خانهاخبار
​آیا نسل‌های بعدی آیفون باتری‌های متفاوتی دارند؟

​آیا نسل‌های بعدی آیفون باتری‌های متفاوتی دارند؟

عمر باتری همواره یکی از مباحث مهم در صنعت موبایل است. کمتر کاربری پیدا می‌شود که به گوشی‌ای با عمر باتری طولانی علاقه‌ای نداشته باشد. هرچه میزان عمر باتری بیشتر باشد، استقبال از آن نیز بیشتر خواهد بود.
۱۳۹۴/۶/۵

یک کمپانی بریتانیایی دست به ابتکاری جالب زده و نمونه‌ اولیه‌ای از آیفونی با باتری جدید تولید کرده است. اینتلیجنت انرژی (Intelligent Energy) با استفاده از آیفون 6 نمونه‌ای ساخته است که باتری‌اش از کارتریج‌های هیدروژنی پشتیبانی می‌کند. این باتری جدید عمرش به حدود یک هفته می‌رسد. البته به نظر می‌رسد آیفون تنها محصولی نیست که این کمپانی هدف قرار داده‌ و مک‌بوک ایر نیز جزو اهدافش است.

 

image

 

اینتلیجنت انرژی قصد دارد در اولین گام خود این سیستم سلولی سوختی را در برج‌های سلولی هند به کار ببرد. سیستم جدید برای تولید انرژی از واکنش شیمیایی هیدروژن و اکسیژن استفاده می‌کند. در این واکنش، علاوه بر تولید انرژی، مقداری بخار آب و گرما نیز تولید می‌شود.
این کمپانی باتری جدیدی برپایه هیدروژن برای آیفون طراحی کرده و نامش را Upp گذاشته است. این شرکت سال قبل نیز یک باتری برای آیفون ساخته بود، اما مشکلاتی داشت که البته در حال حاضر موفق شده رفعشان کند. در این باتری جدید بخش سلول‌های سوختی با پک باتری آیفون 6 سازگار شده است، بدون اینکه تغییری در اندازه و شکل گوشی به وجود بیاید.

 

image

 

هنری ویناند، مدیرعامل اینتلیجنت انرژی، می‌گوید: «تاکنون هیچ شرکتی قادر نبوده چنین کاری انجام دهد. در حال حاضر ما سلول‌های سوختی‌ای ایجاد کرده‌ایم که بسیار باریک و سازگار با شاسی‌ (بدنه) های امروزی است، بدون اینکه تغییری در ماهیت باتری به وجود آید. این امر برای ما قدم بزرگی محسوب می‌شود. اگر بخواهید به سمت تکنولوژی‌های جدید قدم بردارید، باید راهی برای مردم ایجاد کنید که در آن احساس راحتی کنند.»

تنها تغییری که در نمونه اولیه آیفون 6 با باتری جدید مشاهده می‌شود وجود دریچه‌ای برای خارج شدن بخار آب کمی است که حاصل واکنش شیمیایی باتری است.

 

image

 

این کمپانی قصد دارد کارتریج‌های یک‌بار مصرفی تولید کند که به قسمت پایینی گوشی متصل می‌شود و به مدت یک هفته پودر هیدروژن آزاد برای استفاده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدیر مالی کمپانی از همکاری با یک شریک خبر می‌دهد، اما هرگونه همکاری با اپل را رد کرده است؛ هرچند درمجموع به نظر می‌رسد این کمپانی‌ها مشغول کار روی این باتری هستند.


منبع: Mac Rumors

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amir1975

۱۳۹۴/۶/۵
طبق معمول تبلیغ الکی برای آیفون ... هر عاقلی متوجه میشه تا مقاصد نظامی و فضایی هست، چنین تکنولوژیی بسیار ارزشمند تر از اینه که استفاده روزمره تو گوشی موبایل (گوشیهای فوق لوکس بلک بری هم نه، آیفون چیپ!) داشته باشه.
تاریخ تکرار میشه. اگر قرار بود بسازه همون سال قبل میساخت اینها فقط تبلیغ و بازار گرمی مجدد هست تا موضوع داغ نگهداشته بشه.