خانهاخبار
قاب‌های آیفون ۱۶ به خوبی چینش جدید دوربین آن را نشان می‌دهند

قاب‌های آیفون ۱۶ به خوبی چینش جدید دوربین آن را نشان می‌دهند

تمامی گزارش‌ها و شایعات امسال نشان از این دارند که اپل قصد دارد پس از سال‌ها چینش دوربین متفاوتی را برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس اعمال کند؛ چینشی که با الهام از اولین آیفون تمام صفحه خودش طراحی شده است.

۱۱ فروردین ۱۴۰۳

امروز اولین عکس‌ها از قاب آیفون ۱۶ به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده، عکس‌هایی که پیش ‌نمایش دیگری را از آرایش عمودی جدید دوربین پشت در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس استاندارد ارایه می‌دهد.

در چند ماه گذشته، اپل در حال آزمایش طراحی‌های مختلف برای ماژول دوربین مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ بوده است که همگی دارای چینش عمودی دوربین هستند.

iphone-16-cases-sonny-dickson-1.jpg

آخرین نمونه اولیه دارای آرایش یکسان با دو حلقه دوربین مجزا برای دوربین‌های واید و اولترا واید است که در یک سطح برجسته به شکل بیضی قرار گرفته‌اند و نشان می‌دهد که اپل از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون، مانند آیفون X الهام گرفته است. میکروفن هم در کنار لنزها قرار دارد، اما فلش دوربین در پشت دستگاه در خارج از ماژول واقع شده است.

انتظار می‌رود اپل با چیدمان عمودی دوربین، فیلمبرداری فضایی را به مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس بیاورد. مدل‌های فعلی آیفون ۱۵ دارای آرایش دوربین مورب هستند و قادر به ضبط ویدیوهای فضایی نیستند، این ویژگی محدود به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و هدست ویژن پرو است.

علاوه بر طراحی به روز شده برآمدگی دوربین، نمونه‌های اولیه آیفون ۱۶ اخیر دارای دکمه اکشن مشابه مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو و دکمه ضبط حساس به فشار برای فیلمبرداری افقی است که همسطح با فریم دستگاه قرار می گیرد. در واقع یکی از موارد جدیدی که در قاب‌های این سری از آیفون‌ها دیده می‌شود، یک قسمت باز است که به منظور دسترسی به دکمه «کپچر» تعبیه شده است.

وجود کیس‌ها در این مرحله اولیه لزوما تایید نمی‌کند که اپل روی این طراحی آیفون ۱۶ رضایت داده است. سازندگان قاب‌های شخص ثالث نیز اغلب طرح‌های اولیه قاب‌های خود را برای آیفون‌های آینده بر اساس درز و شایعات قرار می‌دهند، بنابراین ممکن است این تصاویر دقیق نباشند. با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل طراحی آیفون ۱۶ امسال را متوقف کرده است که شاید نشان از تایید نهایی آن باشد.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۶ خود را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) در کنار اپل واچ‌ها و شاید ایرپادز جدید عرضه کند.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید