خانهاخبار
اپل مشخصات کامل ویژن پرو را منتشر کرد

اپل مشخصات کامل ویژن پرو را منتشر کرد

پس از آنکه دقایقی قبل پیش سفارش‌های ویژن پرو شروع شد، اپل به طور رسمی مشخصات کامل نسل اول هدست واقعیت ترکیبی خود را در وب سایت رسمی‌اش اعلام کرد.

۲۹ دی ۱۴۰۲

اپل امروز سرانجام مشخصات فنی اضافی هدست ویژن پرو خود را پس از شروع پیش ‌سفارش‌ها در آمریکا به اشتراک گذاشت.

این شرکت تایید کرده که تراشه M2 در ویژن پرو با یک پردازنده ۸ هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه یکپارچه در دسترس است.

همانطور که پیش‌تر اعلام شده، ویژن پرو به یک تراشه کاملا جدید R1 نیز مجهز است که «ورودی های ۱۲ دوربین، ۵ سنسور و ۶ میکروفون را پردازش می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محتوا درست در مقابل چشمان کاربر ظاهر می‌شود». مشخصات فنی اعلام شده توسط اپل نشان می‌دهد که تراشه R1 دارای پهنای باند حافظه ۲۵۶ گیگابایت بر ثانیه است. لازم به ذکر است که ویژن پرو با گزینه‌های حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت در دسترس است.

apple-vision-pro-chips.jpg

نمایشگرهای میکرو اولد دوگانه ویژن پرو بیش از ۲۳ میلیون پیکسل را ارایه می‌دهند که ۹۲ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نرخ‌های تازه‌سازی پشتیبانی ‌شده هم شامل ۹۰ هرتز، ۹۶ هرتز و ۱۰۰ هرتز، با گزینه‌های پخش ویدیو ۲۴ فریم در ثانیه و ۳۰ فریم در ثانیه است.

این هدست به ۲ دوربین اصلی، ۶ دوربین ردیابی محیط، ۴ دوربین ردیابی چشم، یک دوربین TrueDepth، یک اسکنر لایدار، ۴ واحد اندازه‌گیری اینرسی، یک حسگر سوسو زدن و یک حسگر نور محیطی مجهز است. همچنین یک ماژول شش‌تایی میکروفون با شکل‌دهی پرتو جهت‌دار هم در این محصول تعبیه شده است.

ویژن پرو با دست‌ها، چشم‌ها و یا صدای شما کنترل می‌شود و گزینه‌های دسترسی متنوعی را ارایه می‌دهد. اپتیک آیدی احراز هویت بیومتریک مبتنی بر عنبیه است که اپل پس از تاچ آیدی و فیس ایدی حالا به این نوع اسگنر روی آورده است.

این هدست دارای پشتیبانی از ایرپلی تا 1080p است که به شما امکان می‌دهد نمای ویژن پرو خود را به هر دستگاه دارای ایرپلی، از جمله آی‌فون، آی‌پد، مک و اکثر مدل‌های اپل تی وی و تلویزیون‌های هوشمند دارای ایرپلی منعکس کنید.

همانطور که پیش‌تر هم گفته شده بود، ویژن پرو به طور کلی تا ۲ ساعت عمر باتری در استفاده معمول و تا ۲٫۵ ساعت برای پخش ویدیو دوام می‌آورد.

سایر مشخصات و ویژگی‌های پشتیبانی شده عبارتند از وای فای 6، بلوتوث 5.3، HDR10، صدای فضایی با ردیابی پویای سر و غیره.

ویژن پرو در روز جمعه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) با پیش ‌سفارش‌هایی که از امروز آغاز شده‌اند، در آمریکا عرضه خواهد شد. اپل پیش‌تر هم اعلام کرده بود که این هدست را در اواخر سال جاری در کشورهای دیگری عرضه خواهد کرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید