خانهاخبار
ناامیدی اپل؛ پروژه توسعه نمایشگر microLED متوقف شد

ناامیدی اپل؛ پروژه توسعه نمایشگر microLED متوقف شد

خبرگزاری برجسته بلومبرگ گزارش داده اپل فرآیند توسعه نمایشگر‌های microLED را متوقف کرده است.

۱۴۰۳/۱/۴

در طی چند ماه گذشته، شایعات مختلفی ادعا کرده بودند که اپل در حال توسعه نمایشگرهای microLED برای نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود از جمله اپل واچ X است. با این وجود، حالا به نظر می‌رسد این پروژه مهم با شکست مواجه شده چرا که یک خبرگزاری ادعا کرده که اپل فرآیند توسعه نمایشگر‌های microLED را متوقف کرده است. 

طبق گزارش خبرگزاری برجسته بلومبرگ، اپل ظاهرا دستور به توقف روند توسعه نمایشگرهای microLED ساعت‌های سری اپل واچ داده است. به نظر می‌رسد این تصمیم در زمانی گرفته شده که اپل پروژه ساخت نخستین خودرو خود را نیز تعطیل کرد. 

watch.jpg

براساس این گزارش، پروژه توسعه نمایشگرهای microLED بسیار پیچیده و پرهزینه بوده و اپل به همین دلایل مجبور شده که آن را متوقف کند. قبلا نیز تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل، مینگ چی کو نیز اعلام کرده بود که روند ساخت نمایشگر‌های microLED لغو شده است. 

آقای کو در گزارش خود ادعا کرده بود که علاوه بر هزینه‌بر بودن، ظاهرا پروژه ساخت نمایشگر‌های microLED ارزش چندانی به محصولات اپل اضافه نمی‌کند. 

به طور کلی، نمایشگر‌های microLED در مقایسه با پنل‌های اولد از شفافیت بیشتری برخوردار هستند، کنتراست تصویر عمیق‌تری را به ارمغان می‌آورند و در زوایای مختلف عملکرد بهتری دارند. به علاوه، این نمایشگرهای پیشرفته در زمینه روشنایی و دوام نیز دست بالاتر را دارند. 

در صورتی که اپل موفق می‌شد فرآیند توسعه نمایشگر‌های microLED را به پایان برساند، میزان وابستگی این برند به شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی کاهش قابل توجهی پیدا می‌کرد. حالا با شکست این پروژه، به نظر می‌رسد همکاری‌های بین اپل و غول‌های کره‌ای ادامه‌دار خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)