خانهاخبار
ردمی توربو ۳ معرفی شد؛ میان‌رده‌ای با تراشه شبه‌پرچمدار

ردمی توربو ۳ معرفی شد؛ میان‌رده‌ای با تراشه شبه‌پرچمدار

گوشی جدید برند ردمی یک دستگاه میان‌رده پرمیوم است که به تراشه قوی، نمایشگری باکیفیت و فناوری شارژ سریع مجهز شده است.

۱۴۰۳/۱/۲۳

شیائومی امروز از گوشی میان‌رده پرمیوم جدیدی رونمایی کرد که ردمی توربو ۳ (Redmi Turbo 3) نام دارد. این گوشی به سخت‌افزاری قوی و نمایشگری درخشان مجهز شده و احتمالا با نام تجاری پوکو F6 روانه بازارهای جهانی می‌شود. 

در ابتدا، قرار بود که ردمی توربو ۳ با نام ردمی نوت ۱۳ توربو عرضه شود ولی شیائومی تصمیم گرفت که گوشی جدید خود را با اسم تازه‌ای معرفی کند. 

ردمی توربو ۳.jpg

از نظر ظاهری، ردمی توربو ۳ زبان طراحی نسل قبلی خود یعنی ردمی نوت ۱۲ توربو را به ارث برده که شامل دو حلقه دوربین، فریم تخت و گوشه‌های گرد می‌شود. با ضخامت ۷٫۸ میلی‌متری و وزن ۱۷۹ گرمی، ردمی توربو ۳ به راحتی در دستان کاربر جای می‌گیرد.

پنل جلویی گوشی جدید ردمی میزبان نمایشگر حفره‌دار ۶٫۷ اینچی اولد است که از حاشیه‌های فوق‌نازک بهره می‌برد و در خود سنسور اثر انگشت را جای داده است. این نمایشگر ۱۲ بیتی همچنین از رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و قادر است به روشنایی ۲۴۰۰ نیتی دست پیدا کند. 

نمایشگر ردمی توربو ۳.jpg

برای تصویربرداری، ردمی توربو ۳ به دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-600 سونی با لرزشگیر اپتیکال و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی مجهز است. نوع دوربین سوم هنوز گوشی مشخص نشده است. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، ردمی توربو ۳ از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

قلب تپنده ردمی توربو ۳ تراشه اسنپدراگون 8s نسل سه است که نسخه‌ ضعیف‌شده اسنپدراگون ۸ نسل سه به شمار می‌رود. این تراشه با حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت به پردازش اطلاعات می‌پردازد.

برای مدیریت حرارت تولیدشده از فعالیت پردازنده، شیائومی گوشی جدید خود را به سیستم خنک‌کننده محفظه بخار و فناوری ICE Cooling مجهز کرده است. انرژی موردنیاز سخت‌افزار ردمی توربو ۳ توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ واتی تامین می‌شود.

رنگ بندی ردمی توربو ۳.jpg

شایان ذکر است که ردمی توربو ۳ از قابلیت‌ شناسایی ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت، کاربران می‌توانند بدون لمس نمایشگر برخی تسک‌های خاص مانند ثبت تصاویر و یا اسکرول صفحات را انجام دهند. یک ابزار ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در ردمی توربو ۳ وجود دارد که دارای عملکرد مشابه Magic Eraser گوشی‌های پیکسل است و عناصر ناخواسته‌ را از تصاویر حذف می‌کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که ردمی توربو ۳ با سیستم عامل HyperOS (مبتنی بر اندروید ۱۴) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. قیمت این گوشی برای کانفیگ‌های مختلف به قرار زیر است:

  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۱٬۹۹۹ یوآن (۲۷۶ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۲٬۲۹۹ یوآن (۳۱۷ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۲٬۴۹۹ یوآن (۳۴۵ دلار)
  • رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه ۱ ترابایتی: ۲٬۷۹۹ یوآن (۳۸۶ دلار)

ردمی توربو ۳ در سه رنگ طلایی، مشکی و سبز به فروش خواهد رسید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)