خانهاخبار
سونی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای خنک کردن زد ۳ پلاس عرضه کرد

سونی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای خنک کردن زد ۳ پلاس عرضه کرد

یکی از مشکلاتی که سونی با آن مواجه است داغ شدن بیش از اندازه گوشی اکسپریا زد ۳ پلاس است. اکنون به نظر می‌رسد سونی برای این مشکل، که به‌واسطه پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ ایجاد می‌شود، راه‌حلی پیدا کرده و آن را در قالب به‌روزرسانی نرم‌افزاری عرضه کرده است.
۱۳۹۴/۴/۱۴

ماه گذشته سونی رسما تایید کرد که قلب تپنده گوشی زد ۳ پلاس، یعنی اسنپدراگون 810، مشکل گرم شدن دارد. شرکت سازنده این چیپست، یعنی کوالکام، هنوز اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده، اما خود سونی دست به کار شده و به‌روزرسانی 28.0.A.7.24 را برای این گوشی منتشر کرده تا مشکل گرم شدن تا حدودی برطرف شود.

این به‌روزرسانی حدود ۷۰ مگابایت حجم دارد و بر مبنای اندروید ۵.۰.۲ است. البته این به‌روزرسانی برای برخی مناطق عرضه شده و اگر گوشی شما در لیست منطقه‌های عرضه این به‌روزرسانی نیست، می‌توانید به‌صورت دستی و از طریق کامپیوتر گوشی‌تان را به‌روز کنید. شایان ذکر است با به‌روز کردن گوشی خود به این نسخه، هیچ‌کدام از اطلاعات گوشی‌تان حذف نمی‌شود.

 

image

 

هنوز مشخص نیست این به‌روزرسانی چگونه مشکل داغ شدن زد ۳ پلاس را حل می‌کند. ساده‌ترین راه برای این منظور کم کردن فرکانس پردازشی پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸۱۰ است، اما مطمئن نیستیم آیا سونی همین کار را انجام داده یا خیر.

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی هم با چنین مشکلی مواجه بود و در روزهای ابتدایی عرضه One M9 با منتشر کردن به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را تا حدودی در این گوشی رفع کرد؛ البته این کار اچ‌تی‌سی به‌قیمت کم شدن رکوردهای ام ۹ در نرم‌افزارهای بنچ‌مارک تمام شد. همچنین بعد از آن اچ‌تی‌سی به‌روزرسانی دیگری برای خنک نگهداشتن ام ۹ در هنگام شارژ کردن باتری هم عرضه کرد. به نظر می‌رسد کشمکش شرکت‌های مختلف با این پردازنده همچنان ادامه دارد.

نظر شما درباره این گوشی و پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ چیست؟

منبع: gsmarena.com

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

کیارش

۱۳۹۴/۹/۱۱
امیر جان رفیق بله راضی هستم ... ولی اگر تواناییشو داری زد 5 رو بگیر
حمید جان مشکلی نیست . فقط برای فیلمبرداری 4k بعد از مدتی اون موضوع هست . کلا تو ذوق نمیزنه و تو هر برندی اینو میبینی . من مشکل نمیبینیم این موضوع رو

حمید

۱۳۹۴/۹/۷
آقا من میخوام بخرم.چجوریه؟بعد از آپدیت دیگه مشکلی از لحاظ داغ شدن نیست؟حالا گرم شدن مشکلی نداره ،فقط نندازه بیرون از نرم افزار دوربین.

مرتضی

۱۳۹۴/۷/۲
من آپدیت کردم ولی حجمش حدود 400 مگ بود.
بعد از آپدیت هم هنوز کمی داغ میشه!

amir abaspour

۱۳۹۴/۶/۲۰
خوبه فقط گرم میکنه

mehran1545

۱۳۹۴/۴/۳۰
دوستان بنظر شما با توافق هسته ای گوشی ارزون میشه؟!