خانهاخبار
آنر MagicOS 8.0 را معرفی کرد: رابط کاربری با طعم هوش مصنوعی!

آنر MagicOS 8.0 را معرفی کرد: رابط کاربری با طعم هوش مصنوعی!

آنر به تازگی از نسخه جدید نرم‌افزار موبایلی خود رونمایی کرده که با انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه شده است. 

۲۰ دی ۱۴۰۲

هوش مصنوعی به بحث داغ این روزهای دنیای فناوری بدل شده و شرکت‌های مختلف سعی‌ می‌کنند که محصولات خود را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی همراه کنند. در این رابطه، شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند نیز در حال توسعه دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی هستند که با اتکای به هوش مصنوعی عرضه خواهند شد.

حالا به تازگی نیز برند آنر از نسل جدید نرم‌افزار موبایلی خود رونمایی کرده که MagicOS 8.0 نام دارد و به قابلیت‌های یکپارچه هوش مصنوعی مجهز شده است. آنر نسل جدید نرم‌افزار گوشی‌های خود را نخستین رابط کاربری Intent-based جهان می‌نامد که قادر است با شناسایی حرکات کاربر قصد و منظور او را بفهمد. 

MagicOS.jfif

قلب تپنده سیستم نرم‌افزاری جدید آنر یک تراشه سخت‌افزاری هوش مصنوعی است که آنر هیچکدام از جزئیات فنی آن را در اختیار کاربران قرار نداده است. به کمک این تراشه، MagicOS 8.0 می‌تواند تسک‌های مختلفی را انجام دهد تا تجربه کاربری بهبود قابل توجهی پیدا کند. 

در کنار رونمایی از MagicOS 8.0، آنر از مدل زبانی بزرگ خود موسوم به MagicLM نیز پرده‌برداری کرده که البته چندان بی‌شباهت به ChatGPT نیست. ناگفته نماند که بروزرسانی MagicOS 8.0 با اندروید ۱۴ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. MagicOS تا ۲۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و تا ۵۰۰ درصد سریع‌تر شده است. 

رابط کاربری Intent-Based چیست؟

در طی یک کنفرانس رسمی، آنر ادعا کرد که تعاملات بین انسان و دستگاه‌های فناوری فرآیندی سخت به شمار می‌رود و تنها به دستورهای متنی و یا لمسی محدود شده است. حالا اما طبق ادعای این برند، MagicOS 8.0 می‌تواند قصد کاربر را متوجه شود و تسک موردنظر او را اجرا کند. 

به کمک پلتفرم هوش مصنوعی خود، MagicOS 8.0 قادر است که زبان، تصاویر، ژست بدنی و یا حرکات چشم را تفسیر و پردازش کند تا قصد کاربر را متوجه شود و سرویس موردنظر او را اجرا کند. 

برای مثال، اگر کاربری در حال خواندن نقد و بررسی گوشی آنر مجیک ۵ پرو باشد، MagicOS 8.0 به طور خودکار او را به صفحه خرید این گوشی منتقل می‌کند. یا اگر زمانی که کاربر به دوست خود بگوید که برای گوشی خود به یک قاب جدید نیاز دارد، نرم‌افزار آنر صدای او را می‌شنود و راهنمای خرید قاب مناسب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

magic 1.jpg

MagicLM: هوش مصنوعی در کنار کاربر

پس از موفقیت انفجاری ChatGPT و محبوبیت گسترده آن در بین کاربران، دیگر شرکت‌های فناوری نیز مدل‌های هوش مصنوعی خود عرضه کرده‌اند که شامل مدل‌های پیشرفته‌ای مانند بارد گوگل و دیگر مدل‌های استاندارد می‌شوند. 

مدل زبانی بزرگ MagicLM که به برند آنر تعلق دارد در سطح پلتفرم به فعالیت می‌پردازد. MagicLM توسط کوالکام بهینه‌سازی شده و از همه قابلیت‌های تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه استفاده می‌کند. در این رابطه، مدل هوش مصنوعی آنر از هفت میلیارد پارامتر برخوردار شده است. 

طبق اعلام رسمی، MagicLM می‌تواند به مانند یک انسان با کاربر به مکالمه بپردازد و یا متن را به صدا و یا برعکس تبدیل کند. این هوش مصنوعی همچنین اطلاعات را پردازش می‌کند و به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد. آنر ادعا کرده که به کمک MagicLM، کاربران می‌توانند تنها با ارائه یک دستور صوتی یک فریم از یک ویدئو پیدا کنند.

برای کاربرانی که درباره حریم خصوصی و یا امنیت دیجیتال خود نگران هستند، آنر تضمین کرده که MagicOS 8.0 از در سطح پلتفرم فعالیت می‌کند و تمام اطلاعات را در خود دستگاه ذخیره می‌کند. این اطلاعات در یک فضای مجازی امن موسوم به Parallel Space محافظت می‌شوند. 



جدیدترین‌ اخبار

google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید
google-pixel-buds-pro-gsm-ir
پیکسل بادز پرو ۲ احتمالاً طراحی جدیدی خواهد داشت

تصاویر قاب محافظ پیکسل بادز پرو ۲ نشان می‌دهند که این هدفون با طراحی جدیدی همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید
google-pixel-fold-gsm-ir
مشخصات فنی نمایشگر پیکسل ۹ پرو فولد لو رفت؛ روشنایی بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر

نسل جدید گوشی تاشو گوگل به نمایشگر‌های بزرگی مجهز خواهد شد که روشنایی آن به طور چشمگیری افزایش داشته است.  

بیشتر بخوانید