خانهاخبار
جزئیات مربوط به گلکسی بوک ۴ اج فاش شد

جزئیات مربوط به گلکسی بوک ۴ اج فاش شد

سامسونگ تا چند ماه دیگر از لپتاپ جدیدی رونمایی می‌کند که به تراشه اسنپدراگون X الیت مجهز خواهد شد و با قیمت ۱۸۰۰ یورویی عرضه می‌شود.

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

تراشه اسنپدراگون X الیت (Snapdragon X Elite) در ماه اکتبر سال گذشته میلادی معرفی شد و انتظار می‌رود تا چند ماه دیگر این تراشه با دستگاه‌هایی مانند لپتاپ گلکسی بوک ۴ اج سامسونگ در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گزارش‌های پیشین اذعان داشته‌اند که لپتاپ جدید سامسونگ در ماه ژوئن سال جاری میلادی از راه خواهد رسید. 

X elite.jpg

گلکسی بوک ۴ اج (Galaxy Book4 Edge) یک لپتاپ ۱۴ اینچی خواهد بود که با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD همراه می‌شود. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا کانفیگ‌های دیگری از این لپتاپ عرضه خواهند شد یا خیر ولی می‌دانیم که به طور قطع حافظه رم گلکسی بوک ۴ اج قابل افزایش نخواهد بود. 

گزارش شده که گلکسی بوک ۴ اج برای کانفیگ رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۱۸۰۰ یورویی به فروش خواهد رسید. برای مقایسه، گلکسی بوک ۴ پرو ۱۴ اینچی در کانفیگ مشابه و با تراشه Core Ultra 7 برچسب قیمتی ۱۹۰۰ یورویی را به همراه دارد. از سوی دیگر، مک بوک ایر ۱۳ اینچی نیز که به تراشه M3 مجهز است در کانفیگ مشابه دو لپتاپ سامسونگ با قیمت ۱۷۶۰ یورویی به فروش می‌رسد.

galaxy book.jpg

تراشه اسنپدراگون X الیت بر پایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده و از ۱۲ هسته پردازشی اختصاصی Oryon بهره می‌برد که توسط کوالکام توسعه داده شده‌اند. پردازنده گرافیکی این تراشه از سری آدرنو است که از DirectX 12 و سرعت ۴٫۶ ترافلاپس پشتیبانی می‌کند. 

یکی از مزایای اسنپدراگون X الیت در برابر رقبای آن از شرکت اینتل وجود مودم یکپارچه اسنپدراگون X65 است که از سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی بوک ۴ اج تنها لپتاپ مجهز به اسنپدراگون X الیت نخواهد بود و شرکت‌های مختلفی مانند اچ‌پی، ایسوس، مایکروسافت، شیائومی، دل و لنوو در حال توسعه دستگاه‌های خود با تراشه کوالکام هستند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید