خانهاخبار
مدیاتک برترین تامین‌کننده تراشه در پایان سال ۲۰۲۳ بوده است!

مدیاتک برترین تامین‌کننده تراشه در پایان سال ۲۰۲۳ بوده است!

موسسه تحقیقاتی Canalys در گزارشی ادعا کرده که در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی، بیش‌ترین حجم عرضه تراشه در بین شرکت‌های موجود در بازار به برند مدیاتک تعلق داشته است.

 

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

موسسه تحقیقاتی Canalys در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار تراشه‌ گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی پرداخته است. این گزارش تایید می‌کند که در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته میلادی، مدیاتک بیشتر از هر شرکت دیگری تراشه‌ گوشی‌های هوشمند را تامین کرده و در این حوزه، با رشدی ۲۱ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است. 

البته از لحاظ درآمدزایی، غول فناوری آمریکایی یعنی اپل موفق شده که به بهترین برند تراشه‌ در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی بدل شود. در این راستا، آیفون‌های مجهز به تراشه‌های اختصاصی اپل در حدود ۸۷ میلیارد دلار درآمد برای این برند به ارمغان آورده‌اند که در مقایسه با سال قبل از آن، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است. 

Canalys.jpg

همانطور که اشاره شد، گزارش Canalys تنها شامل بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی است و جزئیات آمار عرضه کل سال گذشته میلادی را در بر نمی‌گیرد. از نظر حجم عرضه تراشه، به ترتیب سه برند مدیاتک، اپل و کوالکام موفق‌ترین شرکت‌های بازار بوده‌اند. 

برند زیرمجموعه هواوی یعنی HiSilicon حدود ۷ میلیارد دلار درآمد در ازای عرضه ۷ میلیون عرضه گوشی کسب کرده است. در این راستا، به نظر می‌رسد هر کدام از گوشی‌های سری نوا ۱۲ و سری میت ۶۰ که به تراشه Kirin 9000s مجهز هستند به طور میانگین با قیمت ۱۰۰۰ دلار فروش رفته‌اند.

شرکت Unisoc از نظر حجم عرضه و درآمدزایی رشد قابل توجه ۲۴ درصدی را داشته است. نصف گوشی‌های مجهز به تراشه‌های این برند به شرکت Transsion (شامل برندهای تکنو، ای‌تل، اینفنیکس) تعلق دارند. 

Canalys 1.jpg

بیشترین افت در بین برندهای تراشه بازار را سامسونگ تجربه کرده به طوریکه حجم عرضه گوشی‌های مجهز به تراشه اگزینوس در حدود ۴۸ درصد کاهش داشته است. درآمد غول فناوری کره نیز با ۴۴ درصد کاهش به ۵ میلیارد دلار رسیده است. 

در نهایت باید اشاره کرد به لطف فروش موفق گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس که به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز هستند، انتظار داریم درآمد سامسونگ در نیمه‌ اول سال جاری میلادی افزایش قابل توجهی پیدا کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید