خانهاخبار
تیم کوک حدود ۳۳ میلیون دلار از سهام خود در اپل را به فروش گذاشت

تیم کوک حدود ۳۳ میلیون دلار از سهام خود در اپل را به فروش گذاشت

مدیر عامل شرکت اپل به تازگی بخش قابل توجهی از سهام خود در این شرکت را فروخته است.

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

تیم کوک که از سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیر عامل شرکت اپل فعالیت می‌کند؛ به تازگی ۱۹۶٫۴۱۰ سهم خود در این شرکت را با ارزش ۳۳.۲ میلیون دلار فروخته است. آقای کوک با فروش این سهام و پس از پرداخت مالیات، حدودا ۱۶.۴ میلیون دلار به ثروت خود افزوده است.

tim 1.jpg

سهام فروخته شده توسط تیم کوک، به عنوان پاداش عملکرد به وی تعلق گرفته بود که در بین مدیران شرکت‌ها بزرگ امری عادی محسوب می‌شود. همانند سایر مدیران ارشد اپل، آقای کوک از برنامه تجاری خاصی برای فروش سهام شرکت استفاده می‌کند که برای جلوگیری از معاملات پنهانی و خلاف قوانین بازار طراحی شده‌ است.

تیم کوک که بیش از ۱۳ سال هدایت اپل را بر عهده داشته است؛ اکنون بیشترین سابقه را در مقایسه با مدیران عامل پیشین این شرکت دارد. آقای کوک همچنان دارای ۳.۳ میلیون سهم در اپل است و این شرکت در حال حاضر پس از رقیب قدیمی خود یا همان مایکروسافت، در مقام دوم ارزشمندترین شرکت‌های جهان قرار دارد. به گزارش خبرگزاری فورچن در سال ۲۰۱۵، تیم کوک قصد اهدای تمامی ثروت خود به خیریه را دارد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید