GSM-logo
خانهاخبار
خیزش سامسونگ؛ آیا اپل جایگاه خود را در بازار از دست می‌دهد؟

خیزش سامسونگ؛ آیا اپل جایگاه خود را در بازار از دست می‌دهد؟

تحلیلگران ادعا می‌کنند که گوشی‌های تاشو و محصولات اقتصادی سبب رشد چشمگیر برند سامسونگ شده‌اند.

۲۸ مرداد ۱۴۰۴

تبلیغات

home_header

همانطور که می‌دانیم، سامسونگ برند اول بازار محصولات تاشو محسوب می‌شود در حالی که اپل هنوز هیچ دستگاه تاشدنی را روانه بازار نکرده است. در این رابطه، به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای گوشی‌های تاشو سبب شده تا غول فناوری کره به پیشرفت چشمگیری در بازار دست پیدا کند.

حالا اما به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند سامسونگ در حال تصاحب سهم اپل از بازار موبایل ایالات متحده است. در سه‌ماهه گذشته، سهم کوپرتینونشین‌ها از بازار افت قابل‌توجهی پیدا کرده که موضوعی دور از انتظار به شمار می‌رود.

گلکسی اس ۲۵ اولترا در کنار آیفون ۱۶ پرو مکس

در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، سهم اپل از ۵۶ درصد در بازه‌ زمانی مشابه در سال گذشته میلادی به ۴۹ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر، سهم سامسونگ نیز از ۲۳ درصد به ۳۱ درصد رسیده که نشان می‌دهد محصولات گلکسی مورد توجه طیف گسترده‌تری از کاربران قرار گرفته‌اند. 

در حالی که اختلاف سهم دو برند آمریکایی و کره‌ای در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی برابر با ۳۳ درصد بوده است، تفاوت سهم این دو شرکت در بازه زمانی مشابه در سال جاری میلادی به ۱۸ درصد رسیده که خبر بسیار خوبی برای تولیدکننده کره‌ای محسوب می‌شود. 

گزارش شده فروش موفق گوشی‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه سری گلکسی A مانند گوشی A36 نقش پررنگی در موفقیت سامسونگ ایفا کرده‌اند. از سوی دیگر، گوشی‌های تاشو گوشی z flip 7 و گوشی زد فولد ۷ که اخیراً روانه بازار شده‌اند، آمار فروش قابل‌قبولی را به خود اختصاص داده‌اند.

گلکسی A56

موسسه آماری و تحقیقاتی Canalys‌ باور دارد که رشد چشمگیر غول فناوری کره در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ میلادی به عرضه محصولات مختلف در رده‌های قیمتی متفاوت مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، این برند برای هر کاربر با هر بودجه‌ای، یک گوشی مناسب را ارائه می‌دهد. برای مثال، 

همه چشم‌ها به سوی رویداد پیش‌رو اپل است

در میان تمامی‌ برندهای موجود در بازار ایالات متحده، سامسونگ با رشدی ۳۸ درصدی بهترین عملکرد را در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی از خود نشان داده است. اپل نیز با افت فروش ۱۱ درصدی دور از انتظار ظاهر شده که نشان می‌دهد جایگاه کوپرتینونشین‌ها در بازار خانگی متزلزل شده است. 

آیفون ۱۶ پرو اپل

البته نباید فراموش کنیم که اپل هم‌چنان پرفروش‌ترین برند بازار آمریکای شمالی محسوب می‌شو؛ ولی با توجه به رشد قابل‌توجه سامسونگ، ظاهراً زنگ خطر برای غول فناوری آمریکایی فعال شده است.

در صورتی که اپل بخواهد جایگاه خود در بازار ایالات متحده را محکم کند، باید در رویداد معرفی سری آیفون ۱۷ تمامی توجهات را به سوی خود جلب و قابلیت‌های زیادی را به گوشی‌های پرمیوم خود اضافه کند. گزارش شده امسال مدل پلاس نسل جدید آیفون‌ها حذف می‌شود و گوشی آیفون ۱۷ ایر جانشین آن خواهد شد. 

منابع خبری ادعا کرده‌اند که اپل در تاریخ ۹ سپتامبر سال جاری میلادی (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) از گوشی‌های آیفون ۱۷،‌ آیفون ۱۷ ایر، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس رونمایی خواهد کرد. 

برچسب‌ها:

home_header