خانهاخبار
جمنای لایو معرفی شد؛ تجربه مکالمه واقعی با هوش مصنوعی

جمنای لایو معرفی شد؛ تجربه مکالمه واقعی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی پیشرفته جمنای لایو امکان مکالمه زنده و طبیعی را فراهم می‌آورد و در عین حال می‌تواند محتوای تصویری را نیز بررسی کند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویداد Google I/O 2024 شب گذشته برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رود، مدل هوش مصنوعی محبوب و پیشرفته گوگل یعنی جمنای (Gemini) به محور اصلی این رویداد بدل شده بود. گوگل قابلیت‌های زیادی را برای جمنای معرفی کرد که تجربه کاربری این هوش مصنوعی را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشند.

جمنای اندروید در طی ماه‌های پیش‌رو بروزرسانی‌های گسترده و مهمی را دریافت خواهد کرد که یکی از آن‌ها هوش مصنوعی قدرتمند جمنای لایو خواهد بود. طبق ادعای گوگل، جمنای لایو یک تجربه جدید از مکالمه طبیعی با هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی جمنای لایو گوگل

در طی یک پیش‌نمایش زنده که در کنفرانس Google I/O انجام شد، یک متخصص محصولات گوگل مکالمه‌ای را با هوش مصنوعی جمنای لایو آغاز کرد.

متخصص گوگل مکالمه با جمنای لایو را اینگونه آغاز کرد: «من یک مصاحبه شغلی به عنوان باریستا دارم، ولی قبلا هرگز باریسا نبوده‌ام. امکان دارد چند پیشنهاد به من بدهید؟». جمنای لایو بلافاصله چندین پیشنهاد را در اختیار این فرد قرار داد و راهکارهایی را نیز پیش پای او گذاشت. در تمام این مدت، مکالمه بسیار طبیعی به نظر می‌رسید و انگار که دو انسان در حال گفتگو هستند. 

قابلیت مهم جمنای لایو جایی مشخص شد که متخصص گوگل در حین این که این هوش مصنوعی در حال ارائه توضیحات بود موضوع بحث را عوض کرد و مسئله جدیدی را مطرح کرد. جمنای لایو به طور بسیار سریعی مسئله جدید را پردازش و گفتگو را براساس آن تنظیم کرد. در واقع، هوش مصنوعی گوگل می‌تواند بلافاصله خود را با موضوعاتی که به طور ناگهانی مطرح می‌شوند تطبیق دهد. 

علاوه بر مکالمه، جمنای لایو یک قابلیت مهم را نیز دریافت خواهد کرد که به کمک آن می‌تواند به طور زنده هرآنچه که در دوربین گوشی کاربران ظاهر می‌شود را بررسی کند و به سوالات پیرامون آن پاسخ دهد. جمنای لایو این ویژگی را از پروژه آسترا به ارث خواهد برد. 

جمنای پیشرفته گوگل

کاربران تنها باید دوربین گوشی خود را باز کنند و از جمنای لایو درباره آنچه در دوربین دستگاه مشخص شده سوالاتی را مطرح کنند. جمنای لایو به لطف الگوریتم‌های پیشرفته حالا دقت بالایی دارد و با سرعت بیشتری پردازش‌ها را انجام می‌دهد.

جمنای لایو قادر است که تاریخچه دقیقی از مکالمات را در خود ذخیره کند و کاربران می‌توانند ادامه مکالمه را از جایی که قطع شده بود پیگیری کنند. جمنای لایو به صورت یک قابلیت اختصاصی در دسترس مشترکین سرویس Gemini Advanced گوگل قرار خواهد گرفت. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید