خانهاخبار
نمایشگر اولین آیفون SE اولد را چین تامین خواهد کرد

نمایشگر اولین آیفون SE اولد را چین تامین خواهد کرد

اپل قصد دارد نسل بعدی آیفون SE را برای اولین بار با پنل صفحه نمایش اولد روانه بازار کند، اما برای اینکه قیمت این محصول را همچنان پایین نگه دارد چاره‌ای جز تامین نمایشگر آن توسط شرکت چینی BOE ندارد.

۱۴۰۳/۱/۸

به گزارش آی تی هوم، شرکت BOE تامین کننده اپل در تبدیل شدن به تامین کننده پنل‌های اولد برای نسل چهارم آیفون SE پیشتاز شده است.

سامسونگ دیسپلی، BOE و تیانما همگی برای تامین پنل‌های اولد با اپل مذاکره کرده‌اند، اما گزارش امروز ادعا می‌کند که سامسونگ به دلیل مشکلات قیمت‌گذاری، با وجود داشتن موجودی اولد آیفون ۱۴، از مذاکرات کناره‌گیری کرده است.

iphone-se-4-modified-flag-edges.jpg

طبق گزارش‌ها، اپل ۲۵ دلار برای هر پنل در نظر گرفته است، اما پیشنهاد نهایی سامسونگ ۳۰ دلار بوده که بیشتر از قیمت دو سازنده چینی است. این امر باعث می‌شود تا BOE و Tianma به‌عنوان تامین‌کنندگان بالقوه پنل اولد باقی بمانند، با این حال تیانما هنوز الزامات کیفی سخت‌گیرانه اپل را برآورده نکرده است، و این موضوع BOE را در یک موقعیت تک قطبی قرار می‌دهد تا اکثر سفارش‌ها را به دست آورد (ولی نه همه آنها را).

گفته می‌شود که قیمت پنل‌های آیفون SE نسل چهار بسیار پایین‌تر از هزینه‌های تامین ‌کنندگان برای نمایشگرهای اولد مورد استفاده در آیفون ۱۵ است، زیرا پنل‌های SE از قطعات قدیمی مشابه آنچه در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ به کار رفته، استفاده می‌کنند. بنابراین تامین کنندگان نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در تحقیق و توسعه نخواهند داشت. گمان می‌رود که تولیدکنندگان نمایشگر حداقل از آگوست گذشته (مرداد ماه ۱۴۰۲) برای عرضه این پنل‌ها مناقصه داشته باشند.

نسل چهارم آیفون SE دارای طراحی شبیه به آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با پنل اولد، فیس آیدی به جای تاچ آیدی، پورت USB-C، دکمه اکشن و ظاهری تمام صفحه خواهد بود که موجب می‌شود دیگر هیچ محصولی از اپل با دکمه هوم تولید نشود.

در اوایل این ماه، رندرهای CAD از این دستگاه شایعات قبلی طراحی آیفون SE جدید را تایید کرد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. طبق یکی از این گزارش‌ها، با وجود بهبودهای زیاد در این محصول، باز هم آیفون SE نسل چهارم ممکن است با استهلاک سریع‌تری نسبت به مدل‌های بالاتر اپل مواجه شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)