خانهاخبار
مایکروسافت سرانجام ارزشمندترین شرکت دنیا شد (به‌روز شده)

مایکروسافت سرانجام ارزشمندترین شرکت دنیا شد (به‌روز شده)

پس از مدت‌ها اپل جایگاه خود را در رده اول با ارزش‌ترین شرکت دنیا از دست داد.

۲۲ دی ۱۴۰۲

مایکروسافت امروز اپل را به عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام دنیا از نظر ارزش بازار پشت سر گذاشت. قیمت سهام اپل تنها یک درصد کاهش یافت و به مایکروسافت این امکان را داد تا با اندکی پیشی گرفتن از اپل با ارزش ۲٫۸۷ تریلیون دلار شماره یک دنیا شود.

Apple-vs-Microsoft-feature.jpg

مایکروسافت برای مدت کوتاهی از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت از سال ۲۰۱۸ پیشی گرفته است، آخرین بار در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بود که نگرانی‌ها در مورد کمبود زنجیره تامین، قیمت سهام اپل را کاهش داد و رونق کار از راه دور باعث تقویت مایکروسافت شد. در طول سال گذشته، پشتیبانی مایکروسافت از ابزارهای هوش مصنوعی با پشتیبانی از OpenAI به افزایش ارزش آن کمک کرده است، در حالی چنین مواردی از طرف اپل به طور قابل توجهی غایب بوده است.

در گزارش درآمد ماه نوامبر (آبان ماه)، نتایج فروش اپل انتظارات را نادیده گرفت زیرا تقاضا برای آیپد و پوشیدنی‌ها کمتر از حد انتظار بود. درآمد مک نیز نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است. هنوز مشخص نیست که واکنش‌ها به هدست ویژن پرو چه تأثیری بر بازار خواهد داشت، اما به دلیل پیش‌بینی فروش پایین و قیمت بالای دستگاه، انتظارات نسبتا پایین است. بنابراین باید دید مایکروسافت تا چه مدت می‌تواند این جایگاه را حفظ کند و آیا اپل به زودی به مکان قبلی خود بازمی‌گردد یا خیر.

به‌روزرسانی: تا پایان روز معاملاتی عادی، اپل رتبه اول را در ارزش بازار با ۲٫۸۹ تریلیون دلار در مقایسه با ۲٫۸۶ تریلیون دلار مایکروسافت به دست آورد و این شرکت‌ها ممکن است چندین بار در روزها و هفته‌های آینده جایگاه‌های خود را با توجه به نزدیک ماندن ارزش خود مبادله کنند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید