خانهاخبار
ردمی A3 معرفی شد؛ نمایشگر ۹۰ هرتزی و پنل شیشه‌ای

ردمی A3 معرفی شد؛ نمایشگر ۹۰ هرتزی و پنل شیشه‌ای

شیائومی امروز از یک گوشی اقتصادی موسوم به ردمی A3 برای بازار هند رونمایی کرد که در قیمت پایه ۹۰ دلاری عرضه خواهد شد.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، شیائومی امروز از یک گوشی هوشمند اقتصادی موسوم به ردمی A3‌ برای بازار هند رونمایی کرد. این گوشی سومین نسل از سری ارزان‌قیمت ردمی A محسوب می‌شود. برای یادآوری، ردمی A1 و ردمی A2 به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی روانه بازار شده‌اند. 

ردمی A3 با تغییرات مهمی در بخش طراحی همراه شده و حالا از یک ماژول دوربین بزرگ دایره‌ای‌شکل بهره می‌برد که ظاهر آن یادآور گوشی‌های پرمیوم است. گوشی جدید شیائومی از لبه‌های تخت برخوردار شده و در دو نسخه چرمی و شیشه‌ای عرضه خواهد شد. 

Redmi A3.jpg

طبق اعلام رسمی، ردمی A3 به نمایشگر ۶٫۷ اینچی ال‌سی‌دی با ناچ قطره‌ای مجهز است که از رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

قلب تپنده ردمی A3 تراشه هلیو G36 مدیاتک است که با حافظه رم LPDDR4x و حافظه داخلی eMMC 5.1 به پردازش اطلاعات می‌پردازد. به علاوه، گوشی جدید شیائومی با اندروید ۱۳ مبتنی بر MIUI 14 در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

برای تصویربرداری، ردمی A3 از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ثانویه ۰٫۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، کاربران دوربین ۵ مگاپیکسلی را در اختیار خواهند داشت. 

به مانند دیگر گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار، ردمی A3 نیز از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و به درگاه کارت حافظه microSD مجهز شده است. سنسور اثر انگشت گوشی نیز در فریم کناری قرار گرفته و دستگاه توسط درگاه USB-C شارژ می‌شود.

در بخش اتصالات، ردمی A3 از قابلیت دو سیم کارت، وای‌فای دو باند و بلوتوث نسخه ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند. انرژی موردنیاز گوشی توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۰ واتی تامین می‌شود.

قیمت ردمی A3 برای کانفیگ‌های مختلف به قرار زیر است:

  • رم ۳ / حافظه ۶۴ گیگابایتی: ۷٬۲۹۹ روپیه (۹۰ دلار)
  • رم ۴ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی: ۸٬۲۹۹ روپیه (۱۰۰ دلار)
  • رم ۶ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی: ۹٬۲۹۹ روپیه (۱۱۰ دلار)

ردمی A3 در سه رنگ شامل آبی، مشکی و سبز زیتونی به فروش خواهد رسید. دو رنگ مشکی و آبی از پنل شیشه‌ای بهره می‌برند در حالی که نسخه سبز رنگ از پنل چرمی برخوردار است. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید