خانهاخبار
بازار گوشی‌های تاشو کاملا در اختیار سامسونگ است!

بازار گوشی‌های تاشو کاملا در اختیار سامسونگ است!

موسسه TrendForce به تازگی ادعا کرده در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱۵٫۹ میلیون گوشی تاشو عرضه شده که بخش بزرگی از آن‌ها به برند سامسونگ تعلق دارند.

۴ اسفند ۱۴۰۲

موسسه تحقیقاتی ترندفورس (TrendForce) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱۵٫۹ میلیون گوشی تاشو روانه بازار شده است. در مقایسه با سال ۲۰۲۲ میلادی، فروش گوشی‌های تاشو رشد ۲۵ درصدی داشته و سهمی ۱٫۴ درصدی از کل آمار عرضه گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

این موسسه در گزارش خود اذعان داشته که گوشی‌های تاشو به دلیل قیمت بالا و نگرانی‌های پیرامون میزان استحکام آن‌ها در جلب نظر کاربران چندان موفق نیستند.

trendforce.jpg

مطابق انتظار، سامسونگ در سال ۲۰۲۳ میلادی پرفروش‌ترین برند بازار گوشی‌های تاشو بوده و سهمی ۶۶٫۴ درصدی از بازار را در اختیار داشته است. البته به نسبت سال ۲۰۲۲ میلادی، سهم غول فناوری کره در سال گذشته میلادی حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است. ترندفورس پیش‌بینی کرده که کاهش فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه پیدا خواهد کرد و سهم بازار این برند در طی سال جاری به ۶۰ درصد خواهد رسید. 

با سهمی ۱۱٫۹ درصدی، هواوی با اختلافی زیاد در رده دوم پرفروش‌ترین برندهای بازار گوشی‌های تاشو قرار گرفته است. گوشی‌های تاشو هواوی با استقبال بسیار خوبی در بازار چین مواجه شده‌اند. برخلاف سامسونگ، ترندفورس ادعا کرده که سهم هواوی از بازار در سال ۲۰۲۴ میلادی با رشدی چشمگیر همراه می‌شود و به ۲۰ درصد خواهد رسید. 

Z fold 5.jpg

در رده سوم نیز برند شیائومی جای گرفته که در سال ۲۰۲۳ میلادی سهمی ۵٫۳ درصدی را به خود اختصاص داده است. پیش‌بینی شده در سال جاری میلادی نیز سهم شیائومی از بازار بهبود خاصی پیدا نخواهد کرد. 

در پایان گزارش خود، ترندفورس ادعا کرده که در طی سال جاری میلادی حدود ۱۷٫۷ میلیون گوشی تاشو روانه بازار می‌شود که به معنای رشدی ۱۱ درصدی است. همچنین این موسسه تخمین زده که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار محصولات تاشو خواهد بود. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید