خانهاخبار
فروش چشمگیر اپل واچ در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۳؛ اپل یکه‌تاز بازار ساعت‌های هوشمند است!

فروش چشمگیر اپل واچ در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۳؛ اپل یکه‌تاز بازار ساعت‌های هوشمند است!

گزارش کانترپوینت نشان می‌دهد که میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه سال جاری میلادی رشد ۹ درصدی داشته است.
۱۲ آذر ۱۴۰۲

موسسه آماری و تحلیلی کانترپوینت (Counterpoint) در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار جهانی ساعت‌های هوشمند پرداخته است. طبق بررسی‌های این موسسه، فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه سال جاری میلادی حدود ۹ درصد رشد داشته که خبر از بهبود اوضاع برای این پوشیدنی‌ها می‌دهد.

رشد چشمگیر بازار ساعت‌های هوشمند به لطف فروش موفق این محصولات در بازار هند و همچنین عملکرد قابل توجه هواوی در بازار چین میسر شده است. کانترپوینت همچنین بازار ساعت‌های هوشمند پرمیوم که به نام HLOS شناخته می‌شود را نیز زیر ذره‌بین برده است. این دسته از ساعت‌ها از برنامه‌های تردپارتی (شخص ثالث) پشتیبانی می‌کنند.

image

مطابق انتظار، اپل واچ محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصول بازار ساعت‌های هوشمند پرمیوم در سه‌ماهه سال ۲۰۲۳ بوده است. ساعت‌های اپل بهترین میزان فروش تاریخ خود را در سه‌ماهه امسال ثبت کرده‌اند که با رشدی ۷ درصدی نیز همراه شده است. همچنین نسل دوم ساعت اپل واچ SE نقش مهمی در بهبود آمار فروش ساعت‌های اپل واچ ایفا کرده است.

در بازه زمانی مذکور، اپل به تنهایی ۴۵ درصد از بازار را در اختیار داشته که در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال گذشته تغییر خاصی نکرده است. رقیب دیرینه این برند یعنی سامسونگ اما شرایط خوبی نداشته و تنها ۱۸ درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، سری گلکسی واچ در سه‌ماهه سوم سال گذشته ۲۴ درصد از بازار را به اختیار گرفته بود.

image

طبق گزارش کانترپوینت، آمار فروش سامسونگ کاهش ۱۹ درصدی داشته در حالی که ساعت‌های گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک در سه‌ماهه امسال تنها با کاهش فروش ۳ درصدی مواجه شده بودند. البته علی‌رغم افت فروش ساعت‌های سامسونگ، میانگین قیمت فروش این محصولات افزایش نسبی داشته است. در این راستا، گلکسی واچ ۶ کلاسیک که ساعت گران‌قیمت سامسونگ محسوب می‌شود سهم بیشتری از فروش را در مقایسه با گلکسی واچ ۵ پرو (در سال گذشته) به خود اختصاص داده است.

image

گلکسی واچ ۶ کلاسیک

در رده سوم پرفروش‌ترین برندهای بازار شاهد قرارگیری هواوی هستیم که به نسبت سال گذشته، سهم آن از بازار با رشد ۵۶ درصدی همراه شده است. غول فناوری چینی سال گذشته تنها ۷ درصد بازار را در اختیار داشت ولی امسال سهم این برند به ۱۴ درصد رسیده است. آمار فروش هواوی در بخش ساعت‌های پرمیوم نیز افزایشی ۱۲۲ درصدی را تجربه کرده که بخش گسترده آن به لطف عرضه موفق هواوی واچ ۴ و هواوی واچ ۴ پرو میسر شده است.

image

هواوی واچ ۴

تحلیلگر کانترپوینت ادعا کرده که برخلاف شرایط ناپایدار و نه چندان مناسب بازار گوشی‌های هوشمند، بازار ساعت‌ها برای دومین سه‌ماهه متوالی و در هر دو بخش محصولات اقتصادی و پرمیوم با رشد مواجه شده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید