خانهاخبار
IFA 2014: سامسونگ هدست واقعیت افزوده Gear VR را معرفی کرد

IFA 2014: سامسونگ هدست واقعیت افزوده Gear VR را معرفی کرد

جی اس ام: سامسونگ دقایقی پیش در کنفرانس Unpacked در شهر برلین ۴ محصول معرفی کرد که یکی از آنها هدست واقعیت افزوده Gear VR بود. Gear VR یک دستگاه جانبی اختصاصی برای گلکسی نوت ۴ به شمار می‌رود که سامسونگ آنرا با همکاری شرکت Oculus ساخته‌است.
۱۳۹۳/۶/۱۲

جی اس ام: سامسونگ دقایقی پیش در کنفرانس Unpacked در شهر برلین ۴ محصول معرفی کرد که یکی از آنها هدست واقعیت افزوده Gear VR بود. Gear VR یک دستگاه جانبی اختصاصی برای گلکسی نوت ۴ به شمار می‌رود که سامسونگ آنرا با همکاری شرکت Oculus ساخته‌است. درون این دستگاه دو لنز مخصوص وجود دارد که دقیقا در جلوی چشمان کاربر قرار می‌گیرد و در پشت این جفت لنزها جایگاهی برای گلکسی نوت ۴ وهمچنین یک پنل طوسی رنگ قرارگرفته‌است. گلکسی نوت ۴ در پشت پنل طوسی رنگ به یک داک Micro USB متصل می‌شود. برای شروع به کار دستگاه باید ابتدا برنامه واقعیت افزوده را بر روی گوشی اجرا کنید و سپس گوشی را به دستگاه وصل کنید، در غیر این صورت دستگاه هنگ می‌کند و باید از نو راه اندازی شود. این دو لنز تصاویرِ با کیفیت 2K تلفن گلکسی نوت ۴ را با زاویه‌ی ۹۶ درجه برای شما پخش می‌کنند. کنترل این دستگاه هم با توجه به تاچ پد و همچنین دکمه های تنظیم صدا و بازگشت که در سمت راست هدست قرار گرفته، بسیار آسان است. Gear VR دستگاهی نسبتا بزرگ با ابعاد ۱۹۸× ۱۱۶ × ۹۰ میلیمتر است و به تنهایی وزن سبکی دارد اما با توجه به این ابعاد بزرگ استفاده از این دستگاه ابدا آزار دهنده نیست.
 

image


نرم‌افزار مخصوص این دستگاه توسط شرکت Oculus توسعه داده شده‌است. رابط کاربری این دستگاه اینگونه است که یک آیکون در وسط صفحه نمایش قراردارد که با استفاده از تاچ‌پد کنار دستگاه آنرا انتخاب می‌کنید و از آنجا به محتوای کلی دسترسی خواهید داشت که البته فعلا تعدادی فیلم کوتاه این محتوا را تشکیل داده اند. علاوه براین می‌توان با نگه‌داشتن دکمه بازگشت در کنار هدست، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نوت ۴ را فعال کرد تا کاربر از دنیای مجازی به دنیای واقعی انتقال داده شود.
سامسونگ حدود ۱ سال و نیم است که بر روی توسعه این دستگاه کار می‌کند و دستگاه نمایش داده شده هم نسخه نهایی آن نخواهدبود. یکی دیگر از ضعف های این دیوایس نداشتن هدفون‌های جداگانه است و صدای دریافتی، از اسپیکر مونو گلکسی نوت ۴ خواهدبود. این به این معنی است که شما نمی‌توانید از صدای سه بعدی بهره ببرید. اما بازهم صدای خروجی از گلکسی نوت ۴ به قدری خوب است که شمارا راضی نگه دارد. هنوز اطلاع دقیقی از زمان عرضه این دستگاه و همچنین قیمت آن در دسترس نیست اما طبق گفته مسئولان سامسونگ این دیوایس در سال جاری میلادی عرضه خواهدشد.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۳
من که نفهمىدم به چه دردى مىخوره مىشه ىه خورده واضحتر توضىح بدىن؟ تو بازى اىنا به کار مىاد؟

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۳
به این میگن تکنولوژی و نو آوری !!!!... حالا اپل بود یه اپلیکیشن میزنه !!!!!!!! اسمشم میزاره تکنولوژی !!!!

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۳
فقط برای نوت 4 هست برای s5 ,s4 ,s3 نیست

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۳
بنازم به سامسونگ. دمش گرم خداییش FRHD

مهمان

۱۳۹۳/۶/۱۳
توسعه دهنده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ