خانهبررسی‌ها
SonyEricsson T650

SonyEricsson T650

به نظر عده ی زیادی از مردم سونی اریکسون سابقه ی طولانی در ارائه خدمات hi-tech با نسبیت مطلوب میان قیمت و کیفیت دارد...

بیشتر

به روز رسانی در ۴ مهر ۱۳۸۷
                                  

 

 

                                                   سونی اریکسون مدل T650

 

 

آنچه در بسته خریداری شده شما موجود است :

-          گوشی

-          پایه رومیزی با قابلیت اتصال به شارژر

-          شارژر

-          باتری

-          کارت حافظه با ظرفیت 256 مگابایت

-          کابل USB

-          هدست سیمی استریو

-          راهنمای مصرف کننده

 

به نظر عده ی زیادی از مردم سونی اریکسون سابقه ی طولانی در ارائه خدمات hi-tech با نسبیت مطلوب میان قیمت و کیفیت دارد.

این عقیده نخستین بار زمانی بوجود آمد که شرکت قادر به تولید طیف وسیعی از گوشی نبود و تنها چند مدل محدود را می ساخت. همچنان که از تولید محصولات می گذشت نشان دادن تفاوت میان محصولات از روی بسته های فروش، برچسب های قیمت و مواد مصرفی، ضروری به نظر می رسید.

از هنگامی که بر طرفداران این برند افزوده شد دیگر هیچ طرحی متغایر با قیمت خود به بازار ارائه نشد.

چرا که طرفداران با وفای به عهد این برند حاضر به پرداخت مبالغ بیشتر نبودند.

مدل T650 سونی اریکسون نسبت به مدل های K790i و K800i در جایگاه پائین تری قرار دارد اما سطح فروش بهتری نسبت به آن ها خواهد داشت و از لحاظ فناوری حرف تازه برای گفتن ندارد.

کمپانی سونی اریکسون با تولید گوشی های T650 قصد ضربه زدن به مدل کلاسیک 6500 نوکیا و کریستال 7500 و 7900 را دارد. عامل اصلی رقابت این مدل تنها در طراحی آن هاست و نه در عملکردشان .

 

image
 
image
 

مدل های K790i و K800i و نسخه های مشابه آن ها در قاب های راحت تری ارائه شد. قیمت K770i پایین اما بعد از مدل T650i به بازار آمد و از لحاظ ظاهری شباهت چندانی به محصولات سابق سونی اریکسون نداشت و همزمان با K850i به بازار آمد و از لحاظ دکمه ها و قیمت شبیه هم می باشند.

 

image
 
image
 

طراحی- سایز- دکمه های کنترل
 

T650i تولد دوباره مدل های کلاسیک است که یادآور مدل T610i می باشد . این دو مدل از لحاظ طراحی مشابه هم می باشند.

 

image

 

این گوشه در سه رنگ، سبز، آبی و سیاه عرضه شده که در هر سه مدل قسمت فوقانی گوشی، پهلوها و پایین آن از جنس فلز براق می باشد.

 

image
 

آثار انگشت بر روی آن باقی نمانده و تنها قسمت صفحه نمایش از این قاعده مستثنی است.

از سوی دیگر فلز به کار رفته در این گوشی با آسانی خراشیده و زخمی می شود. قسمت پائینی قاب از جنس پلاستیک بوده که به آن استقامت می بخشد. قسمت بالای گوشی به سرعت با دمای محیط اطراف یکسان می شود. ویژگی اصلی دیگر ، پوشش باتری است که چهار چوب آن از جنس پلاستیک پوشیده با فلز است که بر استحکام گوشی می افزاید.

 

image
image
 

دکمه ی تنظیم صدا و عکس برداری در سمت راست گوشی قرار دارد و لنز 3.2 مگاپیکسلی آن تنها اندکی برآمدگی دارد. بلندگو در پشت گوشی قرار دارد و قسمت پائین گوشی محل اتصال بند و در قسمت بالای آن دکمه ی خاموش/ روشن قرار گرفته است.

 

image

 

در سمت چپ دریچه ی اتصال Fast port قرار گرفته و به علت وجود پایه ی رومیزی، کاربری آن آسان است.

image

 

صفحه رویی آن مناسب برای نمایش تماس ها، سنسور نوری آن قوی و گیرنده ی صوتی باریک آن در قاب فلزی محکم قرار گرفته است.

 

image

ابعاد این گوشی 5/12×46×104 میلی متر و وزن آن 95 گرم است از این رو T650i به خوبی در جیب یا کیف دستی کوچک جا می شود.

 

image
 

صفحه نمایش (Display)
 

صفحه نمایش گوشی T650i قابلیت نمایش 262 هزار رنگ با وضوح 320×240 پیکسل را دارد و هنگام جستجوی وب و یا ارسال e-mail یا پیام با کوچک کردن سایز حروف خطوط بیشتری برای نوشتن متن در اختیار کاربر قرار می گیرد مانند سایر مدل های سونی اریکسون، صفحه نمایش T650i مجهز به لایه ای آینه ای بوده که امکان خواندن متن زیر نور آفتاب را آسان می کند. چنین صفحه نمایشی سابقاً در مدل های S500i و W580i قرار داده شده بود و تنها ایراد آن کوچک بودن صفحه نمایش است.

 

صفحه کلید (Keypad)

دکمه های کوچک و چهار گوش آن یادآور مدل K850i می باشند که در مقایسه با مدل K770i کارایی دشوارتری دارد.

 

image
 

نور صفحه کلید سفید است و می توان به صورت های کم رنگ شونده و موجی تنظیم شوند.

 

باتری (Battery)

 

image

 

باتری آن از نوع BST-38-Li-Pol با ظرفیت 930 mAh است و 300 ساعت حالت  استندبای و 7 ساعت مکالمه ی مداوم را پشتیبانی می کند . براساس آزمایش، T650i هر روز یا هر دو روز یکبار نیاز به شارژ شدن دارد. مدت پخش موسیقی 16 ساعت است.

 

سیستم اتصال (Connectivity)
 

هنگام اتصال به USB باید نوع اتصال مشخص شود یعنی اینکه آیا دسترسی به اطلاعات موجود در حافظه گوشی است و یا تنها مرتب کردن فایل و یا Print از آن هاست.

در حالت اول دسترسی به تمام اطلاعات موجود در کارت حافظه و حافظه ی گوشی است.

در حالت دوم، گوشی تبدیل به مودم شده و شما امکان اتصال به USB های مختلفی را دارید.

بلوتوث(Bluetooth)
 

این گوشی مجهز به بلوتوث EDR می باشد. پروتکل A2DP برقراری ارتباط با هدست های استریو بلوتوث را ایجاد می کند.

در زیر به لیستی از پروفایل های بلوتوث اشاره می شود.

 

 

-          A2DP

-          Basic Imaging Profile

-          Basic Printing Profile

-          Dial-Up Networking Profile

-          File Transfer Profile

-          Generic Access Profile

-          Generic Object Exchange Profile

-          Hands free Profile

-          Headset Profile

-          HID

-          JSR-82 Java API

-          Object Push Profile

-          Personal Area Network Profile

-          Serial Port Profile

-          Service Discovery Application Profile

-          Synchronization Profile

-          Sync ML OBEX binding

 

حافظه ی داخلی و کارت حافظه

 

حافظه ی داخلی گوشی 16 مگابایت می باشد . همچنین 256 مگابایت کارت حافظه M2 در داخل جعبه خریداری شده موجود است که قابل ارتقاء تا 2 گیگابایت می باشد.

 

عملکردها(Performance)
 

هیچ محدودیتی در اجرای فایل های JAR، نمی باشد.

 

image
 

image
 
image

 

دوربین

 

 

image

 

این گوشی مجهز به دوربین 3.2 مگاپیکسل و از نوع ماتریس CMOS با قابلیت فوکوس اتوماتیک می باشد و کیفیت تصویر آن نسبت به مدل های K790i/K800i پایین تر است.

تنظیمات دوربین از این قرار است.

 

Shutter Sound: که می تواند به سه حالت صدا تغییر یابد اما قابل خاموش کردن نیست.

White balance: قابلیت تغییر نور به صورت: خودکار (auto-mode) ، سفید رنگ (incandescent) ، مهتابی (Fluorescent) و روشنایی روز (Daylight)

Effects: که شامل حالت نگاتیو (Negative) آفتابی (Solarize)، قهوه ای (Sepia) و سیاه و سفید است.

Timer: که قابل تنظیم برای زمان عکس برداری است.

Shooting mode: حالت نرمال که عکس برداری عادی است. حالت چند گانه (multishot) که امکان گرفتن 4 عکس همزمان را دارد. حالت (Landscape) که عکس های بسیار زیبایی با آن گرفته می شود و حالت چهارم عکسبرداری با فریم است که در آن کیفیت بطور اتوماتیک پایین می آید.

 

image
image

 

image

 

 

image
 
image
 

کلیپ های ویدئویی در دو کیفیت (144×176) و(96×128) پیکسل گرفته شده و فرمت آن ها از نوع 3GP می باشد. و مدت آن ها 10 ثانیه می باشد که می توان این زمان را زیاد کرد و کیفیت فیلمبرداری گوشی های سونی اریکسون همچنان پایین است .

 

منو(Menu)

 

ساختار منو در این گوشی به صورت منوی استاندارد در تلفن های غیر هوشمند است . ساختار منو ساده است و مورد جدیدی ندارد . منوی T650 دارای حالت Flight mode است منوی اصلی به صورت یک ماتریس 3 × 4 از آیکن ها می باشد . زیر منوها به صورت لیست می باشند و آیکن های کوچک در طرف چپ قرار دارد . منوی Activity نیز دارای کلید میانبر اختصاصی روی صفحه کلید است . امکان اجرای همزمان چند برنامه وجود دارد .

 

                          

image
 
image

با فشار دکمه ی "#" می توان زبان های متن نوشتاری را تغییر داد. زیر منوها به صورت مجموعه های افقی و بر مبنای عنوان دسته بندی شده اند و از این طریق کاربر قادر به مشاهده تماس های دریافتی و ناموفق به طور همزمان خواهد بود. طراحی گوشی بسیار عالی است و این سبک زیر منو در قسمت دفترچه یادداشت، تنظیمات و سایر قسمت ها نیز به کار رفته است.

 

  

image
 

image
 
image

 

تم ها (themes)
 

مدل T650 دارای 5 تم از پیش طراحی شده می باشد که طرح زمینه و حاشیه ی آن را تغییر می دهند. مطلب قابل ذکر دیگر وجود Video-tones می باشد که می توان به جای زنگ استفاده شوند.

 

دفترچه تلفن (phone book)

 

قابلیت درج 1000 نام با محدودیت 2500 شماره وجود دارد. این بدان معناست که رغم امکان ثبت یک تماس به 5 شماره تماس کاربر تنها می تواند به 2500 تای آن ها دسترسی داشته باشد.

همچنین امکان ذخیره کردن آدرس، email- IM numbers و ... نیز برای هر تماس وجود دارد.

در تنظیمات می توان زمینه های پر مصرف هر تماس را مشخص کرد. تماس ها بر اساس نام و نام خانوادگی مرتب می شوند. بر خلاف مدل های سابق در این گوشی تغییرات خطوط بطور اتوماتیک مرتب می شوند.

 

image
 
image
 

image
 

image
 
image
 

می توان برای هر تماس تصویر یا زنگ مخصوص تعریف نمود همچنین می توان چند روز قبل از وقوع رویدادی گوشی را برای زنگ هشدار تنظیم کرد و سیستم شماره گیری صوتی Voice dialing تغییری نکرده است.

برای مشاهده ی محتویات سیم کارت باید به گزینه ی خاصی در منو وارد شد که در لیست اصلی محتویات مشاهده نمی شوند. می توانید کپی از تمام نام های گوشی خود داشته باشید که بر روی کارت حافظه ثبت می شوند و بعداً می توانید آن ها را به جای اصلی خود برگردانید. تمام تصاویر ویدئویی را می توان به عنوان تصاویر شماره  تماس ها نمایش داد.

 

پیام ها(Messages)

پیام ها در سیم کارت یا حافظه ی گوشی ذخیره می شود. برنامه Chat در دسترس است و تنها تصاویر انیمیشن آن جذاب تر شده اند. سیستم MMS همچون همیشه خوب است و می توان ویدئو کلیپ های را با آن ارسال کرد و امکان ارسال و دریافت email و رمزگذاری فایل ها وجود دارد. email ها در کارت حافظه ذخیره می شوند.

 

image
image
 
image
 

 

image
 
image

 

image
   

این گوشی قابلیت شناسایی فایل های Office و PDF را ندارد اما می تواند آن ها را ذخیره کند. محدودیت سایز email های دریافتی و ارسالی بستگی به اپراتور دارد. Email هایی با ضمیمه های 6.7 مگابایتی به راحتی ارسال می شوند و از فایل های Push Mail پشتیبانی می شود.

 

 

 
سیستم RSS

 

   

تنظیمات آن بسیار آسان بوده و تنها دادن عنوان و آدرس برای دانلود کردن کافی است. کاربر می تواند به طور کامل و یا قسمتی از این برنامه را یکباره به روز نماید. می توان بر اساس زمان بندی مشخص این برنامه رادانلود کرد.

 
لیست تماس ها(Call List)

 

حدود 30 تماس در لیست اصلی قابل ذخیره سازی است. آیکن مربوط به نمایش نوع تماس در کنار هر شماره و قابلیت نمایش محل ذخیره ی تماس ها نیز وجود دارد.

لیست تماس های ناموفق متشکل از حداکثر 10 تماس به طور جداگانه نشان داده می شود که در آن امکان مشاهده ی هزینه تماس ها و مدت زمان تماس های ارسالی و تماس های نهایی وجود دارد.

 

سرگرمی ها(Entertainment)

 

ساخت فایل های تصویری و موسیقی از این طریق امکان دارد .

image

 

نسخه ی جدیدMusic DJ بهVideo DJ  معروف است که نه تنها قابلیت ویرایش فایل های صوتی بلکه قابلیت افزودن تصاویر نیز به آن ها وجود دارد.

فایل های حاصله به صورت 3GP ذخیره می شوند و توسط MMS و e-mail قابل ارسال اند.

 

image
image
 

 

image
 

 

برنامه ی Photo DJ با همان نام سابق ولی کارکرد متفاوت ارائه شده است. قابلیت حذف قرمزی چشم درج افکت ها، تنظیم روشنایی عکس، Contrast، Sharpness، نیز وجود دارد .

 

image

برنامه ی Sound Recorder امکان ضبط اصوات و استفاده به جای زنگ گوشی را میسر ساخته و هیچ محدودیتی را شامل نمی شود.

 

image

 

بازی ها(Games)

 

این گوشی تنها دارای یک نوع بازی می باشد که به نام Lumines Block Challenge است.

 

image
image
   

سازمان دهنده (Organizer)

 

برنامه تقویم دارای سه حالت تنظیم روزانه، هفتگی و ماهانه است. برنامه Reminder حتی در صورت خاموش بودن گوشی رویدادها را به شما یادآوری می کند.

کاربری List To-do در این گوشی نسبتاً مشکل است.

 

یاد داشت ها (Notes)
 

این گوشی مجهز به یادداشت می باشد یادداشت ها با کلمه اول آن ذخیره می شود البته به یاد آوردن کل متن از روی یک حرف کمی مشکل به نظر می رسد.

زنگ بیدار باش (Alarm Clock)
 

گوشی شما مجهز به 5 زنگ هشدار است که به طور دستی تنظیم می شوند که در روزهای مشخصی فعال می شوند که می توان تصاویر یا یاد داشت های کوچکی را به زنگ آن ضمیمه نمود که هنگام فعال شدن Alarm نشان داده می شوند و هر فایل صوتی دیگری به جای زنگ Alarm قابل استفاده است.

 

زمان سنج (Stopwatch)
 

همه چیز به طور استاندارد طراحی شده و از عملکرد زمانی متوسطی برخوردار است.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 

وب(Wap)

 

جستجو گر گوشی T650 نسخه ی 2.0 آنست که امکان اتصال به شبکه را ممکن می سازد.

Wallpapers، themes و آهنگ های جدید به سرعت دانلود می شود.

 

image
image
  
image
  

image
 
image
 

image
 
image
 

جستجو گر استاندارد سونی اریکسون تنها Net Front است که صفحات یک ستونی وHTML ها را نشان می دهد در حقیقت منابع مورد استفاده ی آن محدود است اما یکی از بهترین ها در نوع می باشد سیستم پشتیبانی RSS به گونه ای است که امکان خواندن اخبار، مقالات و گزارشات از طریق موبایل را ممکن ساخته است.

صفحات HTML با فرمت پیشرفته و یا متجاوز از 500 کیلوبایت قابل دسترسی نمی باشد.

 

تنظیمات (Settings)

 

در حالت استندبای ساعت در پایین قرار دارد که سایز آن قابل تغییر است.

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
        

حجم حافظه

حافظه داخلی گوشی 16-18 مگابایت و امکان افزودن حافظه ی M2 نیز وجود دارد که تمام اطلاعات در آن ذخیره می شود. بقیه حافظه توسط برنامه های از پیش طراحی شده اشغال شده که قابل حذف کردن نمی باشد. بخشی از حافظه توسط دفترچه تلفن، لیست تماس ها و ... اشغال شده است.

 

مدیریت فایل (File manager)
 

فایل ها در پوشه های متفاوتی در قسمت File manager ذخیره شده اند. با اتصال به کابل ، اطلاعات مختلف قابل ارسال و یا دریافت می باشند.

فایل ها بر اساس، زمان(date)، نوع (Type) و اندازه (Size) مرتب می شوند. گالری تصاویر دارای تنظیم جدیدی به نام Timeline است که در آن لیست عکس های گرفته شده ی همان ماه نمایش داده می شود.

 

اجرای فایل های ویدئویی (Video player)

 

سازنده این طرح برای اجرای فایل های ویدئویی آیتم جداگانه ای در نظر گرفته است از سوی دیگر پخش کلیپ های QVGA امکان پذیر است. نکته جالب توجه دیگر امکان عکس برداری از کلیپ های ویدئویی و استفاده آن ها به هر طریق است.

 

رادیو (Radio)

 

رادیوی این گوشی امکان ذخیره سازی 20 موج رادیویی FM و تنظیم خودکار آن را دارد. سیستم RDS نیز پشتیبانی می شود.

 

پخش موزیک
 

تمام فایل ها و پوشه ها در کارت حافظه ذخیره می شوند .

فایل های صوتی mp3، AAC، AAC+، E-AAC، WAV، WMA، M4a  قابل اجرا می باشند .  همچنین فایل VBR قابل دانلود و اجرا می باشد.

اکولایز فایل های صوتی قابل تنظیم می باشد و سه نوع tremble,Voice,Bass در گوشی وجود دارد.

 

image
 

image
 
image
 

برنامه ها

 

تنها برنامه ی Accuweather موجود می باشد که قابلیت تعیین وضع هوا در مناطق مختلف کره زمین را دارد.

 

image
image
  

در پایان

 

رقم وجود سیستم زنگ پلی فونیک 72 کاناله ، اما صدای زنگ سایر مدل ها از این گوشی بیشتر می باشد . بلندگوها دارای صدای باس قوی بوده که در شلوغ ترین اماکن قابل شنیدن است.

حالت Silent در این گوشی متوسط بوده و می توانست بهتر از این باشد . T650 از جهات ظاهری شبیه به مدل PEBL موتورولا می باشد. اما این مدل مرتکب اشتباه بزرگی شد و آن قیمت نا مناسب این محصول بود و خیلی زود از بازارها ناپدید شد. از سوی دیگر در مدل T650 اوضاع بسیار متفاوت است چرا که شرکت به صورت مناسب آن را قیمت گذاری کرده است .  

 

برچسب‌ها:


محصولات مشابه

سونی اریکسون اکسپریا پرو

سونی اریکسون اکسپریا پروناموجودمشاهده

سونی اریکسون لایو ویت واکمن

سونی اریکسون لایو ویت واکمنناموجودمشاهده

سونی اریکسون اکسپریا آرک اس

سونی اریکسون اکسپریا آرک اسناموجودمشاهده

سونی اریکسون اکسپریا نئو وی

سونی اریکسون اکسپریا نئو ویناموجودمشاهده



نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۷
من در به در دنبال این مدل می گردم. لطفا اگه کسی از این مدل داره، همینجا پیغام بذاره که بتونم باهاش تماس بگیرم. خیلی دلم دی خواد باز این گوشی رو تو دست بگیرم.

مهمان

۱۳۹۳/۱/۱۲
اگه کسی داره t650 رو میگم من خریدارم /