Nokia 6310

نوكیا 6310 جانشین 6210 می باشد كه یكی از گوشی های مهم تجاری است . 6310 ، بسیار خوش دست تر از 6210 می باشد .

بیشتر

به روز رسانی در ۴ مهر ۱۳۸۷
NOKIA 6310

 

:  آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است

- گوشی موبایل

- شارژر

- باتری

 

نوكیا 6310 جانشین 6210 می باشد كه یكی از گوشی های مهم تجاری است . 6310 ، بسیار خوش دست تر از 6210 می باشد . این گوشی ابعادی برابر 129x47x17 میلی متر داشته و تنها با 6210 ، دو میلیمتر تفاوت دارد . در این گوشی از باتری Li-Ion استفاده شده است كه در بسته خریداری شده شما ، موجود است . وزن گوشی 111 گرم است و در مقایسه با 6210 ، كه 114 گرم است ، سبك تر می باشد . این تغییر حجم را می توان به افزایش لوازم جانبی ارتباط داد  مثل بلوتوث ، و شاید باید گفت : وزن دستگاه عملاً تغییری نداشته است . بسیاری از استفاده كنندگان هم فقط به اندازه گوشی توجه و دقت دارند !

برای تغییر شكل دستگاه ، طراحان لبه های نقره ای را به آن افزوده اند ؛ صفحه نمایش همانند 6210 است . ولی با افزایش رزولوشن تا 96x65 پیکسل طراحی شده است .

 

image

 

دكمه تنظیم حجم صدا كه از جنس پلاستیك است ، در سمت چپ گوشی قرار گرفته . اطراف و پشت گوشی نیز از جنس پلاستیك ساخته شده است . ظاهر دكمه های خاكستری پلاستیكی 6310 با 6210 متفاوت است و راحت تر طراحی شده . اما نوشته های روی دكمه ها سخت تر ، خوانده می شوند و اكثرا در زمان خاموشی چراغ پس زمینه ، دیده نمی شوند .

وقتی دستگاه ، روشن و فعال شود ، چراغ پس زمینه نیز ، روشن می شود . دكمه های جهت دار هم به دو قسمت تقسیم  شده اند و چون از هم فاصله دارند ، راحت و قابل استفاده می باشند.

این گوشی از باتری لیتیوم پلیمر با  mAh 1100 استفاده می كند و طبق گفته تولید كننده تا 18 روز در حالت استند بای روشن می ماند . در حالت صحبت نیز سه ساعت و نیم تا پنج ساعت كار خواهد كرد . در مقایسه با 6210 كه در حالت استند بای  10 روز ، كار می كند نتیجه گیری خوبی است ... !

اما طبق آزمایشات انجام شده ، گوشی 8 روز با 45 دقیقه صحبت كار خواهد نمود ، البته یك آزمون دیگر نتیجه بد تری داد 40 دقیقه صحبت در یك هفته ! پس بهتر است اگر از گوشی تان خیلی استفاده نمی كنید ، از 9 تا 10 روز بیشتر روی آن حساب باز نكنید . البته 6310 ، خیلی بهتر از رقیبانش كار كرده است . در این گوشی ، باتری 6210 هم قابل استفاده است ؛ یعنی باتری SLIM 900 Li-ion (BLS-2N) كه از 6210 به ارث رسیده است.

و یا باتری استانداردNiMH 900 mAh (BMS-2S) .

پس فراموش نكنید كه شارژر های قدیمی هم به كار شما می آید ، اما زمانش فرق می كند . به عنوان مثال با :

4 ساعت                      ACP7  

2 ساعت و 30 دقیقه         ACP-8

2ساعت و 5 دقیقه            ACP-9

 شارژ كامل دستگاه ، با شارژر خودش ، حدود 2 تا 2ساعت و 10 دقیقه طول می كشد .

گوشی شما (در حالت استند بای) 12 ساعت قبل از خاموش شدن ، زنگ اخطار می زند . با تغئیر رزولوشن دستگاه ، نشانگرهای باتری تغییر می كنند و البته كلا دارای 7 درجه می باشند ، كه زیاد هم قابل اطمینان نیستند ؛ چرا كه ممكن است ، بتوانید با 2 تا از آنها ، خیلی دوام بیاورید !

ساختار منو ها ، از استاندارد خاص قدیم پیروی می كنند و هر یك دارای قالب مخصوص خود می باشند .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

همان دفترچه تلفن است كه خیلی تغییر نكرده است . شما می توانید برای هر نفر ، تا 3 شماره تلفن را ذخیره نمائید و حدوداً برای 500 ورودی نیز ، جا خواهید داشت . این گوشی دارای حافظه دینامیك است كه در موارد  مختلف از آن استفاده می شود . همچنین شما دارای 5 گروه تماس هستید ؛ اعم از اقوام ، افراد مهم ، دوستان ، محل كار و دیگران ، كه می توانید برای هر یك زنگ بخصوصی را تنظیم نمائید . تا 10 فرمان صوتی نیز می توان برای شماره ها قرار داد .

8 كلید(2 تا 9) ، برای شماره گیری سریع ، و شماره یك برای اتصال و VOICE MAIL می باشند .

 

پیام ها (Messages) :

شما در این قسمت می توانید ، پیام ها را بخوانید . حدود 15 تصویر سیاه و سفید و 15 پیام مشخص نیز از قبل در گوشی ذخیره شده است .

این نكته را به یاد داشته باشید كه در حین نوشتن پیام ، نمی توانید زبان دستگاه را تغییر دهید ، شما می توانید حدود 150 ، SMS و 50 پیام گرافیكی را در گوشی ذخیره نمائید .

 

اطلاعات تماس ها (CALL REGISTER) 

در اینجا 10 تماس گرفته شده (Dialed calls) ، ده تماس وارد شده (Received calls) و 10 تماس از دست رفته (Missed calls) ثبت می گردد .

 
پروفایل (Profile) :

حدود 5 پروفایل جهت استفاده از دستگاه در اختیار شما خواهد بود ، كه برای هریك می توانید زنگ مشخص خودش را تنظیم نمائید . حدود 35 زنگ روی دستگاه موجود می باشد . شما می توانید ، تا 15 زنگ دیگر هم روی دستگاه وارد كنید . نحوه زنگ خوردن نیز كاملاً قابل تنظیم است . همچنین حجم صدای زنگ نیز قابل تنظیم است . همچنین می توانید صدای زنگ دستگاه را در هنگام تماس به حالت های مختلف تغییر دهید .

 
تنظیمات (Settings) :

در این منو شما می توانید ، زبان دستگاه ، تاریخ ، ساعت و زمان مربوط به اپراتور را تنظیم نمائید . همچنین تنظیم یك زنگ بیداری ساده كه حتی وقتی گوشی خاموش باشد هم كار می كند از كارایی های این قسمت است . بقیه موارد ، مربوط به اتصالات است كه به عنوان مثال GPRS در این قسمت قرار دارد .  

 

بازی ها (Games) :

چهار بازی از قبل روی دستگاه نصب شده است : SNAK 2 ، PARIS2 ، SPACE و BUMPER

 

ماشین حساب (Calculator) :

یك ماشین حساب استاندارد و عادی كه نیازی به توضیح بیشتر ندارد .

 

TO DO LIST :

این قسمت تا حدود 30 نكته ی 50 كاراكتری را ذخیره می نماید . شما می توانید دوره انجام وظایف را با توجه به اهمیت آن ها در سه حالت بالا ، معمولی و پائین رده بندی نمائید .

 
مادون قرمز (Infrared) :

شما می توانید این قسمت را فعال كرده و از آن برای برقرار كردن ارتباط و یا تبادل اطلاعات استفاده كنید .

 
بلوتوث :

وجود بلوتوث در گوشی های نوكیا یك مزیت محسوب می شود ؛ اما برای گوشی 6310 كه لوازم جانبی سازگار با بلوتوث آن ، زیاد در دسترس نیست ، چنین نمی باشد .

آزمایشات انجام شده با هندزفری اریكسون انجام شد ، دستگاه هندزفری را شناخت و پس از انجام تنظیمات ‌، تا پنج متر كارایی داشت . ولی بعد از یك بار ، خاموش و روشن شدن هندزفری ، دستگاه دیگر هندزفری را نشناخت و تنها با جایگزینی دوباره باتری مجدداً هندزفری شناخته شد . با وجود بلوتوث ، مصرف باتری گوشی بالا می رود به طوری كه با جمعا 30 دقیقه صحبت ، 4 روز كار خواهد نمود .

 

اضافات (EXTRA) :

شما در این قسمت ، یك حافظه صوتی با قابلیت 3 دقیقه ضبط دارید كه می توانید آن را گوش داده و یا پاك كنید . شما می توانید در حین صحبت هم ، صداها را ضبط نمائید .

 

image

 

5 فرمان صوتی كاربری نیز می توان به دستگاه داد . شمارشگر زمان ، كرونومتر و كیف پول الكترونیكی كه می توان اطلاعات مالی را در آن قرار داد از قسمت های دیگر 6310 است .

 

سرویس ها (SERVICES) :

ویرایش 1.2.1 WAP-browser را پشتیبانی می كند كه حالت استانداردی برای آینده می باشد.

 

و در نهایت :

در كل می توان گفت : كارایی و صوت این دستگاه از كیفیت بالایی برخوردار است . در مقایسه با 6210 ، صداها صاف و بدون خش می باشند . البته اگر صدای گوشی را تا آخرین درجه زیاد كنید  مقداری خش خش در آن خواهید شنید . 6310 نسبت به 6210 از صدا و زنگ بلندتری برخوردار است ، دارای ویبره بسیار قوی بوده و در صورتی كه در جیبتان هم باشد ، متوجه آن خواهید شد.

گوشی شما (1+3)GPRS را نیز پشتیبانی می كند كه سرعت بالایی تا 40.2 Kbyt/sec را خواهید داشت . شما با داشتن این گوشی ، می توانید  از سیستم های مختلفی برای انتقال اطلاعات ، استفاده كنید . همچنین HSCSD نیز در این گوشی پشتیبانی می شود .

بسته شما شامل CD نرم افزاری می باشد كه می توانید با استفاده از برنامه هایش ، دفترچه تلفن را انتقال دهید و زنگ های جدید روی دستگاه بریزید .

 

مزیت های گوشی 6310 نسبت به 6210

-          مدت زمان بیشتر كاركرد

-          GPRS

-          حافظه صوتی

-          قابلیت فعال سازی پروفایل ها در زمان های مشخص شده

-          پشتیبانی بلوتوث

-          صفحه كلید راحت تر

یك نكته منفی هم می توان در مورد این گوشی بیان نمود که آن عدم وضوح نوشته های صفحه کلید می باشد. و حتماً این نکته را در خاطر داشته باشید که باتری های LI-ION ، بسیار حساس هستند ؛ یكبار طی آزمایشی باتری به مدت یك شب در دمای 28- درجه سانتیگراد قرارداده شد و نتیجه هیچ چیز جز خرابی باتری نبود ؛ پس بهتر است از سرما بترسید !

در پایان ، اینكه 6310 بسیار زیبا و خوب می باشد و شاید گزینه خوبی برای جایگزینی با 6210 و 7110 باشد . اگر اندازه موبایل ، زیاد برایتان مهم نیست ، این گوشی را به شما توصیه می كنیم.

 

برچسب‌ها:


محصولات مشابه

نوکیا جی ۱۰

نوکیا جی ۱۰

از ۳,۴۸۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده

نوکیا جی ۲۰

نوکیا جی ۲۰ناموجودمشاهده

نوکیا ایکس ۲۰

نوکیا ایکس ۲۰

از ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ تومانء

مشاهده

نوکیا ایکس ۱۰

نوکیا ایکس ۱۰ناموجودمشاهده



نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

fardinamiri999@gmail.com

۱۴۰۲/۱۱/۱۶
سلام خدمت شما ببخشید گوشی مدل نوکیا سری ۶۳۱۰ دارم اصلی که رمز ش یادم رفته الان هر جا بردم نتونستن بازش کنن خواهشن میشه بگید با چه برنامه ای قفلش باز میشه ممنون