خانهاخبار
چت‌بات Gemini؛ رباتی که در جیب شما زندگی خواهد کرد

چت‌بات Gemini؛ رباتی که در جیب شما زندگی خواهد کرد

اسکرین‌شات‌های جدید از چت‌بات هوش مصنوعی Gemini در Google Messages منتشر شد! این تصاویر نحوه‌ی کارکرد و ظاهر این قابلیت جدید را نشان می‌دهند.

۵ فروردین ۱۴۰۳

چت‌بات هوش مصنوعی Gemini در Google Messages

چت‌بات هوش مصنوعی Gemini در Google Messages

به گزارش گوگل در ماه گذشته، از اضافه شدن چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Gemini به پیام‌رسان گوگل (Google Messages) خبر داده شد. اکنون اسکرین‌شات‌های جدیدی در دسترس قرار گرفته است که نحوه‌ی کارکرد و ظاهر این قابلیت جدید را نشان می‌دهند.

این اسکرین‌شات‌ها از کاوش در کد توسط تیم وب‌سایت TheSpAndroid (از طریق وب‌سایت Android Authority) به دست آمده‌اند و نشان‌دهنده قابلیت‌های مختلف Gemini مانند تولید تصاویر، استخراج جزئیات از گوگل مپ (Google Maps) و پیشنهاد قطعه‌کدها هستند.

گوگل چت‌بات Gemini: حساب گوگل الزامی است

به نظر می‌رسد که چت‌بات جدید گوگل، اطلاعات مرتبط با حساب جیمیل کاربران را به دقت استخراج می‌کند و برای استفاده از آن، داشتن یک حساب گوگل الزامی است.

این بدان معناست که بدون حساب کاربری گوگل، این چت‌بات قادر به کار نخواهد بود. همچنین، طبق گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که این هوش مصنوعی تنها برای استفاده در چت‌های تک به تک تنظیم شده باشد و امکان کار در چت‌های گروهی را فراهم نکرده باشد.

به گفته گوگل، این چت‌بات قادر به تجزیه و تحلیل تصاویر و پاسخ به سؤالات مربوط به آن‌ها نیست، با این حال، در بیانیه‌ای به وب‌سایت Android Authority اعلام شده است که این قابلیت نیز در آینده در نظر گرفته خواهد شد.

به‌روزرسانی جدید Google Messages: بررسی قابلیت جدید Gemini

اسکرین‌شات‌های چت‌بات هوش مصنوعی Gemini در Google Messages

در این به‌روزرسانی، هیچ تغییر عجیب و غریبی وجود ندارد، زیرا به نظر می‌رسد Gemini در Google Messages همچنان به همان شکلی که در وب و اپلیکیشن اندروید آن را تجربه می‌کنیم، کار می‌کند. با این حال، موضوع جالب‌توجه‌تر این است که این فناوری حالا در اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض سیستم‌عامل موبایل گوگل تعبیه شده است.

هنوز مشخص نیست که زمانی که تمام کاربران بتوانند این قابلیت را تجربه کنند، چقدر فاصله دارد. با این حال، با توجه به افشاگری‌های اخیر، احتمالاً زمان زیادی باقی نمانده است. در حال حاضر، یک صفحه‌ی پشتیبانی رسمی برای این ویژگی وجود دارد که به طور کامل توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با چت‌بات در ارتباط بود.

در ابتدا، این قابلیت به تعدادی از گوشی‌های اندرویدی محدود خواهد شد، از جمله: گوگل پیکسل 6 (یا مدل‌های بعدی پیکسل)، گوگل پیکسل فولد، سامسونگ گلکسی S22 (یا مدل‌های بعدی گلکسی سامسونگ) و هر کدام از مدل‌های Samsung Galaxy Z Flip یا Galaxy Z Fold.


با پیشرفت باورنکردنی فناوری هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که در جریان رویداد Google I/O 2024 که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری درباره پروژه «Gemini» از سوی گوگل ارائه شود. همچنین، با توجه به روند معمول، احتمالا در رویداد WWDC 2024 که در اوایل خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، شاهد مباحث و سخنرانی‌های متعددی در رابطه با هوش مصنوعی خواهیم بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید