خانهاخبار
آیا امشب iOS 8 ما را هیجان زده خواهد کرد؟

آیا امشب iOS 8 ما را هیجان زده خواهد کرد؟

کمتر از 12 ساعت به شروع مراسم WWDC 2014 در شهر سانفرانسیسکو باقی مانده است. آیا خود را برای این مراسم آماده کرده اید ؟ همانطور که قبلا اطلاع رسانی کرده ایم شما می توانید در این مراسم را به صورت وبلاگ نویسی زنده دنبال کنید.
۱۳۹۳/۳/۱۲

کمتر از 12 ساعت به شروع مراسم WWDC 2014 در شهر سانفرانسیسکو باقی مانده است. آیا خود را برای این مراسم آماده کرده اید ؟ همانطور که قبلا اطلاع رسانی کرده ایم شما می توانید در جی اس ام این مراسم را به صورت وبلاگ نویسی زنده دنبال کنید.

در این مطلب قصد داریم برخی از شایعات نزدیک به واقعیت را درخصوص iOS 8 با یکدیگر بررسی کنیم

 

C:\Users\m.rajabi\Desktop\ios-8-banner-wwdc-hanging.jpg

 

اگر کاربر iOS باشید حتما در جریان هستید که بیشترین تغییرات در iOS  از ابتدای ظهور در زمان عرضه نسخه 7 این سیستم عامل اتفاق افتاد. پس از نسخه 7 نمی توان انتظار داشت که حداقل تا مدت ها اپل تغییراتی چنین گسترده را در سیستم عامل موبایلی اش ایجاد کند. اما براساس شایعاتی که این چند وقت در سایت های خبری منتشر شد می توان به برخی از آن ها که انتظار می رود بیشتر به واقعیت نزدیک باشند اشاره کرد.

  • اپلیکیشن های کنترل سلامتی یا Healthbook app

این اپلیکیشن ها می تواند شامل اپلیکیشن هایی برای اندازه گیری و ثبت فعالیت های بدنی شما باشد. اطلاعاتی نظیر تعداد قدم ها، میزان کالری سوزانده شده، میزان ضربان قلب و فشار خون و حتی پارامترهای خونی نظیر میزان قند خون همگی در این اپ ها کنترل می شوند. البته فراموش نکنیم که این اطلاعات بایستی از طریق سنسورهای یک دستگاه جانبی مانند iWatch به آیفون شما وارد شوند.

 

  • مالتی تسکینگ جدید برای آیپد

انتظار می رود که سیستم مالتی تسکینگ جدیدی برای آیپد ارائه شود بدین صورت که شما بتوانید صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده و همزمان دو اپلیکیشن را اجرا کنید و در کنار هم استفاده کنید. چیزی که پیش از این در تبلت های سامسونگ شاهد آن بودیم.

 

  • بهبود نقشه ها

زمانی که اپل در iOS 7 تصمیم گرفت نقشه های گوگل را در اپلیکیشن نقشه پیش فرض iOS کنار بگذارد و سروس نقشه اپل را جایگزین کند انتقادهای شدیدی را متحمل شد تا جایی که تیم کوک مدیر عامل این شرکت مجبور به عذرخواهی رسمی از کاربران خود شد. حال انتظار می رود در iOS 8 بهبود این نقشه ها شاهد باشیم. امکاناتی که پیش بینی می شود به اپلیکیشن نقشه اپل اضافه شود شامل مواری از جمله مسیرهای حمل و نقل عمومی، بهبود اطلاعات مربوط به نقاط پرتردد در شهر مانند مراکز خرید و رستوران ها و پمپ بنزین ها و...، واقعیت افزوده و نقشه داخلی برای مراکز خاصی در شهر است.

 

  • اضافه شدن اپلیکیشن های Preview و Text Edit به iOS که در سیستم عامل OSX آن ها را در اختیار داریم. با این کار هماهنگی بیشتری بین آیفون و مک بوک شما از طریق iCloud برای مشاهده عکس ها و فایل های متنی مشترک در دستگاه های شما بوجود خواهد آمد.

 

  • بهبود سیستم اطلاع رسانی یا Notification Center که انتظار می رود از این پس شاهد اطلاعات بیشتر از حساب های آنلاین خود در این قسمت باشیم.

 

  • ایجاد یک پلتفرم جدید برای هوشمند سازی خانه و کنترل قسمت های مختلف منزل از طریق دستگاه های مبتنی بر iOS

 

  • سیستم تشخیص موسیقی همانند چیزی که در اپلیکیشن Shazam شاهد هستیم. انتظار می رود اپل با یکپارچه کردن این اپلیکیشن با iOS 8 این امکان را به صورت پیش فرض در این سیستم عامل قرار دهد.

 

  • Inter-app communication یا تسهیل ارتباط اپلیکیشن ها و تبادل اطلاعات با یکدیگر در سیستم عامل

 

  • پشتیبانی از VoLTE یا Voice Over LTE جهت بهبود کیفیت مکالمه ها و همچنین مکالمه و وب گردی همزمان روی شبکه LTE

 

  • اپلیکیشن مجزا برای استفاده از iTunes Radio

 

حال سوال این است که از وجود این امکانات در iOS 8 هیجان زده خواهید شد ؟ مشخصا با توجه به مواردی که ذکر شد می توان گفت هیجانی که امشب در کاربران هنگام معرفی iOS 8 ایجاد خواهد شد به اندازه سال گذشته و مراسم معرفی iOS 7 نخواهد بود اما با این حال می دانیم که رمز زنده بودن یک سیستم عامل به روز بودن آن است. نکته ای که اپل به خوبی به آن واقف است و همیشه خوب می داند که چگونه حس وفاداری را در کاربران فعلی اش حفظ کند و کاربران جدید را نیز به سمت دستگاه های خود بکشد.

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱
Salam mikhastam bebinam karbaraye iphone alan b ios 8 up kardan ya na????? Age up kardan pas chera to setting man nemizane k bayad up konam???

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
راس میگه دیگه

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
کسایی که از اپل بدشون میاد چرا اصلا میان رو صفحه ای که مخصوص اپل هست تازه نظر هم میدن این نشان دهنده حسودی به اپل هست

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
شما بگو اپل از کاراییش چی کم داره شما اصلا ios دست گرفتی که میگه کاراییش این جوریه اون جوریه

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
کی میگه صفحه نمایش اپل ضعیفه . صفحه نمایش اپل رتتینا هست که قدرت و کیفیت عالی داره تا حتی قدرتش به چشم انسان میرسه و در حال حاضر اپل بهترین کیفیت و قدرتو تو محصولاتش داره مثلا همین پردازنده A7 . کسایی که میگن آیفون بده یا پول خریدشو ندارن یا بلد نیستن با هاش کار کنن