خانهبررسی‌ها
سامسونگ گلکسی A35 میان‌رده‌ای با ارزش خرید بالا

سامسونگ گلکسی A35 میان‌رده‌ای با ارزش خرید بالا

در بین گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار، بدون ذره‌ای شک باید قبول کنیم که سری A گوشی‌های سامسونگ توانسته‌اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته تنوع بسیار بالایی که در بازه‌های قیمتی متفاوت دارند، طرفداران بسیار در بین کاربران داشته باشند. در این مقاله به بررسی تک تک مشخصات در نظر گرفته شده برای گلکسی A35 و البته مقایسه‌ای کوتاه با نسل قبلی یعنی A34 داشتیم تا ببینیم به نسبت قیمت در نظر گرفت شده چقدر ارزش خرید دارد. 

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

زبان طراحی ساده و دوست‌داشتنی گلکسی A35

در همان نگاه اول، طراحی آشنایی را برای گلکسی A35 شاهد هستیم،طراحی که پیش از این بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و حتی پرچمدار این شرکت هم از آن بهره برده بودند. برخلاف نسل قبل که از طراحی ناچ واتردراپ برای صفحه‌نمایش بهره برده بود، این گوشی اما به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده است. جایی که بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است.

2.jpg

توقع داشتیم که با توجه به اینکه ناچ اینفینیتی O حاشیه کمتری به نسبت ناچ واتردراپ دارد، سامسونگ گلکسی ای 35 حاشیه کمتری داشته باشد. اما این اتفاق رخ نداد و باید بگوییم که هنوز هم سامسونگ اسراری بالایی به حاشیه‌ها نه‌چندان کم دارد. همین امر سبب شده تا در حین استفاده، حاشیه‌های صفحه‌نمایش به چشمتان بیایند.

3.jpg

سامسونگ برای طراحی قسمت پشتی این گوشی هم تلاش چندانی نکرده و همان طراحی نسل قبل را در نظر گرفته و دست به ترکیب برنده نزده است. طراحی مینیمال و ساده قسمت پشتی در کنار متریال پلاستیکی با‌کیفیت و البته وزن نه‌چندان سبک 209  گرمی، همه در کنار هم سبب شده‌اند تا حس و حال استفاده یک گوشی باکیفیت به شما منتقل شود. سامسونگ در این زمینه تلاش کرده که وقتی به این گوشی نگاه می‌کنید، چندان متوجه نشوید که یک گوشی میان‌رده است یا پرچمدار. چون برای مثال مدل استاندارد و Pro سری اس 24 هم از طراحی مشابه با این گوشی هوشمند بهره برده بودند. 

5.jpg

البته نباید فراموش کنیم که وزن نه‌چندان سنگین این گوشی در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به‌همراه خواهد داشت و شاید برای دست‌های ظریف و کوچک چندان گزینه مناسبی نباشد. پشتیبانی از استاندارد IP67 همانند نسل قبلی، سبب شده تا در برابر آب مقاوم باشد (توانایی ماندگاری در عمق 1متر و مدت زمان 30 دقیقه). در مجموع برای طراحی این گوشی باید بگوییم که به‌خوبی حس و حال یک گوشی باکیفیت را در حین استفاده به شما منتقل می‌کند، اما از ایرادات این طراحی می‌توانیم به حاشیه‌های زیاد صفحه‌نمایش و البته وزن نه‌چندان سبک آن اشاره کنیم. 

صفحه‌نمایش گلکسی A35 تفاوت چندانی با A34 ندارد

درست است که سامسونگ همواره در زمینه صفحه‌نمایش حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت، اما توقع داشتیم که صفحه‌‌نمایش A35 به نسبت A34 از مشخصات قدرتمند‌تری بهره برده باشد اما تفاوت چندانی را شاهد نبودیم که البته دلیلی بر بی‌کیفیت بودن این صفحه‌نمایش نیست. این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.6 اینچ و رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل از نوع سوپرامولد مجهز شده است. 

6.jpg

این مشخصات در کنار نرخ بروزرسانی 120 هرتز، سبب شده‌اند تا با صفحه‌‌نمایشی باکیفیت و البته روان در اجرای برنامه‌های کاربردی و بازی‌های سنگین رو‌به‌رو باشید. میزان روشنایی 1000 نیت صفحه‌نمایش هم سبب شده تا در شرایط نوری متنوع وضوح تصویر خوبی داشته باشد. اما برای مثال زیر تابش مستقیم نور خورشید، وضوح تصویر بسیارزیاد تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نباید توقع بسیار بالایی در نمایش جزئیات داشته باشید، اما باز هم با توجه به تست‌های انجام شده، زیر تابش مستقیم نور خورشید هم خوانایی آیکون‌ها مناسب و کاملا قابل قبول هستند و برای فعالیت روزمره شما هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. 

اما نقدی دیگری به A35 در این بخش وارد است و آن هم میزان تراکم پیکسل 390 ppi آن است. درست که این تراکم پیکسل دقا رنگ مناسب و نمایش رنگ خوبی را با خود برای این صفحه‌نمایش به ارمغان آورده است، اما باید بگوییم که رقیب‌های قدرتمندی در این بخش حضور دارند که تهدید جدی برای سامسونگ به حساب می‌آیند. راحت‌تر بخواهیم بگوییم داستان با گذشته کمی متفاوت شده که همواره گوشی‌های هوشمند سامسونگ از بهترین صفحات‌نمایش بهره می‌بردند و بهتر است سامسونگ از این پس عملکرد بهتری را در این زمینه از خود به‌‌نمایش بگذارد. 

دوربین‌های گلکسی A35 ناامیدتان نمی‌کند

1.jpg

در بخش سنسو‌ر‌های دوربین، این گوشی به یک سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، سنسور 8 مگاپیکسل فوق‌عریض و سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو مجهز شده است. تنها تفاوت سنسور‌های دوربین این گوشی به نسبت نسل قبلی تنها در بخش سنسور دوربین اصلی است (گلکسی A34 به دوربین اصلی 48 مگاپیکسل مجهز شده بود). با عملکرد سنسور دوربین اصلی در نور روز شروع می‌کنیم. 

1.jpg
دوربین اصلی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این سنسور توانست خروجی تصویر باکیفیت مناسبی را ارائه کند. اولین چیزی که در این تصویر به چشم می‌آید، رنگ‌های دقیق و جذاب است. باید بگوییم که سامسونگ در پردازش کمی رنگ و لعاب به نسبت آنچه در واقعیت مشاهده می‌کردیم به تصویر اضافه کرده است که البته اغراق نداشته و باعث جذابیت تصویر شده است. از نظر کنتراست و داینامیک رنج هم عملکرد خوبی داشته است. 

3.jpg

در تصویر بالا اما تلاش کردیم که عملکرد این سنسور را در حالت ضد نور تست کنیم. همانطور که مشاهده می‌کنید، در قسمت سایه خبری از نمایش جزئیات نیست و می‌توانست عملکرد بهتری را ارائه کند. اما ایرادی دیگری که به این سنسور وارد است، زمانی مشخص می‌شود که کمی روی تصویر زوم می‌کنیم. در این حالت وضوح تصویر مناسب است اما اصلی‌ترین ایرادی که دارد نویز‌های موجود در تصویر است.

4.jpg

اما نگاهی به تصویر بالا داشته باشید که در بهترین حالت زاویه نور گرفته شده است، می‌بینیم که این گوشی توانست در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده، عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش گذاشته است. همانطور که می‌بینید تفکیک نور و سایه بسیار درست انجام شده است. نمایش جزئیات هم عملکرد خوبی داشت اما زمانی که کمی زوم می‌کنیم، مشکل همیشگی سامسونگ در بین گوشی‌های میان‌رده آن یعنی شارپنس بیش از حد را می‌بینیم.

5.jpg
6.jpg

در حالت پرتره اما اتفاق جالبی برای این گوشی افتاد. زمانی که شاخص تصویر متمرکز‌تر و البته زاویه دید کمتر است، عملکرد بسیار خوبی را شاهد هستیم. در تصویر اول بالا همانطور که مشاهده می‌کنید پس‌زمینه به‌خوبی بوکه شده و شاخص تصویر با دقت بسیار خوبی از پس‌زمینه بوکه شده جدا شده است. اما وقتی که زاویه دید را گسترده‌تر کردیم، مشاهده کردیم که در قسمت پایینی تصویر، بوکه به‌خوبی انجام نشده است. اما در مجموع سامسونگ گلکسی A35 همانند  اکثر گوشی‌های سامسونگ، عملکرد بسیار خوب و کاملا قابل قبولی در عکاسی پرتره دارد. 

2.jpg
دوربین فوق‌عریض

در مورد دوربین فوق‌عریض یا همان اولترا واید 8 مگاپیکسل این گوشی هم باید بگوییم که در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده عملکرد قابل قبولی دارد اما نباید توقع بسیار بالایی از آن داشته باشید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، خروجی تصویر کیفیت مناسبی دارد اما تفکیک سایه و نور به‌خوبی انجام نشده و نمایش جزئیات معمولی را شاهد هستیم. در مجموع برای زمانی که به زاویه دید گسترده‌تری برای عکاسی نیاز دارید، سنسور دوربین فوق‌عریض این گوشی کار راه انداز است. 

7.jpg

برای دوربین سلفی این گوشی هم دقیقا مثل نسل قبلی خود، از سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 13 مگاپیکسل بهره برده است. برای ثبت تصویر در نور روز خیالتان راحت باشد که این سنسور خروجی  تصاویر بسیار باکیفیت و جذابی را در اختیارتان قرار می‌دهد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که در حالت پرتره گرفته شده است، نمایش جزئیات دقیق و کنتراست جذابی را شاهد هستیم و شاخص تصویر یعنی پرتره چهره هم با تفکیک بسیار خوبی از پس‌زمینه بوکه شده جدا شده است. اما اگر کمی بخواهیم نسبت به خروجی تصویر دوربین سلفی سخت‌گیری داشته باشیم، باید بگوییم که سامسونگ باز هم شارپنس بیش از اندازه‌ای را برای تصویر در نظر گرفته است. این اتفاق زمانی مشخص می‌شود که کمی روی تصویرزوم کنید (مخصوصا روی صورت و ریش). برای عکاسی در نور شب هم تعریف چندانی ندارد و نباید روی دوربین سلفی حساب باز کنید. 

9.jpg
8.jpg

عکاسی نور شب اما اصلی‌ترین چالش سنسور‌های دوربین سامسونگ گلکسی A35 بود که متاسفانه باید بگوییم این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوبی نداشت. البته نمی‌توانیم از موضوع را انکار کنیم که در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده، عملکرد قابل قبولی داشته است. همانطور که در تصویر اول مشاهده می‌کنید، در تفکیک رنگ‌ها متنوع حتی در نور شب، این گوشی عملکرد خوبی داشت و نمایش جزئیات کاملا قابل قبول است. اما زمانی که به تصویر دوم نگاه می‌کنید، نویز‌ها موجود در تصویر تاثیر بسیار بدی روی کیفیت تصویر گذاشته است. در مجموع برای نور شب باید بگوییم که نباید توقعی بیش از یک گوشی میان‌رده را از گلکسی A35 داشته باشید.

برای ضبط ویدیو اما سامسونگ نشان داد که در بین گوشی‌های میان‌رده حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و گلکسی A35 هم از این اتفاق مستثنی نیست. دوربین اصلی و سلفی این گوشی، توانایی فیلمبرداری 4K با نهایت سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. اگر کمی به فیلمبرداری حرفه‌ای از نظر نور و کادر مسلط باشید، می‌توانید تا میزانی روی این گوشی هوشمند حساب باز کنید. اما با توجه به سرعت فریم نه‌چندان بالا، باید بگوییم که نباید توقع بسیار بالایی از این گوشی در بخش تولید محتوای تخصصی و حرفه‌ای داشته باشید. اما به نسبت بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده در این بازه قیمتی، گلکسی ای 35 در بخش فیلمبرداری عملکرد بهتری دارد. 

پردازنده گلکسی A35 از پس وظایفش برمی‌آید

در بخش مشخصات سخت‌افزاری، گلکسی A35 به پردازنده اختصاصی اگزینوس 1380 مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری 5 نانومتری که چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می‌دهند. 

با توجه به مشخصات این پردازنده و امتیاز‌های بنچمارک‌ها، باید بگوییم که این پردازنده در استفاده روزمره و اجرای برنامه‌های کاربردی، عملکرد بسیار خوب و کاملا قابل قبولی دارد. اما آیا برای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت 9 می‌توان روی این گوشی حساب باز کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله اما شرط دارد. باید تنظیمات گرافیکی بازی را روی حالت Low یا Medium قرار دهید تا اجرای روان و بدون لگ را شاهد باشید. با توجه به تست‌هایی که انجام دادیم، برای اجرای بازی‌های سنگین در تنظیمات گرافیکی high، فریم ریت چندان مناسبی را ارائه نکرد. 

Screenshot_20240527_135914_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240526_140807_AnTuTu Benchmark.jpg
Screenshot_20240526_140815_AnTuTu Benchmark.jpg

گلکسی A35 به باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای باتری، صفحه‌نمایش و پردازنده کم مصرف در کنار رابط کاربری مناسب، باید بگوییم که این گوشی به ازای هر بار شارژ صد درصدی، با توجه به تست‌ها انجام شده، توانایی ارائه زمان اسکرین تایم 12 ساعت و 26 دقیقه‌ای را دارد. به نسبت نسل قبلی و حتی گلکسی A54، این گوشی عملکرد بهتری در زمینه باتری دارد.

جمع‌بندی  

در مجموع باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A35 در جایگاه یک گوشی میان‌رده، به‌خوبی توقعات شما را در تک تک بخش‌ها بر‌آورده می‌کند و باید بگوییم که می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن در بین گوشی‌های هوشمند میان‌رده این بازه قیمتی باشد. از جمله مشخصات خوب این گوشی می‌توانیم به صفحه‌نمایش باکیفیت، دوربین اصلی قدرتمند، فیلمبرداری 4K و باتری قابل قبول و پردازنده‌ای مناسب اشاره کنیم. از نکات منفی این گوشی می‌توانیم به ابعاد نه‌چندان کوچک، وزن نه‌چندان سبک، عدم شارژر درون جعبه اشاره کنیم. 

برچسب‌ها:


محصولات مشابه

سامسونگ گلکسی S24 اولترا

سامسونگ گلکسی S24 اولترا

از ۵۹,۰۰۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده

سامسونگ گلکسی S24 پلاس

سامسونگ گلکسی S24 پلاس

از ۵۵,۱۰۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده

سامسونگ گلکسی S24

سامسونگ گلکسی S24

از ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده

سامسونگ گلکسی A25

سامسونگ گلکسی A25

از ۱۰,۶۵۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده



نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

wwwhassanhesam076@gmail.com

۱۴۰۳/۳/۱۵
گوشی بعدی نیست سرعت عمل خوبی داره وقابل تحمل