خانهاخبار
تشخیص خودکار نصب گلس روی سری پیکسل ۸ گوگل

تشخیص خودکار نصب گلس روی سری پیکسل ۸ گوگل

گوشی‌های Pixel 8 گوگل می‌توانند از نصب شدن محافظ صفحه نمایش به صورت خودکار باخبر شوند.

۱۴۰۲/۱۰/۱۷

آیا تا به حال پس از نصب لایه محافظ روی صفحه نمایش گوشی، با پایین آمدن حساسیت نمایشگر به لمس انگشتان خود روبرو شده‌اید؟ طبق گزارش اندروید پلیس، افرادی که از پیکسل ۸ یا پیکسل ۸ پرو استفاده می‌کنند از قابلیتی برخوردار هستند که به محض اتصال گلس روی صفحه نمایش، این موضوع به صورت خودکار تشخیص داده شده و پیامی برای بالا بردن حساسیت نمایشگر به لمس انگشتان روی صفحه ظاهر می‌شود که گوگل نام این ویژگی را Screen protector mode گذاشته است.

همچنین اگر بخواهید محافظ نمایشگر را از روی گوشی بردارید، نوتیفیکیشنی ظاهر می‌شود و به شما یادآور می‌شود که قابلیت Screen protector mode را غیر فعال کنید.

با فعال شدن این ویژگی، حساسیت نمایشگر به لمس توسط انگشتان شما افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب دیگر گلس‌های موجود، امکان پایین آوردن میزان حساسیت به لمس را نخواهند داشت. با ضربه زدن روی نوتیفیکیشن ظاهر شده هنگام نصب محافظ نمایشگر، سه آپشن پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • گزینه اول: هدایت شما به صفحه تنظیمات
  • گزینه دوم: اطلاع از این پیام
  • گزینه سوم: غیر فعال کردن نوتیفیکیشن
1-SPMode.jpg

اگر قصد دارید قابلیت Screen protector mode را فعال کنید، گزینه اول را انتخاب کنید و به این ترتیب به صفحه تنظیمات هدایت می‌شوید. حالا به قسمت Display رفته و صفحه را به سمت پایین بکشید تا مانند تصویر بالا، گزینه Screen protector mode را ببینید. سوییچ مربوط به آن را در وضعیت فعال قرار دهید. به این ترتیب حساسیت نمایشگر به لمس انگشتان شما بیشتر خواهد شد.

همچنین زمانی که محافظ صفحه نمایش را بردارید، نوتیفیکیشنی مجدد ظاهر می‌شود و به شما یادآور می‌شود که غیر فعال کردن قابلیت Screen protector mode می‌تواند لمس صفحه نمایش توسط انگشتان شما را بهبود بخشد. با لمس این نوتیفیکیشن،‌ مانند حالت قبل سه آپشن پیش روی شما قرار می‌گیرد که با ضربه زدن روی Go to settings می‌توانید به قسمت تنظیمات رفته و ویژگی یاد شده را غیر فعال کنید.

2-disablespm.jpg

در حالی که این ویژگی در حال حاضر تنها محدود به پیکسل ۸ و نسخه پرو آن است،‌جای تعجبی نیست اگر در آینده نزدیک شاهد عرضه این قابلیت روی پیکسل ۷ و پیکسل ۶ نیز باشیم. در حالی که نسخه‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ از گوشی‌های پیکسل به قابلیت Screen protector mode مجهز هستند، اما نوتیفیکیشن خودکار هنگام چسباندن محافظ صفحه نمایش روی نمایشگر ظاهر نمی‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)