خانهاخبار
نمایش میزان دمای باتری به‌جای درصد باقیمانده باتری در آی‌او‌اس

نمایش میزان دمای باتری به‌جای درصد باقیمانده باتری در آی‌او‌اس

سیستم عامل آی‌او‌اس به‌صورت پیش‌فرض قابلیتی دارد که می‌تواند میزان درصد باقیمانده باتری را کنار آیکون آن به نمایش بگذارد. حالا توییکی برای آی‌او‌اس جیلبریک‌شده منتشر شده که به‌جای درصد باقیمانده باتری میزان دمای آن را نمایش می‌دهد.
۱۳۹۴/۵/۲۵

می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیلی که کاربران iOS تمایل پیدا می‌کنند دستگاهشان را جیلبریک کنند دسترسی به امکان ایجاد تغییراتی عجیب‌وغریب در سیستم عامل است. همان‌طور که می‌دانید، اپل به‌صورت پیش‌فرض اجازه اعمال چنین تغییراتی نمی‌دهد. اما مزیت سیستم عامل‌های یونیکس بیس این است که می‌توان با دسترسی به کاربر روت هر تغییری در کاربری سیستم عامل ایجاد کرد.

میزان درصد باقیمانده باتری یکی از قابلیت‌های پیش‌فرض iOS است؛ قابلیتی که عملکرد ساده‌ای دارد و با فعال کردن آن می‌توان در هر لحظه مشاهده کرد که چند درصد از میزان باتری دستگاه باقی مانده. حال توییکی برای iOS به‌رایگان منتشر شده که به کاربر اجازه می‌دهد در همان محل، به‌جای میزان درصد باقیمانده از باتری، میزان دمای باتری را به سلسیوس و فارنهایت ببیند.

باتری یکی از قسمت‌های گوشی است که اتلاف انرژی معمولا در آن بالاست و باتری‌ها به‌خصوص هنگام شارژ دمای بالایی پیدا می‌کنند. طبیعتا این دمای بالا برای آنها مضر است و باعث فرسایش سریع‌تر باتری می‌شود. با استفاده از این توییک به‌سادگی می‌توان از دمای باتری در هر لحظه آگاه شد و در صورت نیاز اقدام به خنک کردن آن کرد.

 

image

 

توییک Battery Temperature به‌رایگان در سورس BigBos عرضه شده و با iOS 8.4 سازگار است. البته ظاهرا این توییک در حال حاضر در برخی اپلیکیشن‌ها درست عمل نمی‌کند و همچنان میزان درصد باقیمانده باتری به جای دمای آن نمایش داده می‌شود، اما مطمئنا در آینده نزدیک برای برطرف شدن این قبیل مشکلات آپدیت‌هایی دریافت خواهد کرد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

kamali

۱۳۹۴/۵/۲۶
ba salam
mikhastam bebinam in narm afzaro az koja mishe download kard chon to app store nabod
mamnon mishim nahve daghigh daryafte in app begin ba tashakor

ali

۱۳۹۴/۵/۲۵
اصلا داداش شما تههههههههههه فناوری خواهشا این متنو ثبت کنید

افشین

۱۳۹۴/۵/۲۵
خوشم میاد طرفدارای اپل خیلیم از گوشی اطلاعات ندارن.از تعداد منفی ها معلومه انگار این بنده خدا دروغ گفته شایدم رو تعصب چون واقعیت برای ما ایرانیا سخته

ali_z72

۱۳۹۴/۵/۲۵
این چه حرفیه ای بابا اینا همش کار سامسونگ و برندهای دیگس اصلا مگه میشه 4 سال پیش همچین اتفاقی در اندروید 4 اتفاق افتاده باشه از اون حرفا زدیا بعدم اگر هم بوده باشه تقلید از اپله آخه میدونی همه ی کشورهای دنیا وهمه ی کمپانی ها حتی آب خوردنشوم تقلید از اپل هست یه در صدم شک نکنیدا اصلا فقط اپل ......... اصل وقتی میگی اپل یه دنیا تکنولوژی ظاهر میشه

amir1975

۱۳۹۴/۵/۲۵
اینا برای شما اپلی ها جدیده... چیزی رو که ما چند سال قبل تجربه کردیم شما مسخره میکردید (روباه بی دم) و وقتی اپل به زور خوردتون داد تازه تجربه اش کردید و فهمیدید چقدرخوبه! (صفحه نمایش بزرگ نمونه تیپیک این مثال)!
این قابلیت دمای باتری رو 3.5 سال قبل یعنی زمان عرضه اندروید 4 کهنه کردیم. برای شماها جالبه.