تلفن ویپ ابری؛ راهکاری نوین برای شرکتهای ایرانی
یک خط تلفن ثابت یا همراه توانایی پاسخگویی به تمام نیازهای ارتباطی یک کسب و کار ندارد و راهاندازی سیستمهای تلفن سانترال سنتی به دلیل محدودیتهای فنی، هزینههای بالا و انعطافپذیری دشوار آنها، انتخاب مناسبی برای تمامی کسب و کارها نیستند.
تبلیغات

تلفن ویپ ابری، با بهرهگیری از فناوری ویپ Voice over Internet Protocol (VoIP)، راهحلی مدرن برای ارتباطات درون و برون سازمانی است که نه تنها هزینهها را کاهش میدهد، بلکه امکاناتی پیشرفته و مناسب نیازهای شرکتهای ایرانی ارائه میدهد. این فناوری برای کسبوکارهای کوچک، استارتآپها و حتی شرکتهای بزرگ که به دنبال بهینهسازی و مدیریت ارتباطات خود هستند، یک انتخاب ایدهآل به حساب میآید. اما این تلفن ویپ چیست و چطور به کسب و کارها کمک میکند؟ در ادامه پاسخ این سوالات را خواهید یافت.

چرا تلفن ویپ ابری برای شرکتهای ایرانی مناسب است؟
تلفن ویپ ابری سیستم تلفنی است که تماسهای تلفنی را بر بستر اینترنت مدیریت میکند. برخلاف سیستمهای تلفن سنتی که به خطوط آنالوگ و تجهیزات سختافزاری و نرم افزاری مختلف نیاز دارند، ویپ ابری صوت را به دادههای دیجیتال تبدیل میکند و از طریق اینترنت ابری آنها را انتقال میدهد. این روش انتقال دادههای صوتی نه تنها کیفیت تماس را افزایش میدهد، بلکه نیاز به زیرساختهای فیزیکی پرهزینه و حتی دانش فنی را از بین برده است. از مهمترین دلایل استفاده از تلفن ابری در شرکتهای ایرانی به موارد زیر میتوان اشاره کرد.
کاهش هزینهها و صرفهجویی مالی
مدیریت هزینهها یکی از بزرگترین چالشهای شرکتهای ایرانی، بهویژه در شرایط اقتصادی فعلی است. خرید دستگاههای تلفن سانترال، کابلکشی، استخدام کارشناس تلفن سانترال و نگهداری همیشگی آنها هزینههای بالایی را به شرکت تحمیل میکند.
تلفن ویپ ابری این هزینهها را حذف میکند و فقط با پرداخت هزینههای اشتراک ماهانه یا سالانه تلفن ابری، میتوانند به امکاناتی مانند تماسهای ورودی و خروجی همزمان، انتقال تماس به داخلیهای مختلف و اتصال تلفن با نرمافزارهای مدیریت مشتری (CRM) یا سامانههای ارسال پیامک و ایمیل دسترسی داشته باشند. کسبوکارهایی که به تلفن ویپ ابری مجهز شدهاند، هزینههای ارتباطات تلفنی آنها تا ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کاهش هزینه برای شرکتهای کوچک و متوسط ایرانی که با بودجه محدود کار میکنند، یک مزیت و فرصت عالی است.
افزایش انعطافپذیری در تیمهای دورکار
با افزایش تمایل کارمندان و کارآفرینان ایرانی به دورکاری، بهویژه پس از همهگیری کرونا، شرکتها به سیستمی نیاز پیدا کردند که ارتباط و اتصال کارمندان پراکنده در سراسر کشور را فراهم کند. تلفن ویپ ابری این شرایط را فراهم میکند که هر کارمند، با یک برنامه روی موبایل یا کامپیوتر، به خطوط تلفن ثابت شرکت دسترسی داشته باشد. یک شماره داخلی داشته باشد و تماس دریافت کند یا با مشتریان تماس بگیرد. این ویژگی برای شرکتهای فعال در حوزههایی مانند: فناوری اطلاعات، مشاوره و بازرگانی که نیاز به هماهنگی مداوم دارند و ارتباطات تلفنی در آنها اهمیت دارد، بسیار ارزشمند است.

بهرهمندی از امکانات پیشرفته تلفن ویپ ابری
تلفن ویپ ابری فقط یک تلفن نیست که با آن میتوان تماس تلفنی دریافت کرد یا با مشتریان تماس گرفت، بلکه امکانات بسیاری در اختیار کسب و کارها قرار میدهد. اغلب این امکانات در تمامی ارائهدهندگان تلفن ابری در ایران مشترک است. مانند:
- خط تلفن ثابت اختصاصی؛
- انتقال تماس به شماره ثابت یا همراه؛
- تعریف داخلی برای هر همکار؛
- استفاده از پیام آغازین گویا؛
- تعریف منوی صوتی؛
- صندوق صوتی و سایر موارد.
البته برخی ارائهدهندگان تلفن ویپ ، امکانات بیشتری در اختیار مشترک قرار میدهند. به عنوان مثال شرکت «دفتر شما» که از پیشگامان ارتباطات ابری در ایران است، تلفن ابری را با امکانات بیشتری مانند زیر ارائه میکند:
- انتقال تماس رایگان؛
- تعریف انواع صف پاسخگویی تماس؛
- اتصال به انواع ابزار سازمانی؛
- امکان تعریف انواع اتوماسیون در ارتباط با مشتریان؛
- تبدیل صوت تماسها به متن و خلاصه متن توسط هوش مصنوعی؛
- امکان برقراری تماس خروجی نامحدود؛
- اپلیکیشن اختصاصی؛
- گزارش عملکرد همکاران، ضبط مکالمات و نظرسنجی از مشتریان.
مدیریت هوشمند تماسها با تلفن ویپ ابری
در تلفن ویپ ابری، امکان تعریف صفهای انتظار وجود دارد تا هیچ تماسی از دست نرود. با ضبط مکالمات و تحلیل آنها، عملکرد تیم را ارزیابی میکنید و کیفیت خدمات خود را بهبود میدهید تا رضایت مشتریان افزایش یابد. همچنین، گزارشهای دقیق از تماسها و عملکرد همکاران به مدیران در بهرهمندی از دادههای ارزشمند برای تحلیل رفتار مشتریان و بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی کمک میکند.
اتصال به ابزارهای سازمانی مختلف مثل CRM
یکی از نقاط مثبت ویپ ابری، قابلیت اتصال به ابزارهای دیگر مانند پنل ارسال ایمیل، پیامک و نرمافزارهای CRM است. این یکپارچهسازی به شرکتهای ایرانی کمک میکند تا فرآیندهای خود را اتوماسیون کنند و بهرهوری را افزایش دهند. برای مثال، یک شرکت فروش آنلاین میتواند تماسهای مشتریان را مستقیم به پروفایل آنها در CRM متصل کند و فرایند پیگیری مشتریان بهتر و دقیقتر انجام شود.
امنیت و پایداری تلفن ویپ ابری
در مقایسه با تلفنهای سنتی که در معرض خطراتی مانند خرابی سختافزار و حتی هک شدن قرار دارند، ویپ ابری امنیت بالاتری دارد. دادههای صوتی در این نوع تکنولوژی، با رمزنگاری پیشرفته محافظت میشود و پشتیبانگیری ابری و مداوم از دادهها تضمین میکند که اطلاعات از دست نرود.

نقش تلفن ویپ ابری در حفظ محیط زیست
ویپ ابری فقط از نظر اقتصادی بهصرفه نیست، بلکه یک انتخاب سبز نیز به شمار میآید، چون با حذف تجهیزات فیزیکی، مصرف انرژی کاهش مییابد و زبالههای الکترونیکی کمتری تولید میشود. و در کشور ما، ایران، که مسائل زیستمحیطی روزبهروز جدیتر میشود، این نکته به شرکتها کمک کند تا به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و زباله کمتری تولید کنند.
«دفتر شما» ارائهدهنده برتر تلفن ویپ ابری در ایران
در میان ارائهدهندگان سرویس تلفن ویپ ابری، «دفتر شما» بهعنوان یک شرکتهای دانشبنیان و پیشگام در حوزه ارائه راهکارهای ارتباطات ابری شناخته شده است. این شرکت با پشتوانه بیش از 11 سال فعالیت و ارائه سرویسهای مدیریت ارتباطات تلفنی به کسب و کارهای کوچک و متوسط، به درک عمیقی از نیازهای خاص کسبوکارهای ایرانی، رسیده است و سرویس تلفن ابری را در گذر این سالها بهگونهای توسعه داده است که هم کاربرپسند است و هم با بودجههای مختلف سازگار است.
با دفتر شما، نیازی به خرید تجهیزات گرانقیمت یا استخدام متخصص فنی ندارید. این سرویس امکاناتی مانند ارائه خط تلفن ثابت تهران با سرشمارههای ۲، ۷ و ۹ و خطهای رند یا خطوط 5 یا 6 رقمی، فکس اینترنتی، صندوق صوتی شخصیسازیشده و منشی مجازی را ارائه میدهد.
یکی از بزرگترین مزایای دفتر شما، فرآیند راهاندازی سریع تلفن ابری است. برخلاف سیستمهای سنتی که ممکن است هفتهها طول بکشد، این سرویس در چند دقیقه آماده است تا یک مرکز تماس حرفهای داشته باشید. بستههای متنوع تلفن ویپ ابری دفتر شما بر اساس حجم مکالمات قیمتگذاری شده است، بنابراین چه یک استارتآپ کوچک باشید و چه یک شرکت بزرگ، گزینهای مناسب برای شما وجود دارد و شما تنها به میزان مصرف، هزینه پرداخت میکنید. برای اطمینان شما میتوانید ۱۵ روز رایگان از تلفن ابری استفاده کنید و پس از آن تصمیم نهایی خود را بگیرید.
چرا حالا باید به تلفن ویپ ابری مهاجرت کرد؟
شاید تا چند سال پیش استفاده از تلفن ابری، یک مزیت رقابتی نسبت به رقبا بود، اما در یک دهه گذشته بیش از هزاران کسب و کار به سمت استفاده از تلفن ویپ ابری آمدهاند. به همین دلیل، به احتمال فراوان، همین حالا هم چند رقیب فعال و قوی حوزه فعالیت شما، از تلفن ابری استفاده میکنند اما شما اطلاع ندارید. بنابراین برای داشتن یک سیستم مدیریت قوی و اجرای اتوماسیون دقیق در کسب و کار، تلفن ابری یک نیاز است.
اگر سیستم تلفنی شما قدیمی باشد، ممکن است مشتریان را به رقبا ببازید. تلفن ویپ ابری نه تنها به کسب و کار شما کمک میکند تا خدمات بهتری ارائه دهید، بلکه تصویر حرفهایتری از برندتان ایجاد میکند و اعتماد مشتریان را بیشتر جذب میکند.
اگرچه ویپ ابری مزایای فراوانی دارد، اما برخی شرکتها نگران کیفیت اینترنت در مناطق کمسرعت هستند، و این نگرانی در ایران، کاملا ثابل درک است. خوشبختانه، فناوریهای مدرن فشردهسازی صدا در ویپ ابری اجازه میدهند حتی با اینترنت متوسط عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین، دفتر شما،برای سرویس تلفن ابری زیرساختی طراحی و استفاده میکند که در نتیجه آن برای برقراری تماس نیازی به اینترنت نیست و حتی زمانی که اینترنت قطع است سرویس شما بدون نقص و مشکلی، کار میکند.
تلفن ویپ ابری یک راهکار تحولآفرین و موتور محرک ارتباطات در شرکتهای ایرانی است، به ویژه آنهایی که به دنبال کاهش هزینهها، افزایش انعطافپذیری و بهبود تجربه مشتری هستند. با انتخاب دفتر شما بهعنوان ارائهدهنده تلفن ابری، میتوانید در کوتاهترین زمان، یک مرکز تماس حرفهای راهاندازی کنید و از امکانات پیشرفته آن بهرهمند شوید. حالا زمان آن است که ارتباطات شرکتتان را ابری کنید و با قدرت و بدون محدودیت به سمت موفقیت حرکت کنید.
سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.