خانهاخبار
مورد عجیب OpenAI؛ هیئت مدیره می‌خواهد سم آلتمن را بازگرداند!

مورد عجیب OpenAI؛ هیئت مدیره می‌خواهد سم آلتمن را بازگرداند!

مدیرعامل شرکت OpenAI، سم آلتمن، روز جمعه از سمت خود اخراج شد ولی حالا به نظر می‌رسد هیئت مدیره این شرکت در حال مذاکره برای بازگرداندن این چهره شناخته‌شده حوزه هوش مصنوعی هستند.
۲۸ آبان ۱۴۰۲

در طی دو روز گذشته، اتفاقات عجیبی در شرکت OpenAI رخ داده که در نوع خود کم سابقه است. برند OpenAI در روز جمعه اعلام کرد که مدیرعامل این شرکت، سم آلتمن، از سمت خود برکنار شده است. حالا پس از تحولات بزرگی که به دنبال اعلام این خبر به وجود آمده است، ظاهرا هیئت مدیره OpenAI از تصمیم خود منصرف شده و می‌خواهد مدیرعامل اخراج‌شده را بازگرداند.

image

براساس گزارشی که وبسایت The Verge به اشتراک گذاشته است، برخی از منابع خبری نزدیک به OpenAI ادعا کرده‌اند که هیئت مدیره این شرکت در حال مذاکره برای بازگشت آقای آلتمن است. با این وجود، مدیرعامل سابق OpenAI درباره بازگشت به این شرکت مردد است و تمایل دارد تغییرات زیادی را در سطح مدیریتی آن ایجاد کند.

هیئت مدیره OpenAI دو روز پیش اعلام کرد که پس از بررسی‌های عمیق و گسترده، سم آلتمن به دلیل صادق نبودن و عدم شفافیت در تعاملات خود از سمت خود اخراج شده است. این برند در ادامه بیانیه خود اذعان داشته که نبود صداقت در کارهای آقای آلتمن باعث شده که هیئت مدیره نتواند به وظایف خود بپردازد.

تنها اندکی پس از اخراج آقای آلتمن، گرگ بروکمن که هم‌بنیان‌گذار OpenAI محسوب می‌شود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد او نیز از سمت خود کنار گذاشته شده است. بعد از انتشار این خبر، تعدادی از محققین اصلی OpenAI نیز استعفا دادند. آقای بروکمن اذعان داشته که خبر اخراج او و آقای آلتمن توسط دیگر هم‌بنیان‌گذار و دانشمند ارشد OpenAI به نام ایلیا ساتسیکیور اعلام شده است. 

image

منابع خبری نزدیک به آقای آلتمن ادعا کرده‌اند که به نظر می‌رسد هیئت مدیره OpenAI تصمیم به عقب‌نشینی دارد و تمایل دارد که او و آقای بروکمن را به شرکت بازگرداند.

گزارش شده که آقای ساتسیکیور نقش مهمی در اخراج غیرمنتظره مدیرعامل OpenAI داشته است. به علاوه، دو وبسایت بلومبرگ و The Information ادعا کرده‌اند که برخی اختلافات داخلی در زمینه امنیت هوش مصنوعی و سرعت توسعه آن از عوامل مهم در اخراج مدیرعامل OpenAI بوده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید