خانهاخبار
این قابلیت‌های دوربین One UI 6.1 برای گوشی‌های قدیمی سامسونگ نیز عرضه می‌شوند

این قابلیت‌های دوربین One UI 6.1 برای گوشی‌های قدیمی سامسونگ نیز عرضه می‌شوند

سامسونگ امروز تایید کرد که برخی از قابلیت‌های دوربین One UI 6.1 برای گوشی‌های قدیمی‌تر این برند عرضه خواهند شد.

۲۸ دی ۱۴۰۲

سامسونگ به تازگی از سری پرچمدار گلکسی اس ۲۴ رونمایی کرد که به لطف رابط کاربری جدید One UI 6.1، با برخی از قابلیت‌های دوربین جدیدی همراه شده است. حالا اما به نظر می‌رسد برخی از این قابلیت‌ها به زودی برای دیگر گوشی‌های سامسونگ نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سامسونگ در فروم رسمی خود که به زبان کره‌ای است تایید کرده که تعدادی از قابلیت‌های دوربین One UI 6.1 برای گوشی‌های قدیمی‌تر این برند عرضه خواهند شد.

S24.jpg

حالت بهبودیافته Single Take

سری گلکسی اس ۲۴ با نسخه بهبودیافته قابلیت Single Take همراه شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از ثبت تصویر، یک سطح‌ بزرگنمایی را در میان‌ آیتم‌های فوق عریض، ۱ برابری، ۳ برابری، ۵ برابری و ۱۰ برابری انتخاب کنند. 

این قابلیت جزئیات بیشتری از عکس‌ها را به تصویر می‌کشد و همچنین می‌تواند حیوانات خانگی را شناسایی کند. در این راستا، ظاهرا کاربران قادر خواهند بود که از سگ و یا گربه خود ویدئوها و تصاویر باکیفیتی را ثبت کنند. 

Single take.jpg

نسخه بهبودیافته Single Take برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳، سری گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۳ FE، گلکسی زد فولد ۴ و جدیدتر، گلکسی زد فلیپ ۴ و جدیدتر و تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۹ در دسترس قرار خواهند گرفت. 

تصاویر لانگ اکسپوژر با کیفیت بالاتر

کاربران گوشی‌های پرچمدار سامسونگ یک قابلیت جدید برای ثبت تصاویر لانگ اکسپوژر را دریافت خواهند کرد. در این راستا، کاربران می‌توانند با استفاده از حالت Edit Suggestion برنامه گالری، یک نسخه لانگ اکسپوژر از تصاویر را ثبت کنند. البته تصویر باید از قبل در حالت Motion Photo گرفته شده باشد. 

long exposure.jpg

نحوه عملکرد این قابلیت جدید مشابه ویژگی لانگ اکسپوژر سری آیفون خواهد بود. پرچمدارهای اپل نیز پس از ثبت تصاویر Live Photos، نسخه لانگ اکسپوژر تصاویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

ویژگی جدید One UI 6.1 برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳، سری گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۳ FE، گلکسی زد فولد ۴ و جدیدتر، گلکسی زد فلیپ ۴ و جدیدتر و سری تبلت‌های گلکسی تب اس ۹ عرضه خواهد شد. 

تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی در حالت Motion Photo

سامسونگ تایید کرده که سری گلکسی اس ۲۴ به کاربران اجازه می‌دهد تا یک فریم از تصاویر Motion Photo را انتخاب کنند و به کمک هوش مصنوعی آن را به یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی تبدیل کنند. 

motion frame.jpg

سامسونگ لیست دستگاه‌های سازگار با این قابلیت را اعلام نکرده و تنها تایید کرده که قابلیت مذکور در One UI 6.1 پشتیبانی خواهد شد. در این راستا، به نظر می‌رسد گوشی‌ها و تبلت‌های سازگار با  One UI 6.1 از این قابلیت بهره خواهند برد. 

رنگی کردن تصاویر سیاه‌ و سفید

بروزرسانی One UI 6.1 قادر خواهد بود که تصاویر سیاه و سفید را به کمک هوش مصنوعی به حالت رنگی دربیاورد. طبق اعلام سامسونگ، این قابلیت برای سری گلکسی اس ۲۴ و دیگر محصولات سازگار با One UI 6.1 در دسترس قرار خواهد گرفت. 

color.jpg

تدوین ویدئو بین دستگاه‌های مختلف

غول فناوری کره ادعا کرده که کاربر می‌تواند ادیت ویدئو را در یک دستگاه سامسونگی و با برنامه Studio editing آغاز کند و سپس آن را در یک دستگاه دیگر ادامه دهد. این ویژگی برای سری گلکسی اس ۲۴ و دیگر محصولات با One UI 6.1 عرضه خواهد شد.

پشتیبانی از ویدئوهای HDR در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی

سامسونگ ادعا کرده که ویدئوهای HDR ثبت شده توسط دوربین به کار رفته در یک شبکه اجتماعی (مانند اینستاگرام) و یا دوربین خود گوشی حالا به صورت HDR نیز در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد. 

این قابلیت ظاهرا به گالری یکپارچه اپلیکیشن شبکه اجتماعی اعمال خواهد شد. ویژگی پخش‌ ویدئو‌های HDR برای سری گلکسی اس ۲۳، گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ عرضه خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید