خانهاخبار
پیام رسان اینستاگرام ۴۵ میلیون کاربر فعال دارد

پیام رسان اینستاگرام ۴۵ میلیون کاربر فعال دارد

دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: ۷ ماه پس از معرفی سرویس Direct از سوی اینستاگرام، ۴۵ میلیون کاربر فعال از جامعه‌ی ۲۰۰ میلیونی این شبکه اجتماعی از آن استفاده می‌کنند. شاید عده‌ کثیری از کاربران این شبکه‌ اجتماعی هنوز نام Direct را هم نشنیده‌اند، ولی با توجه به آمار ۲۳ درصدی می‌توان معرفی این سرویس از سوی Instagram را عملی موفق خواند.
۱۳۹۳/۵/۱۴
دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: ۷ ماه پس از معرفی سرویس Direct از سوی اینستاگرام، ۴۵ میلیون کاربر فعال از جامعه‌ی ۲۰۰ میلیونی این شبکه اجتماعی از آن استفاده می‌کنند. شاید عده‌ کثیری از کاربران این شبکه‌ اجتماعی هنوز نام  Direct را هم نشنیده‌اند، ولی با توجه به آمار ۲۳ درصدی می‌توان معرفی این سرویس از سوی Instagram را عملی موفق خواند. اما دایرکت چیست و چه کسانی از آن استفاده می‌کنند؟ پس از معرفی این سرویس شما می‌توانید تصاویر خود را به صورت شخصی برای یک یا چند نفر ارسال و از انتشار آن در پروفایل خود به طور عمومی جلوگیری کنید. می‌توان این را چیزی مانند قابلیت چت در فیس ‌بوک یا دایرکت در توییتر دانست.
 
image

به طور کلی می‌توان عوامل موفقیت دایرکت را به ۴ دلیل زیر خلاصه کرد:
  • مقابله با سرویس‌های چت خصوصی و پیغام‌های از بین رونده مانند Snapchat
  • استفاده از نوتیفیکیشن‌ها جهت یادآوری مداوم مخاطب به جای گم شدن تصویر در بین هزاران عکس دیگر موجود در تایم لاین
  • دلیلی جدید برای ثبت نام و افزایش کلی آمار جمعیت اینستاگرام
  • اضافه شدن قابلیت اشتراک محتوا‌های نامناسب برای صدها میلیون کاربر
 
بدون شک آخرین دلیل را می‌توان مهم‌ترین علت رشد دایرکت دانست. تصویر شما می‌تواند یک چهره‌ی مسخره، یک لبخند عاشقانه یا یک شوخی خطرناک! باشد؛ در چت خصوصی شما نباید عالی به نظر برسید یا تصاویری با فیلترهای متعدد و برق انداخته شده داشته باشید.  تنها ایده‌ عکاسی شما کافیست! بنابراین در چت‌های خصوصی یا گروه‌هایی شامل دوستان نزدیک این قابلیت می‌تواند به شناخت بهتر و دقیق‌تر افراد منجر شود.
اما چه کسانی از دایرکت در اینستاگرام استفاده می‌کنند؟ تنها چند روز پس از انتشار این سرویس (در قالب یک بسته‌ بروزرسانی برای برنامه اینستاگرام) من متوجه شدم هیچ یک از دوستانم از آن استفاده نمی‌کنند. شاید دایرکت تفاوت چندانی با برنامه‌هایی مثل Snapchat ،Facebook Messenger یا حتی پیامک چند‌رسانه‌ای نداشته باشد، اما در اینستاگرام، چت بصری صرفاً با تصاویر و ویدئو در ابتدا کمی گیج‌کننده و عجیب به نظر می‌رسید. شاید من و امثال من هیچ‌گاه جذب دایرکت نشویم، اما دو دسته از کاربران اینستاگرام آن جمعیت ۴۵ میلیونی را تشکیل می‌دهند.
 
دسته‌ اول: افراد غیر از ما!
تعداد زیادی از دوستان ما روزانه فیس‌بوک و توییتر خود را چک می‌کنند. در این بین آن‌ها از سرویس‌هایی مانند فیس‌بوک مسنجر، واتس‌اپ و اسنپ‌چت نیز استفاده می‌کنند. اما نکته‌ مهم اینجاست که برای این دسته از افراد اینستاگرام هیچ‌گاه شبکه‌ اجتماعی اصلی نبوده و نیست. آن‌ها با اشتراک‌گذاری از طریق متن و لینک راحت‌ترند و بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. اما عده‌ دیگری از افراد هستند که با اینستاگرام زندگی می‌کنند. آن‌ها از لینک‌های تکراری و تبلیغات متعدد و جزئیات روزمرگی افراد در فیس‌بوک کلافه‌‌ شدند و اینستاگرام را به عنوان شبکه‌ اجتماعی اول خود برگزیده‌اند. برای این دسته از افراد که وقت زیادی را صرف گشت و گذار در اینستاگرام می‌کنند و تمامی دوستان خود را در آن جمع کرده‌اند، دایرکت یک راه خصوصی برای ارتباط آن‌ها و فرار از تایم لاین شلوغشان به حساب می‌آید.
 
دسته دوم: گروه‌ها
به گفته‌ مقامات اینستاگرام، در ابتدای معرفی دایکرت این سرویس تنها توسط گروه‌های کوچک مانند طرفداران عکاسی صرفاً جهت ارزیابی بازخورد مخاطبان از تصاویرشان استفاده می‌شد. جمع‌های دوستانه از دیگر گروه‌های مصرف‌کننده دایرکت هستند. آن‌ها تصاویر بدون فیلتر اجناس خود را برای هم می‌فرستند تا بیشتر درگیر روزمرگی یکدیگر شوند. با وجود قابلیت اطلاع از خوانده شدن، شما می‌توانید متوجه دیده شدن تصویرتان توسط دوستانتان هم باشید.
 
دایرکت را می‌توان روش رسمی‌تر و خلاقانه‌تر استفاده اینستاگرام نامید. اینکه شما تصاویرتان را جهت دیده شدن برای افراد مورد انتخابتان به اشتراک بگذارید. تا زمانی که دایرکت دلیل شما برای بازکردن اینستاگرام و گشت و گذارتان باشد، می‌توان آن را یک برگ برنده برای اینستاگرام دانست.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)