خانهاخبار
اپل در حال توسعه پیاده‌سازی اتصال 6G روی دستگاه‌های خود است

اپل در حال توسعه پیاده‌سازی اتصال 6G روی دستگاه‌های خود است

در حالی که در خبرها داشتیم که اپل در توسعه مودم 5G شکست خورده است، افشاگر معروف صحبت از کار این شرکت روی تجهیز محصولات آن به 6G کرده است.
۱۴ آذر ۱۴۰۲

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، به نظر می‌رسد کار اپل برای پیاده‌سازی اتصال شبکه‌ای 6G در دستگاه‌های خود در حال افزایش است.

گورمن در جدیدترین خبرنامه «Power On» خود توضیح داده که اپل به طور فزاینده‌ای توجه خود را به 6G معطوف کرده است، به طوری که حتی در بحبوحه مشکلاتی که به طور گسترده در توسعه مودم 5G سفارشی گزارش شده است، باز هم این موضوع باعث نشده تا قید 6G را بزند.

image

در سال ۲۰۲۱ اولین لیست مشاغل بسیار خاص اپل با اشاره به 6G ظاهر شد. اکنون یک موقعیت شغلی دیگر برای معمار نرم افزار سیستم‌های مودم در وب سایت این شرکت ظاهر شده است که به دنبال فردی برای «هماهنگی طراحی و مدل‌سازی معماری مرجع 6G» است. گورمن می‌گوید این فهرست بخشی از تلاش فزاینده اپل برای استخدام مهندسان برای توسعه فناوری‌های شبکه‌ای 6G است.

اپراتورها در حال حاضر روی نسل بعدی اتصال شبکه‌ای، یعنی 6G کار می‌کنند. در اواخر سال ۲۰۲۰ بود که اپل به «Next G Alliance» ملحق شد؛ یک گروه صنعتی که توسط اتحادیه راه حل‌های صنعت ارتباطات راه دور (ATIS) راه‌اندازی شده بود و به دنبال پیشبرد پیشروی فناوری تلفن همراه آمریکای شمالی در 6G و فراتر از آن در طول دهه آینده است، در حالی که از طرف دیگر به فکر تکامل فناوری 5G در طولانی مدت نیز هست.

برخی از تحلیلگران می گویند که این فناوری می‌تواند سرعت بیش از ۱۰۰ برابر سریع‌تر از 5G را فعال می‌کند، اما میزان عملکرد بهبود یافته آن را در دنیای واقعی هنوز مشخص نیست. انتظار نمی‌رود که 6G تا حدود سال ۲۰۳۰ در دستگاه‌های آینده ظاهر شود، زیرا خود صنعت 5G هم هنوز یک فناوری نوپا محسوب می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید