خانهاخبار
سری اوپو رینو ۱۲ با بدنه نازک و وزن سبک رسما معرفی شد

سری اوپو رینو ۱۲ با بدنه نازک و وزن سبک رسما معرفی شد

اوپو به تازگی از گوشی‌های جدید سری رینو رونمایی کرده که با بدنه نازک، سیستم دوربین کارآمد و تراشه‌های قدرتمند همراه شده‌اند.

۱۴۰۳/۳/۳

اوپو امروز از دو عضو جدید سری گوشی‌های محبوب رینو (Reno) رونمایی کرد که اوپو رینو ۱۲ (Reno 12) و رینو ۱۲ پرو (Reno 12 Pro) نام دارند. این دو گوشی به نخستین محصولات اوپو بدل شده‌اند که نمایشگر آن‌ها از هر چهار طرف خمیده است. 

در مقایسه با نسل قبلی یعنی سری رینو ۱۱، سری اوپو رینو ۱۲ نازک‌تر و سبک‌تر شده در عین حال، مقاومت کلی بدنه آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. 

نمایشگر خمیده اوپو رینو ۱۲

طبق تایید رسمی، سری اوپو رینو ۱۲ از نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی می‌برد که دقیقا همان نمایشگر به کار رفته در نسل قبلی است. 

سری اوپو رینو ۱۲ به لطف فریم آلیاژ آلومینیوم حالا مقاومت بهتری در برابر فشار و سقوط از ارتفاع دارد. همچنین نمایشگر گوشی‌های اوپو از محافظ صفحه گوریلا گلس بهره می‌برند. به علاوه، سری اوپو رینو ۱۲ با گواهی IP65 خود در برابر پاشش آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود. از سوی دیگر، نمایشگر گوشی‌های اوپو نیز به لمس انگشتان خیس نیز پاسخ می‌دهد.

ضخامت اوپو رینو ۱۲

اوپو رینو ۱۲

علی‌رغم افزایش مقاومت بدنه، سری اوپو رینو ۱۲ ضخامت و وزن پایین‌تری در مقایسه با نسل قبلی دارد. در این راستا، اعلام شده که اوپو رینو ۱۲ از ضخامت ۷٫۲۵ میلی‌متری و وزن ۱۷۹ گرمی برخوردار است.

ضخامت و وزن گوشی رینو ۱۲ پرو نیز به ترتیب برابر با ۷٫۵۵ میلی‌متر و ۱۸۳ گرم است. هر دو مدل سری اوپو رینو ۱۲ به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز هستند که از شارژ ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. اوپو تایید کرده که پس از ۱۰۰۰ بار شارژ، ۹۵ درصد از ظرفیت اصلی باتری گوشی‌های این برند حفظ خواهد شد.

ضخامت اوپو رینو ۱۲ پرو
 

اوپو رینو ۱۲ پرو

برای تصویربرداری، اوپو رینو ۱۲ پرو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور IMX890 سونی (اندازه پیکسلی ۱ میکرومتری و سنسور 1/1.56 اینچی)، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

سیستم دوربین رینو ۱۲ پرو

سیستم دوربین اوپو رینو ۱۲ پرو

اوپو رینو ۱۲ به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-600 سونی مجهز شده و به مانند نسخه پرو از سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در هر دو مدل سری اوپو رینو ۱۲، وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. 

سیستم دوربین رینو ۱۲

سیستم دوربین اوپو رینو ۱۲

اوپو رینو ۱۲ و رینو ۱۲ پرو در بخش سخت‌افزار نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در این راستا، نسخه استاندارد سری رینو ۱۲ از تراشه دیمنسیتی ۸۲۵۰ بهره می‌برد. از سوی دیگر، قلب تپنده مدل پرو نیز تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس است. 

با توجه به این که ۲۰۲۴ سال هوش مصنوعی و قابلیت‌های پیشرفته آن است، اوپو نیز برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی را دوربین سری رینو ۱۲ اعمال کرده است. دوربین گوشی‌های اوپو قادر خواهد بود که افرادی که وارد فریم می‌شوند را از تصویر حذف کند و یا پس‌زمینه تصویر را تعویض کند. 

تراشه سری اوپو رینو ۱۲

هوش مصنوعی سری رینو ۱۲ می‌تواند گفته‌های کاربر را به صورت نوشته دربیاورد و یا آن‌ها را خلاصه‌نویسی کند. به علاوه، دستیار هوش مصنوعی Xiaobu نیز قادر است که در نقش یک معلم زبان و یا معلم دوره ابتدایی ظاهر شود. 

اوپو رینو ۱۲ در سه رنگ هلویی، نقره‌ای و مشکی به فروش می‌رسد در حالی که رینو ۱۲ پرو سه رنگ مشکی، بنفش و طلایی را به همراه خواهد داشت. از دیگر مشخصات فنی این دو گوشی‌ می‌توان سنسور اثر انگشت کنار بدنه و NFC را نام برد. مدل پرو همچنین از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد.

رنگ بندی اوپو رینو ۱۲

رنگ‌بندی اوپو رینو ۱۲

رنگ بندی اوپو رینو ۱۲ پرو

رنگ‌بندی اوپو رینو ۱۲ پرو

اوپو رینو ۱۲ در چهار کانفیگ متنوع رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی، رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، اوپو رینو ۱۲ پرو با سه کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تمامی نسخه‌ها از حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برند.

گوشی رینو ۱۲ در کانفیگ پایه با قیمت ۲۷۰۰ یوآن (۳۷۵ دلار)‌ به فروش می‌رسد در حالی که کانفیگ پایه رینو ۱۲ پرو برچسب قیمتی ۳۴۰۰ یوآن (۴۷۰ دلار) را به همراه دارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)