خانهاخبار
سامسونگ تسلیم شد؛ اپل پرفروش‌ترین برند گوشی در ۲۰۲۳

سامسونگ تسلیم شد؛ اپل پرفروش‌ترین برند گوشی در ۲۰۲۳

گزارشی جامع از بازار گوشی‌های هوشمند تایید می‌کند که اپل با عبور از سامسونگ به پرفروش‌ترین برند بازار در سال ۲۰۲۳ میلادی بدل شده است. 

۲۶ دی ۱۴۰۲

موسسه آماری و تحلیلی IDC در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که اپل موفق شده سامسونگ را در بازار گوشی‌های هوشمند شکست دهد و به پرفروش‌ترین برند بازار در سال ۲۰۲۳ میلادی بدل شود.

غول فناوری آمریکایی در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی حدود ۸۰٫۵ میلیون واحد از سری آيفون را روانه بازار کرده است. در مجموع، اپل در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۲۳۴٫۶ میلیون واحد گوشی عرضه کرده است. بخش بزرگی از موفقیت اپل به فروش چشمگیر سری آيفون ۱۴ و سری آيفون ۱۵ مربوط است. 

iphone.jpg

از سوی دیگر، سامسونگ نیز در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ حدود ۵۳ میلیون واحد گوشی به فروش رسانده در حالی که آمار کلی این برند در سال گذشته میلادی برابر با ۲۲۶٫۶ میلیون واحد بوده است. به نظر می‌رسد فروش سری گلکسی اس ۲۳ و همچنین محصولاتی مانند سری زد فولد، زد فلیپ و سری گلکسی A چندان خوب نبوده است. 

اپل با شکست دادن سامسونگ اتفاق تاریخی را رقم زده چرا که برای اولین بار است که از سال ۲۰۱۰ یک تولیدکننده غیر از سامسونگ به صدر جدول پرفروش‌ترین برندهای بازار گوشی‌های هوشمند دست پیدا کرده است. 

با فروش ۱۴۵٫۹ میلیون واحدی، شیائومی در رتبه سوم پرفروش‌ترین برندها قرار گرفته است. پس از غول فناوری چین، برند اوپو را مشاهده می‌کنیم که فروش ۱۰۳٫۱ میلیون واحدی را به خود اختصاص داده است. در جایگاه پنجم برند Transsion قرار گرفته که فروش ۹۴٫۹ میلیون واحدی را ثبت کرده است. 

IDC.jpg

به طور کلی، بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ چندان مناسب نبوده و فروش جهانی گوشی در سال گذشته به ۱٫۱۷ میلیارد واحد رسیده که خبر از افت ۳٫۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ می‌دهد. البته علی‌رغم وجود مشکلاتی مانند اوضاع ناپایدار اقتصادی و مسائل مربوط به موجودی گوشی‌ها، بازار گوشی در نیمه دوم و سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجه  ۸٫۵ درصدی را داشته که بهبود اوضاع بازار را نشان می‌دهد.

موسسه IDC اعلام کرده که بخش بزرگی از موفقیت اپل به تقاضا بالا کاربران برای گوشی‌های پرچمدار و پرمیوم مربوط می‌شود. در حال حاضر، گوشی‌های بالارده حدود ۲۰ درصد از بازار کلی گوشی‌ها را در اختیار دارند. 

جدا از نقش موثر اپل در شکست دادن سامسونگ، خود اکوسیستم اندروید نیز دچار تغییر و تحولی شده است. هواوی با ارائه سری هواوی میت ۶۰ حضور پررنگی در بازار چین داشته و برندهایی مانند گوگل، وان پلاس و آنر نیز محصولات رقابتی را روانه بازار کرده‌اند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید