خانهاخبار
ChatGPT حافظه‌دار شد؛ دستیار هوشمند یا جاسوس شخصی؟

ChatGPT حافظه‌دار شد؛ دستیار هوشمند یا جاسوس شخصی؟

OpenAI، شرکت پیشرو در توسعه هوش مصنوعی، به تازگی اعلام کرده که چت‌جی‌پی‌تی، دارای ویژگی جدیدی به نام «حافظه» (Memory) خواهد بود.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

قابلیت حافظه‌ی چت‌جی‌پی‌تی

قابلیت حافظه‌ی چت‌جی‌پی‌تی

با افزودن این قابلیت جدید، ChatGPT قادر خواهد بود تا اطلاعاتی را در مورد گفتگوها و تعاملات گذشته کاربران خود به خاطر بسپارد. به این ترتیب، این سیستم می‌تواند به طور دقیق‌تری به نیازها و ترجیحات کاربران پاسخ دهد و تجربه‌ی گفتگو را بهبود بخشد.

این تغییر می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر نحوه تعامل شما با چت‌جی‌پی‌تی داشته باشد. در حالت ایده‌آل، حافظه می‌تواند منجر به چندین مزیت شود. 

مزیت قابلیت جدید ChatGPT 

  • تجربیات شخصی‌سازی شده: ChatGPT قادر است با توجه به تاریخچه تعاملات کاربران، پاسخ‌ها و توصیه‌های دقیق‌تری ارائه دهد و تجربه‌ی گفتگو را به طور محسوسی بهبود بخشد.
  • گفتگوهای روان‌تر: با استفاده از حافظه، نیازی به تکرار دادن جزئیات گفتگوهای گذشته نخواهید داشت و ChatGPT می‌تواند به سرعت به تداوم گفتگوی شما پرداخته و به سوالات و درخواست‌های شما پاسخ دهد.
  • حل مشکلات پیچیده‌تر: با توجه به دقیق‌ترین درک از نیازها و اهداف کاربران، چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند در حل مسائل پیچیده‌تر بهترین عملکرد را ارائه دهد و تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشد.

 

حریم خصوصی یا تجربه کاربری بهتر؟

قابلیت جدید چت‌جی‌پی‌تی

با این حال، این تغییر همچنین نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند.

برخی از کاربران ممکن است راحت نباشند که ChatGPT اطلاعات شخصی آنها را به خاطر بسپارد، به ویژه اگر این اطلاعات حساس یا محرمانه باشد.

OpenAI این موضوع را می‌داند و این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوانید بررسی کنید ربات چه چیزهایی را در مورد شما به خاطر می‌سپارد، از آن بخواهید چیزهای خاصی را فراموش کند یا تنظیمات را در بخش مدیریت حافظه تغییر دهید.

همچنین یک گزینه چت موقت برای مواقعی که می‌خواهید بدون باقی گذاشتن ردپایی گفتگو کنید، در نظر گرفته شده است.

منحربه‌فرد بودن قابلیت جدید چت‌جی‌پی‌تی

این قابلیت حافظه تنها یک ویژگی عمومی نیست، بلکه برای هر نسخه از مدل GPT که استفاده می‌کنید، منحصر به فرد است.

بنابراین، اگر از یک ربات توصیه فیلم استفاده می‌کنید، فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اید، ژانرهایی که دوست دارید و کارگردان‌هایی که ترجیح می‌دهید را به خاطر می‌سپارد.

این موضوع می‌تواند بسیاری از ابزارهای دیگر را نیز کاربردی‌تر کند، مانند کمک به برنامه‌ریزی مطالعات یا پیگیری پیشرفت تناسب اندام.

این تغییرات در حال حاضر در حال آزمایش با گروه کوچکی از کاربران هستند و به زودی به صورت گسترده‌تر ارائه خواهند شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید