خانهاخبار
وان پلاس ۱۲ برای بازارهای جهانی معرفی شد

وان پلاس ۱۲ برای بازارهای جهانی معرفی شد

وان پلاس امروز از پرچمدار تمام عیار خود برای بازارهای جهانی رونمایی کرد که به سخت‌افزار قدرتمند و سیستم دوربین باکیفیت مجهز شده است.

۴ بهمن ۱۴۰۲

پس از عرضه وان پلاس ۱۲ برای بازار چین، غول فناوری چین امروز پرچمدار خود را برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. در واقع، وان پلاس ۱۲ به میدان آمده تا با دیگر گوشی‌های پرچمدار بازار مانند گلکسی اس ۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس به رقابت بپردازد. 

از نقطه نظر طراحی، وان پلاس ۱۲ از ظاهر مشابه نسل قبلی یعنی وان پلاس ۱۱ بهره می‌برد. در این راستا، پرچمدار وان پلاس به ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل، پنل پشتی شیشه‌ای و اسلایدر هشدار مجهز شده است. 

متاسفانه وان پلاس ۱۲ به طور کامل در برابر آب مقاوم نیست و با گواهی IP65 خود تنها در برابر پاشش قطرات و یا ریختن آب محافظت خواهد شد. 

oneplus 12.jpg

طبق اعلام رسمی، وان پلاس ۱۲ از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره می‌برد که با حافظه رم LPDDR5x تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی UFS 4.0 تا ۵۱۲ گیگابایت همراه شده است. البته نسخه بازار چین این گوشی با حافظه رم تا ۲۴ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت عرضه شده است. 

انرژی موردنیاز وان پلاس ۱۲ توسط باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که بهبود قابل توجهی در مقایسه با وان پلاس اوپن و وان پلاس ۱۱ به شمار می‌رود. وان پلاس ادعا کرده که باتری این پرچمدار پس از ۱۶۰۰ بار شارژ حدود ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد. باتری نسخه بازار جهانی وان پلاس ۱۲ از شارژ ۸۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

در پنل جلویی وان پلاس ۱۲ شاهد نمایشگر اولد ۶٫۸۲ اینچی با رزولوشن تصویر QHD پلاس هستیم که به لطف فناوری LTPO، از نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. نمایشگر وان پلاس ۱۲ قادر است به روشنایی ۴۵۰۰ نیتی دست پیدا کند که البته تنها در صورت پخش محتوای HDR فعال می‌شود. در حالت خودکار نیز حداکثر روشنایی نمایشگر برابر با ۱۶۰۰ نیت خواهد بود. 

oneplus 12 1.jpg

نمایشگر وان پلاس ۱۲ به قابلیتی برای محافظت از چشمان کاربر مجهز شده که باعث می‌شود در صورت استفاده از گوشی در شب، خواب کاربر دچار اختلال نشود. ویژگی Rain Water Touch نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا با دست خیس با نمایشگر گوشی کار کنند. 

وان پلاس پرچمدار خود را به NFC‌ چند جهته، بلوتوث نسخه ۵٫۴، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و درگاه USB-C 3.2 نسل یک مجهز کرده است. غول فناوری چین ادعا کرده که وان پلاس ۱۲ از بهترین و قدرتمندترین موتورهای لرزشی بهره می‌برد که حتی عملکرد بهتری در مقایسه با آیفون دارد. 

در طی چند سال گذشته، سیستم دوربین به پاشنه آشیل پرچمدارهای وان پلاس بدل شده بود. حالا اما وان پلاس ۱۲ با دوربین‌های قدرتمندی همراه شده که انتظار می‌رود عملکرد قابل توجهی داشته باشند. 

oneplus 12 2.jpg

در این راستا، وان پلاس ۱۲ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-808، لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی IMX581 و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B با زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. 

وان پلاس ۱۲ دومین گوشی برند وان پلاس محسوب می‌شود که به سنسور پریسکوپی مجهز شده است. با گشودگی دیافراگم f/2.6، سنسور پریسکوپی این گوشی قادر است نور زیادی را جذب کند. وان پلاس ادعا کرده که سنسور پریسکوپی وان پلاس ۱۲ توانایی بالایی در ثبت تصاویر ماکرو دارد. 

در نهایت باید اشاره کرد که برچسب قیمتی وان پلاس ۱۲ به قرار زیر است:

  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۷۹۹ دلار
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۸۹۹ دلار


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید