خانهاخبار
دوربین چهار منشوری در آیفون ۱۶ پرو نیز به کار خواهد رفت

دوربین چهار منشوری در آیفون ۱۶ پرو نیز به کار خواهد رفت

یکی از تحلیلگران شناخته‌شده محصولات اپل ادعا کرده که دوربین چهارمنشوری در سال آینده از انحصار نسخه‌ پرو مکس خارج می‌شود و در مدل پرو نیز به کار می‌رود.
۱ آذر ۱۴۰۲

افشاگر و تحلیلگر برجسته دنیای فناوری، مینگ چی کو، ضمن تایید گزارش قبلی خود ادعا کرده که اپل سال آینده میلادی دوربین چهارمنشوری را علاوه بر آیفون ۱۶ پرو مکس، در نسخه کوچک‌تر آن یعنی آیفون ۱۶ پرو نیز به کار خواهد برد. در حال حاضر، این دوربین پیشرفته که عملکرد مشابه سنسورهای پریسکوپی دارد تنها در آیفون ۱۵ پرو مکس به کار رفته و به نوعی قابلیت اختصاصی نسخه پرو مکس به شمار می‌رود.

طبق گزارش این فعال شناخته‌شده، شرکت Largan تنها تامین‌کننده دوربین چهارمنشوری برای اپل خواهد بود. گفته می‌شود در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، بازدهی فرآیند تولید دوربین چهارمنشوری این شرکت برابر با ۴۰ درصد بوده ولی حالا ظاهرا بازدهی افزایش چشمگیری داشته و به ۷۰ درصد رسیده است.

image

افزایش چشمگیر بازدهی دوربین چهار منشوری Largan باعث خواهد شد که کسب‌و‌کار ساخت لنز رونق بیشتری بگیرد. همچنین با اضافه شدن این دوربین به آیفون ۱۶ پرو، تفاوت‌های بین مدل‌های پرو و پرو مکس سری آيفون ۱۶ کمتر از قبل می‌شود. پیش‌بینی شده که عرضه آیفون‌های مجهز به دوربین چهارمنشوری هرساله حدود ۱۶۰ درصد بیشتر خواهد شد.

در ادامه گزارش خود، آقای کو ادعا کرده که هواوی نیز به یکی از مشتریان اصلی دوربین‌های زوم شرکت Largan بدل خواهد شد. ظاهرا هواوی در کنار اپل جزو معدود برندهایی هستند که تقاضای بسیار بالایی برای دوربین‌های پریسکوپی دارند.

در نهایت، مینگ چی کو اعلام کرده که فرآیند تولید انبوه گوشی‌های هواوی P70، هواوی P70 پرو و هواوی P70 Art در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. این گوشی‌ها همچنین به دوربین‌های پریسکوپی و تراشه اختصاصی Kirin مجهز خواهند شد. آقای کو ادعا کرده که میزان فروش سری P70 در مقایسه با سری نسل قبلی P60 تا دو برابر بیشتر خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید