چشم اندازی از پیشرفت تلفن همراه، تا 25 سال
گروه خبری GSM: آینده زندگی بشر با ..
۱۱ آبان ۱۳۹۰
تبلیغات


گروه خبری GSM: آینده زندگی بشر با تلفن همراه به گونهای رقم میخورد كه بسیاری از محققان گفتهاند واژهای تحت عنوان «زندگی همراه» تا سال 2025 محقق میشود.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دكتر علیاكبر جلالی - استاد دانشگاه - با بیان اینكه زندگی مردم تا سال 2025 به زندگی همراه تبدیل خواهد شد و این چیز بعیدی نیست، اظهار كرد: در سالهای اخیر در كشورمان توسعه تلفن همراه از نظر كمی نیز موقعیت و رشد خوبی داشته و تقریبا مردم ایران اگر بخواهند تلفن همراه داشته باشند، میتوانند با هزینه ناچیزی صاحب آن شوند اما چالش اصلی ما امروزه در این حوزه كیفیت است كه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.
وی با اشاره به توسعه تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: در این مدت دسترسی تعداد كاربران نیز افزایش یافته و به حدود پنج میلیارد نفر رسیده و همچنین از نظر كیفیت فنی دستگاههای تلفن همراه نیز ارتقا یافتهاند كه آخرین نمونه آن به نام آیفون S4 دارای قابلیتهای حیرتانگیزی شده است كه با آنها میتوان با تلفن به صورت صدا ارتباط برقرار كرد وكاربر میتواند به صورت صوتی ارتباط دوسویه برقرار كند.
وی ادامه داد: هنگامی كه كاربر میخواهد یك پیام كوتاه ارسال كند كافی است به تلفن همراه با VOICE پیام خود را منتقل كند و تلفن همراه برای او پیام صوتی را به پیام نوشتاری تبدیل كرده و آن را به طرف مقابل میرساند و اگر طرف مقابل هم تلفن همراه آیفون S4 داشته باشد میتواند بدون آن كه به تلفن همراه خود مراجعه كند، صدای طرف مقابل خود را بشنود و یا متن آن را بخواند.
علیاكبر جلالی گفت: كنفرانس شهروند الكترونیك و تلفن همراه به منظور آشنا كردن مردم در استفاده بهتر از تلفن همراه در كاربردهای مختلف به خصوص در حوزه تجاری و استفاده از خدمات بخش خصوصی و دولتی برگزار میشود و این كنفرانس اهداف مختلفی را دنبال میكند و برگزاری این گونه كنفرانسها نه تنها از نظر فرهنگی موثر است بلكه از طریق به نمایش درآوردن پدیدههای جدید و ارائه تجربیات سایر كشورهای جهان میتواند از هزینههای زیادی كه معمولا بر اثر عدم تجربه به دست میآید، بكاهد.
جلالی در بخشی از سخنان خود به كیفیت خدمات و سرویسهای اپراتورها اشاره كرد و گفت: قرار بود از پنج سال گذشته اپراتور سوم به صحنه آمده و نسخه با كیفیتتری از تلفن همراه در ایران عرضه كند اما این كار به تاخیر افتاده و به تازگی گفته شده تعداد محدودی سیمكارت نسل سوم در كرج آماده توزیع شده و تا زمانی كه بخواهد این سیمكارت در اختیار مردم به یك پدیده جدید و با كیفیت قرار گیرد زمان زیادی خواهد برد.
وی گفت: طبیعی است كه تا آن زمان بسیاری از كشورهای پیشرفته جهان نسخههای بسیاربالاتر از تلفن همراه را در اختیار دارند بنابراین باید در حوزه كیفیت تلفن همراه اپراتورهای تلفن همراه ایرانی تلاش بیشتری كنند تا مردم نیز بتوانند از مزایای ارزش افزوده تلفن همراه، بیشتر استفاده كنند.
جلالی گفت: یكی از چالشهای اساسی موبایل ICT در كشور ما عدم آشنایی با قابلیت تلفن همراه در ردههای مختلف اجتماعی از مسوولان تا مردم است كه باید به نوعی با فرهنگسازی این مشكل برطرف شود.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دكتر علیاكبر جلالی - استاد دانشگاه - با بیان اینكه زندگی مردم تا سال 2025 به زندگی همراه تبدیل خواهد شد و این چیز بعیدی نیست، اظهار كرد: در سالهای اخیر در كشورمان توسعه تلفن همراه از نظر كمی نیز موقعیت و رشد خوبی داشته و تقریبا مردم ایران اگر بخواهند تلفن همراه داشته باشند، میتوانند با هزینه ناچیزی صاحب آن شوند اما چالش اصلی ما امروزه در این حوزه كیفیت است كه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.
وی با اشاره به توسعه تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: در این مدت دسترسی تعداد كاربران نیز افزایش یافته و به حدود پنج میلیارد نفر رسیده و همچنین از نظر كیفیت فنی دستگاههای تلفن همراه نیز ارتقا یافتهاند كه آخرین نمونه آن به نام آیفون S4 دارای قابلیتهای حیرتانگیزی شده است كه با آنها میتوان با تلفن به صورت صدا ارتباط برقرار كرد وكاربر میتواند به صورت صوتی ارتباط دوسویه برقرار كند.
وی ادامه داد: هنگامی كه كاربر میخواهد یك پیام كوتاه ارسال كند كافی است به تلفن همراه با VOICE پیام خود را منتقل كند و تلفن همراه برای او پیام صوتی را به پیام نوشتاری تبدیل كرده و آن را به طرف مقابل میرساند و اگر طرف مقابل هم تلفن همراه آیفون S4 داشته باشد میتواند بدون آن كه به تلفن همراه خود مراجعه كند، صدای طرف مقابل خود را بشنود و یا متن آن را بخواند.
علیاكبر جلالی گفت: كنفرانس شهروند الكترونیك و تلفن همراه به منظور آشنا كردن مردم در استفاده بهتر از تلفن همراه در كاربردهای مختلف به خصوص در حوزه تجاری و استفاده از خدمات بخش خصوصی و دولتی برگزار میشود و این كنفرانس اهداف مختلفی را دنبال میكند و برگزاری این گونه كنفرانسها نه تنها از نظر فرهنگی موثر است بلكه از طریق به نمایش درآوردن پدیدههای جدید و ارائه تجربیات سایر كشورهای جهان میتواند از هزینههای زیادی كه معمولا بر اثر عدم تجربه به دست میآید، بكاهد.
جلالی در بخشی از سخنان خود به كیفیت خدمات و سرویسهای اپراتورها اشاره كرد و گفت: قرار بود از پنج سال گذشته اپراتور سوم به صحنه آمده و نسخه با كیفیتتری از تلفن همراه در ایران عرضه كند اما این كار به تاخیر افتاده و به تازگی گفته شده تعداد محدودی سیمكارت نسل سوم در كرج آماده توزیع شده و تا زمانی كه بخواهد این سیمكارت در اختیار مردم به یك پدیده جدید و با كیفیت قرار گیرد زمان زیادی خواهد برد.
وی گفت: طبیعی است كه تا آن زمان بسیاری از كشورهای پیشرفته جهان نسخههای بسیاربالاتر از تلفن همراه را در اختیار دارند بنابراین باید در حوزه كیفیت تلفن همراه اپراتورهای تلفن همراه ایرانی تلاش بیشتری كنند تا مردم نیز بتوانند از مزایای ارزش افزوده تلفن همراه، بیشتر استفاده كنند.
جلالی گفت: یكی از چالشهای اساسی موبایل ICT در كشور ما عدم آشنایی با قابلیت تلفن همراه در ردههای مختلف اجتماعی از مسوولان تا مردم است كه باید به نوعی با فرهنگسازی این مشكل برطرف شود.
گروه خبری GSM: آینده زندگی بشر با تلفن همراه به گونهای رقم میخورد كه بسیاری از محققان گفتهاند واژهای تحت عنوان «زندگی همراه» تا سال 2025 محقق میشود.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دكتر علیاكبر جلالی - استاد دانشگاه - با بیان اینكه زندگی مردم تا سال 2025 به زندگی همراه تبدیل خواهد شد و این چیز بعیدی نیست، اظهار كرد: در سالهای اخیر در كشورمان توسعه تلفن همراه از نظر كمی نیز موقعیت و رشد خوبی داشته و تقریبا مردم ایران اگر بخواهند تلفن همراه داشته باشند، میتوانند با هزینه ناچیزی صاحب آن شوند اما چالش اصلی ما امروزه در این حوزه كیفیت است كه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.
وی با اشاره به توسعه تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: در این مدت دسترسی تعداد كاربران نیز افزایش یافته و به حدود پنج میلیارد نفر رسیده و همچنین از نظر كیفیت فنی دستگاههای تلفن همراه نیز ارتقا یافتهاند كه آخرین نمونه آن به نام آیفون S4 دارای قابلیتهای حیرتانگیزی شده است كه با آنها میتوان با تلفن به صورت صدا ارتباط برقرار كرد وكاربر میتواند به صورت صوتی ارتباط دوسویه برقرار كند.
وی ادامه داد: هنگامی كه كاربر میخواهد یك پیام كوتاه ارسال كند كافی است به تلفن همراه با VOICE پیام خود را منتقل كند و تلفن همراه برای او پیام صوتی را به پیام نوشتاری تبدیل كرده و آن را به طرف مقابل میرساند و اگر طرف مقابل هم تلفن همراه آیفون S4 داشته باشد میتواند بدون آن كه به تلفن همراه خود مراجعه كند، صدای طرف مقابل خود را بشنود و یا متن آن را بخواند.
علیاكبر جلالی گفت: كنفرانس شهروند الكترونیك و تلفن همراه به منظور آشنا كردن مردم در استفاده بهتر از تلفن همراه در كاربردهای مختلف به خصوص در حوزه تجاری و استفاده از خدمات بخش خصوصی و دولتی برگزار میشود و این كنفرانس اهداف مختلفی را دنبال میكند و برگزاری این گونه كنفرانسها نه تنها از نظر فرهنگی موثر است بلكه از طریق به نمایش درآوردن پدیدههای جدید و ارائه تجربیات سایر كشورهای جهان میتواند از هزینههای زیادی كه معمولا بر اثر عدم تجربه به دست میآید، بكاهد.
جلالی در بخشی از سخنان خود به كیفیت خدمات و سرویسهای اپراتورها اشاره كرد و گفت: قرار بود از پنج سال گذشته اپراتور سوم به صحنه آمده و نسخه با كیفیتتری از تلفن همراه در ایران عرضه كند اما این كار به تاخیر افتاده و به تازگی گفته شده تعداد محدودی سیمكارت نسل سوم در كرج آماده توزیع شده و تا زمانی كه بخواهد این سیمكارت در اختیار مردم به یك پدیده جدید و با كیفیت قرار گیرد زمان زیادی خواهد برد.
وی گفت: طبیعی است كه تا آن زمان بسیاری از كشورهای پیشرفته جهان نسخههای بسیاربالاتر از تلفن همراه را در اختیار دارند بنابراین باید در حوزه كیفیت تلفن همراه اپراتورهای تلفن همراه ایرانی تلاش بیشتری كنند تا مردم نیز بتوانند از مزایای ارزش افزوده تلفن همراه، بیشتر استفاده كنند.
جلالی گفت: یكی از چالشهای اساسی موبایل ICT در كشور ما عدم آشنایی با قابلیت تلفن همراه در ردههای مختلف اجتماعی از مسوولان تا مردم است كه باید به نوعی با فرهنگسازی این مشكل برطرف شود.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دكتر علیاكبر جلالی - استاد دانشگاه - با بیان اینكه زندگی مردم تا سال 2025 به زندگی همراه تبدیل خواهد شد و این چیز بعیدی نیست، اظهار كرد: در سالهای اخیر در كشورمان توسعه تلفن همراه از نظر كمی نیز موقعیت و رشد خوبی داشته و تقریبا مردم ایران اگر بخواهند تلفن همراه داشته باشند، میتوانند با هزینه ناچیزی صاحب آن شوند اما چالش اصلی ما امروزه در این حوزه كیفیت است كه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.
وی با اشاره به توسعه تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: در این مدت دسترسی تعداد كاربران نیز افزایش یافته و به حدود پنج میلیارد نفر رسیده و همچنین از نظر كیفیت فنی دستگاههای تلفن همراه نیز ارتقا یافتهاند كه آخرین نمونه آن به نام آیفون S4 دارای قابلیتهای حیرتانگیزی شده است كه با آنها میتوان با تلفن به صورت صدا ارتباط برقرار كرد وكاربر میتواند به صورت صوتی ارتباط دوسویه برقرار كند.
وی ادامه داد: هنگامی كه كاربر میخواهد یك پیام كوتاه ارسال كند كافی است به تلفن همراه با VOICE پیام خود را منتقل كند و تلفن همراه برای او پیام صوتی را به پیام نوشتاری تبدیل كرده و آن را به طرف مقابل میرساند و اگر طرف مقابل هم تلفن همراه آیفون S4 داشته باشد میتواند بدون آن كه به تلفن همراه خود مراجعه كند، صدای طرف مقابل خود را بشنود و یا متن آن را بخواند.
علیاكبر جلالی گفت: كنفرانس شهروند الكترونیك و تلفن همراه به منظور آشنا كردن مردم در استفاده بهتر از تلفن همراه در كاربردهای مختلف به خصوص در حوزه تجاری و استفاده از خدمات بخش خصوصی و دولتی برگزار میشود و این كنفرانس اهداف مختلفی را دنبال میكند و برگزاری این گونه كنفرانسها نه تنها از نظر فرهنگی موثر است بلكه از طریق به نمایش درآوردن پدیدههای جدید و ارائه تجربیات سایر كشورهای جهان میتواند از هزینههای زیادی كه معمولا بر اثر عدم تجربه به دست میآید، بكاهد.
جلالی در بخشی از سخنان خود به كیفیت خدمات و سرویسهای اپراتورها اشاره كرد و گفت: قرار بود از پنج سال گذشته اپراتور سوم به صحنه آمده و نسخه با كیفیتتری از تلفن همراه در ایران عرضه كند اما این كار به تاخیر افتاده و به تازگی گفته شده تعداد محدودی سیمكارت نسل سوم در كرج آماده توزیع شده و تا زمانی كه بخواهد این سیمكارت در اختیار مردم به یك پدیده جدید و با كیفیت قرار گیرد زمان زیادی خواهد برد.
وی گفت: طبیعی است كه تا آن زمان بسیاری از كشورهای پیشرفته جهان نسخههای بسیاربالاتر از تلفن همراه را در اختیار دارند بنابراین باید در حوزه كیفیت تلفن همراه اپراتورهای تلفن همراه ایرانی تلاش بیشتری كنند تا مردم نیز بتوانند از مزایای ارزش افزوده تلفن همراه، بیشتر استفاده كنند.
جلالی گفت: یكی از چالشهای اساسی موبایل ICT در كشور ما عدم آشنایی با قابلیت تلفن همراه در ردههای مختلف اجتماعی از مسوولان تا مردم است كه باید به نوعی با فرهنگسازی این مشكل برطرف شود.