز قادر نیستید ایمیل‌ها را ویرایش کنید.

ویدئو

image

 

ویدئوهای کوچک و فیس‌تایم نیز وارد واچ‌او‌اس 2 شده‌اند، اما فقط حالت‌های کوتاه ویدئویی نظیر واین (Vine) قابل مشاهده‌اند. اپل قول داده است کیفیت ویدئوها قابل قبول و حتی فراتر از آن باشد.

تندرستی و سیری

image

 

به‌روز رسانی واچ‌اواس، اپل واچ را بیش از هر زمان دیگری برای ورزش و تندرستی مناسب کرده است. هلث‌کیت آمارهای بیشتری روی ساعت به نمایش می‌گذارد و نمایشگر ضربان قلب به‌خوبی وضعیت قلب را روی مچ دست نشان می‌دهد. این امر سبب می‌شود متخصصان پزشکی بتوانند از اطلاعاتی استفاده کنند که این سنسور فراهم می‌کند.
با استفاده از عبارت «سلام سیری» (Hey Siri) می‌توانید دستیار صوتی خود را فعال کنید و اگر مایلید از آن برای ورزش کردن استفاده کنید، کافی است عبارت «Hey Siri, Start a 30-minute run» را به زبان بیاورید تا دیگر باز کردن اپلیکیشن لازم نباشد.
امکانات سیری به آنچه توضیح دادیم محدود نمی‌شود و این دستیار صوتی از پس کارهای بیشتری هم برمی‌آید. به‌عنوان مثال، سیری می‌تواند نیم‌نگاهی از اینستاگرام به شما نمایش دهد یا دستگاه‌های متصل به هوم‌کیت را کنترل کند.

 کیف‌پول و اپل پی

image

 

ولت (Wallet) به‌روز شده است و گزینه‌های جدیدی که در آی‌اواس 9 به این محصول اضافه شده‌اند روی مچ نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.
برای کسانی که دوست دارند از اپل پی روی ساعت هوشمندشان استفاده کنند خبر جالبی داریم: اواس 2 کارت‌های اعتباری و هدیه بیشتری را در خود ذخیره می‌کند تا دستگاه دسترسی سریع‌تر و بهتری به حساب‌ها داشته باشد. این اطلاعت از طریق دو بار لمس پایین نمایشگر در دسترس قرار می‌گیرند.

دوستان و تاچ دیجیتال

image

 

افرادی که بیشتر از 12 دوست دارند اکنون می‌توانند عده بیشتری را وارد حلقه اپلی خود بکنند. جالب اینجاست که می‌توانند این کار را مستقیما از طریق ساعت انجام دهند، به‌جای اینکه از طریق اپ چنین کاری بکنند. دوستان در واچ اواس‌2 در دسته‌بندی‌های جدیدی قرار می‌گیرند و در صفحه‌های مختلفی نمایش داده می‌شوند.

استفاده از دیجیتال تاچ بهتر شده است. دیجیتال تاچ اکنون اجازه استفاده از بیش از یک رنگ را هنگام طراحی به شما می‌دهد و این امر سبب می‌شود خلاقیت بیشتری به وجود آید. با این ویژگی جدید دیگر نگرانی‌ای بابت کشیدن اشکال چند رنگ وجود ندارد.

در پایان امیدواریم ویژگی‌های واچ اواس جدید شما را هم شگفت‌زده کرده باشد و امیدواریم از این محصول و سیستم‌عامل جدیدش بهتر و کاربردی‌تر استفاده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امير

۱۳۹۵/۴/۹
اولين ساعت هوشمند براي سونيه قابل توجه تون
sony smart watch 1

محمد

۱۳۹۴/۷/۲۷
باز اين در حسرت مونده اومد. آغا يكي بياد اينو نجات بده والا. مطلبي مربوط به اپل نيست كه اين خودشو نخود آشش نكنه.
دونه دونه شو ميخونه و مياد يه حسرتي واسش مينويسه. نجاتش بديد اغا جان. يه ايفون غراضه اي واسش بگيريد بهش بديد تا دست از سر اين الاغش و سيبش برداره.

Mehdi

۱۳۹۴/۷/۲۶
خيلي ازتون ممنونم توضيحاته جامع و كاملي بود من كه از اپل واچ راضيم خدام ازش راضي باشه

Apple

۱۳۹۴/۷/۲۶
يعني كارت همينه ها توي همه موارد آيفون و اپل سامسونگ زير همه چي يه مقاله داري اونم خنده دار آقا يه ١١٠٠ بخر به خدا باتري داره ده روزه دم به دقيقه هم نياز به پر كردن نيست و اصلا بويي از اونهايي كه بدت مياد هم نيست برو حالش رو ببر

amir1975

۱۳۹۴/۷/۲۶
ساعتی که 2 تا 3 روز یکبار به شارژ نیاز داره، ایده اش از بیخ و بن غلط و مضحکه. کاری ندارم ایده سامسونگ بوده یا اپل. انگار مثل بازیهای آنتیک میکرو، مجبور باشی باک ماشین مسابقه ات رو هر دقیقه پر کنی!!! (یعنی عقب مونده) کسی هم که میخره مطمئنا نمیتونه درست فکر کنه.