خانهاخبار
کوالکام در حال توسعه چندین تراشه میان‌رده جدید است

کوالکام در حال توسعه چندین تراشه میان‌رده جدید است

کوالکام ظاهرا در حال ساخت چندین تراشه جدید است که به سری‌های اسنپدراگون ۴، اسنپدراگون ۶ و اسنپدراگون ۷ تعلق خواهند داشت.

۲۳ فروردین ۱۴۰۳

کوالکام چندی پیش از دو تراشه اسنپدراگون 8s نسل سه و اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه رونمایی کرد که برای گوشی‌های قاتل پرچمدار و میان‌رده پرمیوم ساخته‌ شده‌اند. حالا اما به نظر می‌رسد این شرکت آمریکایی قصد عرضه چندین تراشه میان‌رده دیگر را دارد. 

وبسایت AndroidHeadlines در گزارشی ادعا کرده که کوالکام در حال ساخت سه تراشه میان‌رده جدید است که به ترتیب با شناسه‌های  SM7635 / SM6650 / SM4635 عرضه می‌شوند. این سه تراشه به ترتیب در سری‌های اسنپدراگون ۴، اسنپدراگون ۶ و اسنپدراگون ۷ قرار خواهند گرفت.

تراشه های کوالکام اسنپدراگون

تراشه SM4653 از اسم‌رمز pitti برخوردار است در حالی که دو مدل SM6650 و SM7635 اسم‌رمز volcano را به همراه خواهند داشت. 

دو ماه قبل، افشاگری شناخته‌شده به نام Roland Quandt ادعا کرده که شناسه SM4635 به تراشه اسنپدراگون ۴ نسل سه تعلق خواهد داشت. در آن زمان، این افشاگر اذعان داشت که یک پروژه در حال آزمایش این تراشه با حافظه رم ۶ گیگابایتی LPDDR4x و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 است.

برای یادآوری، نسل‌های قبلی تراشه اسنپدراگون ۴ نسل سه یعنی اسنپدراگون ۴ نسل یک و نسل دو به ترتیب با شناسه‌های SM4375 و SM4450 همراه شده‌اند.

اسنپدراگون کوالکام

شایعات ادعا کرده‌اند که کوالکام برای دو تراشه SM7635 و SM6650 احتمالا از استراتژی مشابه دو تراشه اسنپدراگون ۶ نسل یک (SM6450) و اسنپدراگون 7s نسل دو (SM7435) بهره خواهد برد. همانطور که می‌دانیم، این دو تراشه از مشخصات فنی تقریبا مشابهی برخوردار هستند. 

وبسایت AndroidHeadlines پیش‌بینی کرده که تراشه SM7635 از تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه قوی‌تر نخواهد بود ولی همچنان با بهبودهای مختلفی همراه خواهد شد. 

شایان ذکر است که با عرضه این تراشه‌ها، کوالکام حضور گسترده‌تری در بازارهای تراشه میان‌رده اقتصادی و پرمیوم خواهد داشت. برای مثال، گزارش شده که گوشی ردمی نوت ۱۴ پرو با تراشه SM7635 روانه بازار می‌شود. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید