خانهاخبار
سری آیفون ۱۶ احتمالا با بهبودهای گسترده‌ای همراه خواهد شد

سری آیفون ۱۶ احتمالا با بهبودهای گسترده‌ای همراه خواهد شد

گزارشی جدید خبر از باتری حجیم‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر، حافظه بیشتر و دوربین‌های بهتر برای نسل جدید سری پرچمدار اپل داده است. 

۲۲ فروردین ۱۴۰۳

در حالی که تا رونمایی از سری آیفون ۱۶ زمان زیادی باقی مانده است، گزارش‌های زیادی پیرامون سری پرچمدار اپل منتشر شده که بخشی از مشخصات فنی آن را فاش کرده‌اند. حالا به تازگی نیز گزارشی در دسترس قرار گرفته که اذعان دارد سری آیفون ۱۶ با بهبودهای گسترده‌ای همراه خواهد شد.

باید اشاره کرد که اکثر اطلاعات مطرح‌شده در این گزارش قبلا در شایعات مختلف ذکر شده بود. این موضوع نشان می‌دهد که جزئیات فاش‌شده پیرامون سری آيفون ۱۶ احتمالا درست است. 

نخستین بهبود سری آیفون ۱۶ به نمایشگر آن مربوط می‌شود. در این رابطه، گزارش شده که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ترتیب از نمایشگر ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی برخوردار خواهند شد. یک گزارش دیگر نیز ادعا کرده که حاشیه نمایشگر سری پرچمدار اپل کاهش پیدا خواهد کرد. با نمایشگر بزرگ‌تر و حاشیه‌های کمتر، انتظار می‌رود سری آيفون ۱۶ تجربه بصری قابل‌توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

این گزارش همچنین بدون ارائه جزئیات دقیق تنها اعلام کرده که باتری سری آیفون ۱۶ از ظرفیت بالاتری در مقایسه با نسل قبلی بهره خواهد برد. در این راستا، امکان دارد که عمر باتری سری پرچمدار اپل از ۳۰ ساعت نیز فراتر رود. 

طبق بررسی‌های انجام‌ شده، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در تست‌های فنی و تنها با یک بار شارژ به ترتیب تا ۱۶ و ۱۹ ساعت دوام داشته‌اند. در نتیجه، عمر باتری بالای ۳۰ ساعت یکی از بهبودهای اصلی سری آیفون ۱۶ خواهد بود.

گزارش شده که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با حافظه داخلی ۲ ترابایتی عرضه خواهد شد که احتمال قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. 

دوربین های آیفون ۱۵ پرو

طبق این گزارش، آیفون ۱۶ پرو مکس نیز احتمالا به نسخه اختصاصی سنسور 48 مگاپیکسلی IMX903 سونی مجهز خواهد شد که البته هنوز معرفی نشده است. برای مقایسه، آیفون ۱۵ پرو از سنسور IMX803 سونی بهره می‌برد.

در انتهای گزارش مذکور ذکر شده که آیفون ۱۶ پرو در دو رنگ به نام‌های Cement Gray (خاکستری) و Desert Yellow (زرد) روانه بازار خواهد شد. این دو نسخه احتمالا جایگزین مدل‌های Blue Titanium و Natural Titanium خواهند شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید