خانهاخبار
با وجود فیس‌آیدی و ویژگی‌های دیگر اپل قیمت آیفون SE را حفظ خواهد کرد

با وجود فیس‌آیدی و ویژگی‌های دیگر اپل قیمت آیفون SE را حفظ خواهد کرد

بر اساس گزارش امروز، اپل با اینکه چندین ویژگی جدید را از جمله طراحی متفاوت و فیس آیدی به آیفون SE نسل ۴ می‌آورد، اما قیمت آن را یا ثابت نگه خواهد داشت یا بسیار ناچیز بالا می‌برد.

۱ خرداد ۱۴۰۳
اپل در نظر دارد قیمت پایه زیر ۵۰۰ دلاری را برای نسل چهارم آیفون SE آینده خود، با وجود شایعه‌هایی که به‌روزرسانی‌هایی برای این دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌تر صورت می‌گیرد، در نظر گرفته است.
آیفون SE نسل ۴

به گفته یک افشاگر در اکس، قیمت عرضه نسل چهارم آیفون SE در آمریکا یا همان قیمت اولیه ۴۲۹ دلاری مدل فعلی باقی خواهد ماند یا حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت. در هر صورت، قصد اپل این است که قیمت را زیر ۵۰۰ دلار نگه دارد.

هفته گذشته The Information گزارش داد که اپل قصد دارد یک آیفون SE بازطراحی شده را در بهار سال ۲۰۲۵ عرضه کند که این گزینه ارزان‌تر در خط تولید آیفون‌های اپل باقی بماند. گفته می‌شود طراحی این گوشی مشابه آیفون ۱۴ استاندارد است، به این معنی که تاچ آیدی و دکمه هوم با فیس آیدی و بریدگی نمایشگر جایگزین می‌شوند.

در همین راستا آیفون SE نسل ۴ می‌تواند به جای ال‌سی‌دی صفحه نمایش اولد داشته باشد و اندازه نمایشگر آن از ۴٫۷ اینچ به ۶٫۱ اینچ افزایش خواهد یافت. از دیگر ویژگی‌های شایعه شده برای آیفون SE بعدی می توان به پورت USB-C و دکمه اکشن اشاره کرد.

گفته می‌شود که قیمت پنل‌های آیفون SE جدید بسیار پایین‌تر از هزینه‌های تامین ‌کنندگان برای نمایشگرهای اولد مورد استفاده در آیفون ۱۵ است، زیرا پنل‌های SE از قطعات قدیمی مشابه آنچه در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ به کار رفته، استفاده می‌کنند. بنابراین تامین کنندگان نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در تحقیق و توسعه نخواهند داشت. گمان می‌رود که تولیدکنندگان نمایشگر حداقل از آگوست گذشته (مرداد ماه ۱۴۰۲) برای عرضه این پنل‌ها مناقصه داشته باشند.

نسل سوم آیفون SE در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) عرضه شد، بنابراین احتمالا تقاضا برای مدل جدیدی که شامل برخی از آخرین ویژگی‌های مدل‌های آیفون پرچم‌دار اپل است، بالا خواهد رفت و شاهد یک شتاب دیگر در فروش آیفون‌ها در زمان رکود فروش خواهیم بود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید