پرکاربردترین قابلیت هوش مصنوعی سامسونگ، کار سامسونگ نیست!
پرکاربردترین قابلیت Galaxy AI، «سرکل تو سرچ» (Circle to Search) است؛ ویژگیای که توسعهدهندهی آن نه سامسونگ، بلکه گوگل است.
تبلیغات

سامسونگ بهتازگی فاش کرده است که کدامیک از ابزارهای مجموعه هوش مصنوعی Galaxy AI بیشترین استفاده را در میان کاربران دارند و نتیجه شگفتانگیز است: قابلیت صدرنشین این فهرست، اصولاً توسط خود سامسونگ توسعه نیافته است. این اتفاق، کارآمدی کلی سایر قابلیتهای پرهیاهوی سامسونگ مانند خلاصه روزانه و ابزارهای متنوع ترجمه و خلاصهسازی را با تردید جدی مواجه میکند.
راز محبوبیت سرکل تو سرچ
سرکل تو سرچ روشی سریع برای جستجوی هر محتوایی است که روی نمایشگر گوشی به نمایش درمیآید. برای فعالسازی آن، تنها یک حرکت ساده و کشیدن دایره دور سوژه مورد نظر کافی است. محبوبیت بالای این قابلیت نهتنها بهخاطر کارایی آن، بلکه بهدلیل سادگی و فواید ملموس آن در دنیای واقعی است و به همین دلیل، صدرنشینی آن دور از انتظار نیست. با این وجود، سرکل تو سرچ هرچند بخشی از مجموعه Galaxy AI به شمار میرود، اما محصولی توسعهیافته توسط گوگل است (که از موتور جستجوی همین شرکت قدرت میگیرد) و در ژانویه ۲۰۲۴ عرضه شد. این قابلیت در ابتدا تنها در انحصار سری گلکسی S24 و برخی گوشیهای پیکسل بود، اما پس از مدتی برای سایر دستگاههای گلکسی و سرانجام برای گوشیهای شرکتهای دیگر نیز در دسترس قرار گرفت.

مجموعه Galaxy AI قابلیتهای متعددی دارد، اما محبوبیت سرکل تو سرچ بهخوبی نشان میدهد که پتانسیل استفاده روزمره از سایر ابزارها چقدر است. اما سایر قابلیتهای محبوب کدامها هستند؟ به گفته سامسونگ، دستیار عکس و اسلوموشن فوری نیز طرفداران زیادی دارند که هر دو برای ویرایش محتوای بصری به کار میروند. قابلیت اسلوموشن فوری با بهرهگیری از هوش مصنوعی، فریمهای میانی را بازسازی میکند تا ویدیوها را بهشکلی روان و یکدست آهسته کند. این ویژگی هم مانند سرکل تو سرچ، سریع، آسان و دارای تأثیری آنی و مشهود است.
هوش مصنوعی، اما کاربردی
سامسونگ تنها شرکتی نیست که هوش مصنوعی را بهعنوان برگ برنده برای فروش جدیدترین گوشیهای خود معرفی میکند. گوگل نیز در رویداد معرفی پیکسل ۱۰، زمان قابل توجهی را به معرفی جمینای و دیگر ویژگیهای هوش مصنوعی اختصاص داد، اما این قابلیتها از جمله Magic Cue و Camera Coach هنوز نتوانستهاند روی گوشیهای پیکسل ۱۰ و پیکسل ۱۰ پرو XL که در دیگر جنبهها عملکردی عالی دارند، آنطور که باید خودی نشان دهند.
محبوبیت سرکل تو سرچ حامل این پیام برای سازندگان است که اگر میخواهند خریداران را متقاعد کنند که هوش مصنوعی یک مزیت واقعی است، باید تمرکز خود را از ابزارهای پر زرق و برق و نمایشی که معمولاً در رویدادهای معرفی محصول به نمایش گذاشته میشوند، به سمت قابلیتهایی سادهتر با کاربردهای مشخص و ملموس معطوف کنند.
برچسبها: