خانهاخبار
نسخه موبایل بازی محبوب Elden Ring در دست ساخت است!

نسخه موبایل بازی محبوب Elden Ring در دست ساخت است!

به تازگی شاهد انتشار خبر عجیبی در رابطه با احتمال انتشار نسخه موبایل بازی محبوب Elden Ring بودیم.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

بازی اکشن-نقش‌آفرینی Elden Ring که توسط استودیوی فرام سافت‌ور و با همکاری «جورج آر.آر مارتین»، نویسنده سری کتاب‌های Game of Thrones ساخته شده است؛ یکی از بهترین بازی‌ها در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. این عنوان توانست تا بیش از ۳۲۴ جایزه بهترین بازی سال را به خود اختصاص دهد و با کسب میانگین امتیاز ۹۶ از منتقدین در پلتفرم متاکریتیک، نام خود را در جمع بهترین بازی‌های تاریخ ثبت کرد.

elden 1.jpg

به تازگی شاهد انتشار گزارش عجیبی توسط خبرگزاری رویترز هستیم که به احتمال عرضه نسخه موبایل این عنوان اشاره می‌کند. بازی Elden Ring تا به حال برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پی سی منتشر شده است. به ادعای این گزارش، شرکت چینی تنسنت لایسنس و حق انتشار این بازی را فرام سافت‌ور خریداری کرده و تیمی از توسعه دهندگان این شرکت در حال روی نسخه موبایل این بازی هستند.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا این امر به معنای انتشار یک پورت موبایل از این بازی بوده یا قرار است تا شاهد انتشار نسخه‌ای متفاوت از Elden Ring برای گوشی‌های هوشمند باشیم. این خبرگزاری همچنان می‌گوید که به ادعای یک منبع آگاه، این پروژه با سرعت چندانی پیش نمی‌رود که البته با توجه به حجم بازی Elden Ring، امری قابل پیشبینی است.

elden t2.jpg

استودیوی فرام‌ سافت‌ور که عناوین بسیار موفقی چون سری دارک سولز، عنوان انحصاری Bloodborne برای پلی استیشن ۴ و بازی Sekiro: Shadows Die Twice را در کارنامه خود دارد؛ در سال‌های اخیر نقش یکی از بهترین استودیو‌های بازیسازی را پیدا کرده و Elden Ring نیز از نظر آمار فروش و واکنش‌های منتقدین، موفق‌ترین بازی این استودیو به حال بوده است. این بازی موفق به فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه در نخستین سال انتشار خود شد و دومین بازی پرفروش سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید.

elden 4.jpg

همانند اکثر عناوین AAA، بازی Elden Ring با قیمت ۶۰ دلار برای کنسول‌ها و البته پی سی عرضه شد؛ اما به ادعای این گزارش، تنسنت قصد پیش گرفتن رویکرد متفاوتی برای نسخه موبایل این عنوان را داشته و می‌خواهد نسخه موبایل Elden Ring را به صورت رایگان و با خرید‌های درون برنامه‌ای در دسترس کاربران قرار دهد. عناوین پیشین تنست مانند نسخه موبایل PUBG، همچنان در بین بازی‌های موفق و پردرآمد موبایلی حضور دارند؛ اما این رویکرد برای عنوانی چون Elden Ring که کاملا فاقد خرید‌های درون برنامه‌ای است؛ مقداری عجیب به نظر می‌رسد.

استودیوی فرام سافت‌ور مدتی پیش تیزری از نخستین بسته الحاقی این عنوان به نام Shadow of the Erdtree را منتشر کرد؛ اما هنوز خبری از تاریخ عرضه یا انتشار تریلری به همراه گیمپلی از این بسته الحاقی جدید نیست. استودیوی فرام سافت‌ور یا شرکت تنسنت هنوز پاسخی رسمی به این گزارش رویتزر نداشته‌اند.

elden 3.jpg

شما درباره احتمال عرضه نسخه موبایل بازی Elden Ring به صورت رایگان و با خرید‌های درون برنامه‌ای چه می‌اندیشید؟ آیا از این تصمیم استقبال می‌کنید یا عقیده دارید که سیاست‌های تنسنت برای کسب درآمد، موجب نابودی هویت بازی شاهکاری چون Elden Ring خواهد شد؟



جدیدترین‌ اخبار

مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-2a-gsm-ir
مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس فاش شد

دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قوی‌تر و شارژ سریع‌تر از بهبودهای مهم نسخه پلاس ناتینگ فون 2a به شمار می‌روند. 

بیشتر بخوانید