خانهاخبار
آیفون ۱۶ پرو احتمالا نسخه ۲ ترابایتی خواهد داشت

آیفون ۱۶ پرو احتمالا نسخه ۲ ترابایتی خواهد داشت

شایعه‌ای جدید امروز نشان داده که اپل برای آیفون ۱۶ پرو مدل ۲ ترابایتی را ارایه خواهد داد که این موضوع را با نوع حافظه به کار رفته شده با آن مرتبط می‌داند.

۳۰ دی ۱۴۰۲

شایعه جدیدی که از کره جنوبی منتشر شده، ادعا می‌کند مدل‌های آینده آیفون ۱۶ پرو امسال با حداکثر فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی در دسترس خواهند بود.

بر اساس گزارشی که حساب کاربری معروف «yeux1122» در وبلاگ ناور منتشر کرده، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با دو برابر حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی نسبت به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو در دسترس خواهند بود.

iPhone-16-Pro-Right-Side-Feature.jpg

گفته می‌شود که این حرکت نتیجه تغییر شایعه شده اخیر اپل به فلش NAND سلول چهار سطحی (QLC) با چگالی بالاتر برای مدل‌های حافظه بالاتر است.

استفاده اپل از QLC NAND می‌تواند به اپل اجازه دهد تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در فضای کوچک‌تری قرار دهد و نسبت به NAND سلول سه ‌سطحی (TLC) که آیفون‌های فعلی از آن استفاده می‌کنند، ارزان‌تر است. البته این موضوع یک نکتهمنفی هم خواهد داشت که آن سرعت خواندن و نوشتن به نسبت پایین‌تر است.

شایان ذکر است که در چند سال گذشته شاهد شایعاتی بودیم مبنی بر اینکه هر دو آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو دارای گزینه های ۲ ترابایتی به همین دلیل خواهند بود، اما درست از آب درنیامد.

با این حال انتظار می‌رود امسال اپل یک دکمه ضبط جدید را به مدل‌های آیفون ۱۶ برای فیلم‌برداری اضافه کند. به گفته The Information این دکمه با فشار بیشتر به منظور فیلمبرداری افقی استفاده خواهد شد، در حالی که اگر فشار کمتری به آن وارد کنید، روی سوژه مورد نظر فوکوس می‌کند. بنابراین ارایه گزینه‌های ذخیره‌سازی بالاتر می‌تواند بخشی از این طرح باشد.

به نظر شما کاربران فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی را ضروری می‌دانند یا اینکه از این میزان حافظه استقبال نخواهد شد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید