خانهاخبار
بهبود مهم گلکسی زد فولد ۶ کاهش وزن آن خواهد بود!

بهبود مهم گلکسی زد فولد ۶ کاهش وزن آن خواهد بود!

افشاگری شناخته‌شده ادعا کرده که نسل جدید گوشی تاشو سامسونگ از نظر وزنی تقریبا مشابه گلکسی اس ۲۴ اولترا خواهد بود. 

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

گوشی‌های تاشو سامسونگ از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار هستند چرا که غول فناوری کره نوآوری‌های مهمی را برای محصولات تاشو به ارمغان آورده است. با این وجود، به نظر می‌رسد گوشی‌های تاشو سامسونگ از نظر برخی قابلیت‌ها ضعیف‌تر از رقبای قدرتمندی مانند وان پلاس اوپن ظاهر شده‌اند.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، ظاهرا سامسونگ درنظر دارد که نسل جدید گوشی تاشو خود یعنی گلکسی زد فولد ۶ را بهبودهای مهمی در زمینه ضخامت و وزن همراه کند. 

طراحی گلکسی زد فولد ۵

افشاگری برجسته به نام Ice Universe با به اشتراک‌گذاری چندین توییت در شبکه اجتماعی ایکس (توییر سابق) جزئیات تازه‌ای از گلکسی زد فولد ۶ را در اختیار کاربران قرار داده است. در اولین گزارش خود، این افشاگر اعلام کرده که وزن گلکسی زد فولد ۶ برابر با ۲۳۹ گرم خواهد بود که دقیقا وزن مشابه وان پلاس اوپن است.

برای مقایسه، گلکسی زد فولد ۵ حدود ۲۵۳ گرم وزن دارد که در حدود ۱۴ گرم سنگین‌تر از گلکسی زد فولد ۶ (و وان پلاس اوپن) است. این اختلاف وزن ۱۴ گرمی قطعا باعث می‌شود که در دست گرفتن تاشو جدید سامسونگ ساده‌تر و راحت‌تر از قبل شود. 

وزن گلکسی زد فولد ۶

در صورت صحت این موضوع، وزن گلکسی زد فولد ۶ به وزن گلکسی اس ۲۴ اولترا (۲۳۲ گرم) نزدیک‌تر از قبل خواهد شد. در واقع، می‌توان کاهش وزن نسل جدید گوشی تاشو سامسونگ را یکی از بهبودهای مهم آن به شمار آورد. 

در یک توییت دیگر، افشاگر Ice Universe تایید کرده که ضخامت گلکسی زد فولد ۶ در حالت‌های تاشده و بازشده برابر با ۱۲٫۱ و ۵٫۶ میلی‌متر خواهد بود. برای مقایسه، گلکسی زد فولد ۵ در حالت بسته‌شده ضخامتی برابر با ۱۳٫۴ میلی‌متر دارد و در حالت بازشده ضخامت آن ۶٫۱ میلی‌متر است.

نمایشگر و ضخامت گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۶ از نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچی با نسبت تصویر ۷:۶ و نمایشگر کاور ۶٫۳ اینچی با نسبت تصویر ۲۲:۹ بهره خواهد برد. افشاگر Ice Universe ادعا کرده که رزولوشن و کیفیت هر دوی این نمایشگر بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد. 

در نهایت، افشاگر مذکور وجود نسخه اولترا گلکسی زد فولد ۶ را تایید کرده ولی ظاهرا جزئيات فنی دقیقی از آن وجود ندارد. البته اخیرا گزارشی ادعا کرد که گلکسی زد فولد ۶ اولترا از محفظه اختصاصی اس پن برخوردار خواهد شد. 

انتظار داریم که سامسونگ در ماه ژوئیه سال جاری میلادی از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود رونمایی کند. شایان ذکر است که گلکسی رینگ نیز احتمالا با محصولات تاشو سامسونگ معرفی خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید