خانهاخبار
خانواده آیفون ۱۵؛ گوشی‌هایی گران‌قیمت با کمترین میزان افت ارزش

خانواده آیفون ۱۵؛ گوشی‌هایی گران‌قیمت با کمترین میزان افت ارزش

تحقیقات جدید تایید کرده‌اند که گوشی‌های پرچمدار نسل فعلی اپل دارای کمترین میزان افت ارزش در مقایسه با دیگر محصولات بازار هستند. 

۲۷ دی ۱۴۰۲

در سال ۲۰۲۳ میلادی، گوشی‌های پرچمدار قدرتمندی از برندهای برجسته دنیای موبایل مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و گوگل عرضه شده‌اند که در حال حاضر در بازارهای مختلف به فروش می‌رسند. حالا اما با توجه به این که در ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی هستیم، باید ببینیم گوشی‌های پرچمدار در طی مدتی که در بازار حضور داشته‌اند چه مقدار از ارزش خود را حفظ کرده‌اند. 

وبسایت تحقیقاتی SellCell در جدیدترین گزارش خود به بررسی میزان افت ارزش گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳ پرداخته است. به مانند همیشه، گوشی‌های اپل عملکرد درخشانی در حفظ ارزش بازار خود داشته‌اند. 

Retaining value.jfif

لیست گوشی‌های با کمترین میزان افت ارزش

در طی سالیان گذشته، محصولات اپل از نظر حفظ ارزش بهتر از رقبای اندرویدی خود ظاهر شده‌اند. حالا سری آيفون ۱۵ نیز این مسیر را ادامه داده و بخش کوچکی از ارزش این سری پرچمدار کاهش داشته است. 

تنها سه پس از عرضه، آیفون ۱۵ تنها ۲۷٫۹ درصد از ارزش خود را از دست داده که حدود ۲۷٫۱ درصد کمتر از دیگر پرچمدارهای بازار است. آیفون ۱۵ حتی در مقایسه با آیفون ۱۴ نیز در حدود ۵ درصد عملکرد بهتری داشته است. 

iphone 15 pro max.jpg

ارزشمندترین گوشی خانواده آیفون ۱۵ مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۵ پرو مکس است که در طی سه ماه نخست عرضه خود تنها ۱۸٫۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است. دیگر مدل‌های سری پرچمدار اپل نیز در بین بهترین گوشی‌های بازار از نظر حفظ ارزش قرار گرفته‌اند. 

در میان گوشی‌های اندرویدی، سری گلکسی اس ۲۳ با کاهش ارزش ۳۲٫۸ درصدی (در طی سه ماه اول عرضه) بهترین عملکرد را داشته است. به طور دقیق‌تر، سری پرچمدار سامسونگ در طی دو ماه اول حضور در بازار ۴۳٫۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و در ماه بعد نیز ۱٫۵ درصد از ارزش این گوشی‌ها کم شده است. برای مقایسه، ارزش سری گلکسی اس ۲۲ تنها در طی دو ماه اول عرضه ۴۶٫۸ درصد کاهش داشته است. 

Declining value.jfif

لیست گوشی‌های با بیشترین میزان افت ارزش

بدترین گوشی بازار از نظر حفظ ارزش گلکسی اس ۲۳ FE است که پس از سه ماه حضور در بازار، ۶۸٫۴ درصد از ارزش خود را از دست داده است. پس از این گوشی، پیکسل ۸ را مشاهده می‌کنیم که در بازه زمانی مشابه با کاهش ارزش ۶۱٫۲ درصدی مواجه شده است. نکته جالب اینجاست که میان‌رده گوگل یعنی پیکسل 7a با کاهش ارزش ۵۲٫۵ درصدی بهتر از پرچمدار این برند ظاهر شده است. 

وان پلاس ۱۱ نیز با کاهش ارزش ۴۸٫۵ درصدی در لیست گوشی‌های با بیشترین میزان افت ارزش قرار گرفته است. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید