خانهاخبار
آیپد ایر و آیپد پرو جدید دوربین افقی خواهند داشت

آیپد ایر و آیپد پرو جدید دوربین افقی خواهند داشت

اپل پس از سال‌ها، در آیپد استاندارد نسل دهم از یک دوربین افقی استفاده کرد، موضوعی که احتمالا خیلی از کاربران منتظر آن بودند؛ اکنون شایعات جدید خبر از این داده‌اند که در نسل جدید آیپد ایر و آیپد پرو نیز شاهد همین تغییر خواهیم بود.

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس شایعات متعدد، مدل‌های آیپد ایر و آیپد پرو اولد بازطراحی‌ شده آتی اپل می‌توانند شامل یک دوربین جلو باشند که در کنار دستگاه قرار می‌گیرد تا در جهت افقی عمل کند.

iPad-Pro-2024-Landscape-Camera-Feature.jpg

در حال حاضر آیپد ایر و هر دو مدل آیپد پرو در خط تولید اپل از یک دوربین فیس تایم در بالای دستگاه بهره می‌برند که هنگام برقراری تماس فیس ‌تایم در حالت افقی، تصویر را از مرکز تصویر خارج می‌کند.

ظاهرا اپل با تشخیص این مشکل، در نسل دهم آیپد، دوربین جلویی را به کنار دستگاه منتقل کرد تا در حالت افقی به جای حالت عمودی قابل استفاده باشد. از آن زمان تاکنون اپل هیچ آیپدی را عرضه نکرده، اما به نظر می‌رسد که اگر آیپدهای جدید عرضه شوند، شاهد این تغییر در آنها نیز خواهیم بود.

در ژانویه سال جاری (دی ماه)، کد کشف شده در iOS 17.4 نشان داد که آیپد پرو بعدی می‌تواند طراحی مشابهی را برای دوربین فیس تایم اتخاذ کند. کد مذکور به این شرح است: «در هنگام تنظیم آیپد، فیس آیدی باید در حالت افقی باشد و دوربین در بالای صفحه باشد.

در روزهای اخیر هم افشاکننده نسبتا معروف با حساب کاربری Instant Digital در پلتفرم اجتماعی چینی ویبو ادعا کرده که این تغییر در دو نسخه جدید شایعه شده آیپد ایر در هر دو اندازه ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ اینچی نیز رخ می‌دهد.

نسل دوم قلم اپل با استفاده از یک شارژر مغناطیسی القایی در امتداد یک طرف به هر دو مدل آیپد ایر و آیپد پرو متصل می‌شود، بنابراین اینکه اپل چگونه دوربین فیس ‌تایم افقی را در مدل‌های جدید آیپد طراحی کرده است، هنوز مشخص نیست و باید دید تکلیف این موضوع چه می‌شود.

اما با توجه به شایعات منتشر شده توسط اپل مبنی بر عرضه یک قلم اپل جدید در کنار آیپدهای به‌روز شده، ممکن است اپل راه حلی برای این مشکل اندیشیده باشد. در هر صورت با توجه به گزارش‌ها، بعید است زمان زیادی نیاز باشد تا جواب سوالات خود را بفهمیم. انتظار می‌رود هر دو مدل جدید آیپد ایر و آیپد پرو اولد به زودی در این ماه عرضه شوند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید