خانهاخبار
وان پلاس احتمالا میان‌رده‌های خود را به سنسور تله‌فوتو مجهز خواهد کرد

وان پلاس احتمالا میان‌رده‌های خود را به سنسور تله‌فوتو مجهز خواهد کرد

ظاهرا وان پلاس قصد سنت‌شکنی کند و سنسور‌های تله‌فوتو را از انحصار گوشی‌های پرچمدار و بالارده خارج کند.
۱۵ آذر ۱۴۰۲

وان پلاس امروز از نسل جدید پرچمدار خود موسوم به وان پلاس ۱۲ رونمایی کرد که دومین گوشی این برند بعد از وان پلاس اوپن محسوب می‌شود که با سنسور تله‌فوتو پریسکوپی همراه شده است. حالا اما به نظر می‌رسد این برند چینی قصد دارد سنسورهای تله‌فوتو را از انحصار گوشی‌های پرچمدار خارج کند و این دوربین‌های پیشرفته را در اختیار گوشی‌های ارزان‌تر خود نیز قرار دهد.

افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo از مشخصات فنی سیستم دوربین سه گوشی متعلق به گروه تجاری Oga شامل سه برند اوپو، وان پلاس و ریلمی پرده برداشته است.

image

اولین گوشی این لیست احتمالا به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX890، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی IMX355 و سنسور تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی IMX702 با زوم ۲ برابری مجهز خواهد شد. در این راستا، گزارش شده که گوشی مذکور همان وان پلاس ایس ۳ است که با نام تجاری وان پلاس 12R روانه بازارهای جهانی می‌شود. قبلا نیز شایعه‌ای ادعا کرده که بود که وان پلاس 12R از سنسور تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

دومین گوشی لیست افشاگر DCS نیز ظاهرا از دوربین اصلی IMX890، دوربین ثانویه IMX355 و سنسور پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B با زوم ۳ برابری برخوردار خواهد شد. از سوی دیگر، آخرین گوشی نیز به احتمال زیاد از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-808 سونی، سنسور ثانویه ۸ مگاپیکسلی IMX355 و دوربین پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بهره خواهد برد.

متاسفانه هنوز نام دو گوشی دیگر مشخص نیست ولی امکان دارد که این دو گوشی متعلق به سری ریلمی ۱۲، وان پلاس ایس ۳ پرو، سری وان پلاس نورد و یا سری اوپو رینو باشند. به هر روی، تجهیز گوشی‌های میان‌رده به دوربین تله‌فوتو خبر بسیار خوبی برای کاربران محسوب می‌شود چرا که اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را از این قابلیت مهم بی‌بهره می‌گذارند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید