خانهاخبار
بیماری ارثی سونی؛ اکسپریا زد5 کامپکت داغ می‌کند! (به‌روزرسانی)

بیماری ارثی سونی؛ اکسپریا زد5 کامپکت داغ می‌کند! (به‌روزرسانی)

با قول‌هایی که سونی در مورد داغ نکردن پردازنده گوشی‌های خانواده زد5 خود داده بود، کمتر کسی فکر می‌کرد این پرچم‌داران جدید دوباره با مشکل مواجه شوند. اما به نظر می‌رسد این بیماری ارثی نمی‌خواهد دست از سر سونی بردارد!
۱۳۹۴/۷/۱۲

شاید کمتر کسی انتظار داشت که سونی با وجود مشکل داغ کردن پردازنده اسنپدراگون 810 اکسپریا زد3 پلاس بار دیگر از این پردازنده در پرچم‌دار جدیدش استفاده کند. اما سونی اطمینان داد خانواده اکسپریا زد5 با مشکل داغ کردن مواجه نمی‌شود.
در کالبدشکافی اکسپریا زد5 پریمیوم مشخص شد که سونی با کار گذاشتن دو لوله حرارتی روی تراشه واقعا فکری به حال پایین نگه داشتن دمای دستگاه کرده است. با توجه به این که این راه‌حل برای هر سه گوشی خانواده زد5 به کار رفته است، خیال خریداران تا حد زیادی راحت شد.
اما امروز خبرهایی به گوش رسید مبنی بر این که اکسپریا زد5 کامپکت همچنان با مشکل داغ شدن مواجه است. در فیلمی که یکی از کاربران تهیه کرده نشان داده می‌شود با بالا رفتن دما عکس‌العمل نمایشگر به لمس کندتر می‌شود و گاهی هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. همچنین بعضی کاربران گفته‌اند این مشکل با ری‌استارت کردن گوشی نیز حل نمی‌شود.
در صورت تایید، ممکن است سونی بتواند با آپدیت نرم‌افزاری این مشکل را برطرف کند، اما به نظر می‌رسد کار عاقلانه را شرکت‌هایی مثل ال‌جی انجام داده‌اند که، به‌جای اسنپدراگون 810، پرچم‌داران خود را به پردازنده 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808 مجهز کرده‌اند.

 

image

 

به‌روزرسانی: با توجه به اینکه منبع اصلی، این خبر را از سایت خود حذف کرده، صحت این خبر با تردید مواجه شده است. قطعا در آینده اگر اطلاعات بیشتری در این مورد به ما برسد، آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (66 نظر)

y-kh

۱۳۹۵/۷/۴
من دقيقا يكماه اين گوشي رو خريدم، دقيقا از سه روز پيش مشكل داغ‌كردن براي گوشيم اتفاق‌افتاده، من نه بازي مي‌كنم نه وب‌گردي فقط شايد در روز 20 تا صفحه تلگرام بازكنم، مكالمه هم ندارم، اولش كل صفحه نمايشم پريد،‌گفتم سوخت سريع سيم‌كارت و كارت حافظم رو درآورم، نيم ساعت گذشت درجه حرارت گوشيم پائين اومدش مجددا سيم كارت و كارت حافظم رو انداختم، يكروز خوب بودش، حالا از ديروز مصرف باطريش بدون اينكه wifa‌ روشن باشه و اينترنت و بازي ومكالمه داشته باشم بالارفته، در عرض 5 ساعت بدون هيچگونه استفاده‌اي از 95 درصد به كمتر از 30 درصد مي‌رسه، نميدونم چه اتفاقي براي گوشيم افتاده،‌ از دوربين عكاسي و فيلمبرداري هم كه استفاده نكردم

پیمان

۱۳۹۴/۷/۲۵
این همه جانب داری از دامدونگ خجالت داره اصلا داغ نمیکنه اگر میکرد 40 دقیقه فیلم برداری 4k نمیکرد!

mohamad

۱۳۹۴/۷/۲۵
اولا که سامسونگ تاچ ویزشو سبک کرده دومن معلومه که سامسونگ بهتره چون اینجوری که من میبینم سونی اصلا طراحیش قشنگ نی خیلیا میگن .و خیلی داغ میکنه . بعد تو کجا زندوگی میکنی که میخوای اولین نفر تو خرید سامسونگ باشی خخخ

رضا

۱۳۹۴/۷/۲۲
سلامgsm.
میبینم که باز سونی بهت فشار آورده و نمیدونی چجوری بکوبیش.
همون سایتی که این خبرو گذاشت و زود برداشتش، 40دقیقه فیلمبرداری 4k گذاشته.
شما هم لطف کن این دروغ خنده دارو از سایت نه چندان تخصصیت بردار. البته اگه برنداشتی هم مهم نیست چون سونی مشتریها و طرفدارای خاص خودشو داره. این جوکی هم که تو نوشتی همه(حتی طرفدارای سامسونگ) هم میدونن واسه این گذاشتی که ضعف cpu سامسونگو بپوشونی و اگه ابر غول تکنولوژی دنیا و کهکشان راه شیری!!!! این cpuرو نمیذاره به خاطر داغ کردنه.
امیدوارم این پستو بذاری تو سایت یا حداقل چندبار خودت بخونیش;-)

محمد جواد

۱۳۹۴/۷/۲۲
به اندازه محصولات سامسونگ که میشه روش تخم مرغ درست کرد ؟؟؟؟